{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
780 visninger | Oprettet:

realistisk pris for min hoppe? {{forumTopicSubject}}

Hej søde hestefolk.

Jeg har en islænder hoppe fra 1996, jeg har selv haft hende i lidt over et år. Men da vi ikke rigtig passer sammen og at det ikke er tid jeg har mest af, ser jeg mig selv nødsaget til måske at sælge hende.

Hun er en hoppe som bestemt har vilje over middel! Hun vil rigtig gerne fremad, hun har bestemt sine egne meninger og kræver en erfaren rytter med en god tålmodighed og roligt temperament, helst en rytter som erfaren indenfor islænder området. Hun kan den grundlæggende dressur, dog kan hun være ret trodsig. Hun har en super god trav, rigtig lækker galop, men er desværre ikke naturtølter. Men alligevel er der rigtig meget tølt i hende. På trods af hendes temperament er hun rigtig "cool" oveni hovedet og rigtig fornuftig med alle nye ting osv.
På fold, stald og arbejde fra jorden er hun det dejligste og simpelthen så tillidsfuld.

Jeg gav selv 20.000 for hende, men det var fordi at priserne var/er så pressede af krisen.

Hun er af Darri f. Kamphólti.

Nu har i vist lige fået en masse info, så håber jeg at i kan hjælpe mig med hvilket prisniveau jeg skal satse efter?
Ser helst bud fra folk der selv har lidt forstand på islænder "verdenen" smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  realistisk pris for min hoppe?
  • #1   12. jan 2012 Edit til mit første indlæg: Hun er 138 cm i stang og kraftig i bygning. En islænding har kategoriseret hende som en typisk lang distance hest, som ikke løber tør for energi let.
    Hun har stået stille den sidste måned til to, da jeg ikke har haft tiden til at arbejde med hende og tage "kampen" op.


  • #2   12. jan 2012 Markedet er stadig utrolig svært, og heste priserne er lave, også i den gode ende.

    Nu har jeg set billeder af hende, og udfra det du beskriver, lyder hun som en bestemt dame, midt i sine gode alder, med ustabil tölt og ivrig vilje.

    Jeg vil nok sige det samme som du har givet, altså 20.000 kroner, måske 25, men mere ville jeg ikke håbe på.


  • #4   13. jan 2012 Jeg siger stadig 15.000 da den ikke er speciel på nogen måder. og man kan få yngre og bedre heste til samme pris

  • #5   13. jan 2012 Vil bestemt give Mette ret. Hun er ikke noget særligt at se på, hun er ikke gangartsmæssigt noget stort.
    Det er hun er svær/vanskelig at ride er bestemt ikke et plus.
    Jeg har lige solgt min hoppe til sverige for kun 23000,- Hun er 5 gænger med dejlig gang og kan rides af stort set alle.


  • #6   13. jan 2012 Argh 15.000 er en pris for en hest der nærmest intet kan , en unghest!
    Jeg ville sige 20-25 som de andre . Også på grund a alderen .
    Men 15.000 er sgu at underdrive for en fin hest!


  • #7   13. jan 2012 Jeg vil nok også mene et sted imellem 15-20.000 kr.
    Udfra hvad jeg kan læse og se


Kommentér på:
realistisk pris for min hoppe?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce