{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.205 visninger | Oprettet:

Nikon D40 {{forumTopicSubject}}

( Skriv gerne hvis dette indlæg ikke er tilladt, så jeg hurtigt kan slette det igen smiley )

Hejsa Hg foto-freaks smiley

Jeg overvejer at købe et Nikon D40, men men men jeg kan ikke rigtig finde så meget info om det på nette. Så ville lige høre om nogen af jer kloge mennesker kan anbefale det? og om i kan kommer med både lidt positivt og negativt info om det? smiley

Er det et godt førstegangs spejlreflex kamera? smiley

Håber der er nogen som har lys til at hjælpe mig, og tak på forhånd. smiley

Hilsen Alberte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nikon D40
  • #1   21. feb 2012 Det er jo et ældre kamera, så tror næsten kun du kan finde dem brugt smiley

    Men jo de skulle vidst være okay.

    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)

    De her billeder er taget af et Nikon D40 smiley


  • #2   21. feb 2012 Det er også brugt det jeg overvejer at købe smiley
    Tak, synes billeder er ret fine smiley


  • #3   21. feb 2012 Men husk nu de ofte har taget mange billeder og bliver derfor lidt "slidt" smiley

  • #4   21. feb 2012 Hvis jeg må være ærlig så syntes jeg at du skal købe noget nyere end lige D40, nu når du alligevel skal købe nyt. Bare min holdning smiley

  • #6   21. feb 2012 Jeg har det og har taget mange gode billeder med det.

    Men det har også sine begrænsninger!!!
    Det er fint til at tage billeder i solskin, men D40 er fra en tid, hvor der kommer rigtigt meget støj (grums) på billederne ved høj ISO. Allerede ved ISO 800 er billederne rigtig grumsede at se på!

    Lukkeren på et D40 kan kun holde til ca 45.000 billeder ialt, så er kameraet slidt op. Så sørg for at tjekke, hvor mange billeder kameraet har taget inden du evt køber et D40. Nyere spejlreflekskameraer kan holde meget længere feks er der mange, der kan holde til 100.000 billeder nu om dage. Jeg har ladet mig fortælle, at dette program, kan fortælle, hvor mange billeder kameraet har taget: http://opanda.com/en/iexif/ Jeg har dog ikke selv prøvet det ;o)

    (",)



  • #7   21. feb 2012 STINNE * JORK *

    Ja det skal jeg nok smiley hehe



    Maria smiley .

    Det kan jeg godt forstå du synes, det overvejer jeg også smiley


    Camilla P

    Okay, jeg tror det passer fint til mit behov smiley



    Jette N (",) Årets HG fotograf 2011

    Okay mange tak, det var en stor hjælp :))


  • #8   21. feb 2012 Forskelle på D40 og på de billigste spejlrefleks nu om dage:

    D40 har 6,2 Megapixels - mange nyere modeller har 12-18 MP

    D40 kan max klare ISO 1600 og har meget støj allerede ved ISO 800 - Nyere modeller har ISO op til 12.800 og kan tage fine billeder ved ISO 1600. (For hver gang du fordobler ISO, får du mulighed for at bruge en lukkertid, der er dobbelt så hurtig og for det meste skal man bruge ISO 1600-3200 til ridehus)

    D40 har ikke sensorrens, der ryster sensoren så eventuelle støvkorn kan falde af = Større risiko for pletter på billederne. Jeg mener at alle nyere SLR-kameraer har sensorrens.

    D40 kan tage op til 2,5 billeder i sekundet (Under de rette forhold) Nyere SLR kameraer af de billige modeller tager 3 eller flere billeder i sekundet.
    (Ved 2,5-3 billeder isekundet rammer du det samme moment i galoppen på hvert billede i en serie = godt, hvis du rammer et flot moment og skidt, hvis du rammer et dårlig moment)

    D40 har engelsk og svensk menu - Jeg mener at det først er fra Nikon D3100 at der er dansk menu på Nikon's kameraer. Canon har haft dansk menu, så længe jeg kan huske.

    D40 har ikke video og live-wiew - Det har de fleste af de nyeste modeller. Live-wiew er når du kan bruge LCD-skærmen som søger.

    D40 (og alle Nikons mindste modeller undtagen D50) kan kun bruge autofokus med objektiver der hedder AF-S eller har HSM, hvis det er Sigma.

    Nikon D40 har en mindre buffer end de nyere modeller - Så vidt jeg kan huske - og kan derfor ikke tage lige så mange billeder i serie som de nyere modeller.

    Nikon D40 er dog SUPER lækker at holde på (Det samme med D40x og D60). Jeg er endnu ikke stødt på et nyere begynder SLR kamera, der ligger lige så godt i hånden.

    Husk at der er forskel på D40 og D40x. D40x har nemlig 10,2 Megapixels og kan tage op til 3 billeder i sekundet.

    (",)


  • #9   22. feb 2012 Synes næsten at du skal købe et nyere (: der fås mange gode begynder-kameraer i butikkerne, til en fin pris(:

  • #10   22. feb 2012 Og forresten Nikon's nummerserie skal endelig ikke forveksles med Canon's! Nikon D40 er et begynderspejlrefleks, der hvis man kigger på, hvor meget de kan i forhold til profesionelle spejlrefleks svarer til et Nikon D3100. Nikon D3100 er så bare forbedret på rigtig mange områder i forhold til D40.
    Canon har et 40D, der er langt bedre end Nikon's D40 ;o)

    (",)


Kommentér på:
Nikon D40

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce