{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.823 visninger | Oprettet:

afrevet kastanje og halter. {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg står med en meget halt hoppe, pga hun er væltet på folden i onsdags, eller det vil sige det er blevent en smule bedre men ikke meget..

Min opstalder ringede og sagde hun blødte og det kom muligvis fra kastanjen, så jeg skyndte mig derud og så hun lagde ned, så åbnede boksen og hun kom meget langsom op og stå tjekkede bagbenet, og så noget af kastanjen var væk og såret gik ud på huden også blødte hun en smule stadigvæk, hun var en smule hævet omkring stedet og blev enig om at ringe efter vagt dyrlægen som ikke mente der var grund for at han skulle kigge forbi så vi skulle bare vaske og putte en bandage om det selvom hun var meget halt.

Så hun har fået boks ro og kommer kun ud på stald gangen og får vasket såret også tjekker vi selvfølgelig om hun er blevet mindre halt og det er kun en meget lille smule det er blevet bedre.

Men er det normalt at de halter så meget pga et sår?
Dyrlægen kommer i næste uge pga vaccination og der får hun lov til at tjekke benet samtidig med, der er ikke betændelse i såret og det bliver vasket i sæbespåner hver dag og bliver smurt med helosan også bliver der lagt ren bandage på efter vagt dyrlægens ordre.
Men er der andet man kan gøre? for er godt nok lidt nervøs når hun nu halter så meget på det ben..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  afrevet kastanje og halter.
  • #1   27. jan 2012 Hvis hun er faldet på folden kan hun jo sagtens ha slået ryggen, osv. Lavet en forvridning. Det er desværre ikke altid at det kan ses udefra. Mennesker kan også falde oh få hold i ryggen ( fik hold i lænden af at børste min hund) tror du skal få dr. Dyr til at tjekke hende i krydset( er det er bagben?) eller skulder hvis det er forbenet.

  • #2   27. jan 2012 Jamen er ikke 100% sikker på hun er faldet i det hele taget, for vi har ikke set at det er sket. Men vi tror næsten det er hvad der er sket da hun ikke har kunnet rive sig på nået på folden.
    Det er bagbenet den er gal med..
    Ja det var også det jeg tænkte men som vagt dyrlægen sagde han kunne ikke gøre meget ved hesten så han ville mene det var spild af penge at han kørte ud. Det var jeg jo slet ikk enig i men han nægtede.

    Og hun virker ikke til at have ondt i hverken ryg eller noget andet end benet, dyrlægen kommer enten mandag eller tirsdag for at vaccinere og ber hende om at tjekke hende samtidig med da den dyrlæge der er tilknyttet området jo allerede har sagt han ikke kunne gøre så meget.

    Skal der ud nu her og vaske etc så vil jeg da lige tage kameraet med og tage billeder.


  • #3   27. jan 2012 Jeg har prøvet netop det samme for ikke særlig længe siden.
    Min hest havde også lavet et eller andet stunt på folden, så hun kom ind med halthed, hævelse og en afreven kastanje.
    Dagen efter fik jeg min dyrlæge til at kigge på det, og hesten fik antibiotika til en lille uges tid (på trods af at der ikke på overfladen så ud til at være betændelse) og en gang smertestillende. Hesten skulle bestemt ikke have boksro og heller ikke have pakket såret ind (det skal jo have luft, så det kan hele ordentligt)...
    Jeg ville personligt spørge en anden dyrlæge..


  • #4   27. jan 2012 Ja ville heller ikk mene dyrlægen er særlig kompetent når han ikke engang har set hesten..
    Men selvfølgelig skal der dyrlæge til når der ikke er den store forbedring
    Så Jeg takker for rådene de vil ihvertfald blive brugt:)
    Håber din hest er okay igen

    Men det er hvad jeg fik besked på. Bandagen ryger i dag da såret burde være lukket så der ikke kommer alt det skidt ind.
    Boksro er desværre nødvendigt ved hende her da hun deler fold med 3 nye heste + hendes snart 3 årige plag som hun for alt i verdenen vil beskytte.. Da de er blevet flyttet for 3 uger siden. så må ud og gå en tur med hende.

    Min Normale dyrlæge kommer mandag eller tirsdag har valgt at beholde hende da hun er super dygtig.
    Så anden dyrlæge bliver spurgt til råds som også kender hesten.


  • #5   27. jan 2012 Hvis jeg var dig havde jeg ikke tvivlet et sekundt om at skifte dyrlæge. De skal sku bare komme når man beder dem om det, og hvis de ikke gør, så er det bare med at finde en ny.

  • #6   27. jan 2012 Nu var der jo en flænge og det blødte også en smule voldsomt og det var han gjort opmærksom på..

    Har snakket med egen dyrlæge, eller sekretæren og hun beder min normale dyrlæge om at ringe til mig på mandag når hun møder på vagt, også kommer hun ud enten samme dag eller dagen efter.

    Jeg kender overhovedet ikk den dyrlæge jeg har haft ringet til i onsdags, da jeg lige er flyttet til anden by og hestene er som sagt flyttet for 3 uger siden. Har dog valgt efter det her at beholde min daværende dyrlæge som jeg aldrig har haft problemer med og så lade være med at kontakte den dyrlæge der er her i byen.


  • #7   27. jan 2012 Hvis du gerne vil have dyrlægen ud og han/hun mener at det ikke er nødvendigt, så ville jeg ringe efter en anden dyrlæge. Man bliver som ejer mere tryg, når dyrlægen lige har været ude og kigge.
    Jeg synes det er dårlig service af den dyrlæge du ringede til.


  • #8   27. jan 2012 Pernille Vil gerne have dyrlæge ud og har også ringet til min gamle dyrlæge, men da hun ikke var på arbejde i dag snakkede jeg med sekretæren og hun lovede at få min gamle dyrlæge til at ringe til mig.
    Ja man bliver meget mere tryg når hesten er tilset af en dyrlæge også derfor jeg vælger at beholde min gamle dyrlæge, for der ved jeg at servicen er helt i top og hun kommer gerne hvis jeg ringer.

    Det er virkelig dårlig service, men sådan skal det åbenbart være, det viser bare at jeg ikke skal bruge ham som dyrlæge til hesten, så hellere betale ekstra i kørsel også vide at man har en man kan stole på.

    Dog er min hoppe stadig ikke glad for at gå på benet, men viser heller ikk at det gør ondt når hun bliver vasket med sæbe spåner.
    Men tog hende med ud på en kort gå tur, bare for at hun ikke skulle stå stille i boksen og kede sig, det første hun gør er at rode i sneen og virkelig gerne vil lege, men vi gik videre i snøvle tempo så hun kunne følge med og hun begyndte da at bruge benet en smule mere.
    Så er lidt mere rolig nu også må vi se når min dyrlæge kommer ud hvad hun siger smiley


  • #9   28. jan 2012 Kan da ligge et billede ind af det dog kan man ikk se det hele da noget er skjult på den anden side.
    Men ja han mente han ikk kunne gøre så meget da det bare ville gå op igen eller sådan noget.


  • #10   28. jan 2012 http://hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=351114

    Billede af såret dog bliver det vasket 2 gange om dagen så det er taget lige inden det er blevet vasket.


  • #11   28. jan 2012 Jeg havde en hest som fik revet en kastanje af da den var oppe at såls og den haltede i et par dage, men kastanjen den groede ud igen

  • #12   30. jan 2012 Hold da op, det ser alligevel noget mere voldsom ud end da det skete for Katla... Og der fik hun som sagt en gang smertestillende og så antibiotika nogle dage.. Jeg havde helt klart ringet til en anden dyrlæge..

    Hvordan går det nu?

    Kastanjen på Katlas ben groede iøvrigt også ud igen..


  • #13   30. jan 2012 Min dyrlæge var ude idag.. Boksro i de næste 5 dage antibiotika og smerte stillende også alene fold efterfølgende... Hun sagde dyrlægen burde ha tjekket da vi ringede for det var jo akut og behandlingen skulle have været på begyndt..

    Hun går dog en smule bedre på benet men det ikk meget..

    Også har jeg valgt at bruge min normale dyrlæge selvom hun skal køre det længere end hun normalt ville skulle efter de er flyttet men hellere bruge penge på kvalitet end en dyrlæge man ikk kan regne med smiley


  • #14   30. jan 2012 Okay, godt hun er kommet i behandling - og æv for at den første dyrlæge ikke reagerede rigtig..
    God bedring til hende.. smiley


  • #15   30. jan 2012 Ja desværre smiley

    Mange tak smiley


Kommentér på:
afrevet kastanje og halter.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce