{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
300 visninger | Oprettet:

Andre der er sygemeldte? {{forumTopicSubject}}

Har lige brug for at lette mit hjerte lidt.
Jeg har ikke været på arbejds markedet i 4½ år trods jeg kun er 27 år. Jeg har haft en depression mere eller mindre i snart 4 år, og har været i behandling både medicinsk og samtale terapi i 2 år.
Jeg føler bare alt står stille. Og oveni det hele så er der jo jobcenteret, de er konstant efter mig. Nu vil de så ha mig i noget praktisk, for at komme igang igen.

Men der jeg havde været ude og se hvor jeg skal hen, sad jeg og tudede hele vejen hjem i bilen. Jeg kan slet ikke se mig selv ude i et job endnu, selvom det kun er 2 timer 3 dage om ugen til start.
Jeg kan ikke overskue hvordan min hverdag herhjemme skal hænge sammen med at jeg er væk. Jeg kan i forvejen ikke tage mig sammen til at få ordnet huset.

Ved jobcenteret er der 2 jeg taler med. De har hver deres mening, og åbenbart hver deres syn på sagen. Jeg har oplyst at jeg ønsker at tabe mig ( jeg har taget 30 kg på de sidste 4 år ) Jeg er blevet tilmeldt et hold for overvægtige sygemeldte, men jeg kan ikke overskue at få det tilrettelagt så det passer med det arbejde. Det vil jo ligge i samme tidsrum.

Vi bare ønske jeg ku søge et normalt fuldtids job så de ville lade mig være smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Andre der er sygemeldte?
  • #1   23. feb 2012 der er ingen tvivl om at job centeret er efter dig, men det er ikke kun dig de jagter. det er alle, for sådan er lovgivningen.

    jeg vil umuddelbart også tro at det at du kommer ud og kommer i gang, møder nye mennekser og stimuleres, vil give dig et skub i den rigtigge retning.

    da jeg for 11år siden kørte galt, og fik en nakke skade, gik jeg sygemeldt længe, jeg var kun i starten af tyverne. kommunen, jobcenter, min familie,kæreste, læge og ja mig selv troede jeg var syg, og lod mig blive i troen.
    man prøvede forskellige ting, aktivering, praktik osv, men jeg forblev sygemeldt. jeg får besked om at min tilstand aldrig bliver bedre, men at jeg vil lærer at leve med det.

    jeg får efter 4 år en ny kæreste, der kræver af mig at jeg skal arbejde, jeg er panisk, for hvad nu hvois jeg ikke kan. men han fastholder sit krav om at jeg i det mindste ksla prøve, og kan jeg så ikke så finder vi også ud af det.

    jeg bliver rask meldt og starter hårdt ud med fuldtids job, samt en fuldtids kursus på samme tid. at gå fra ikke at lave noget, og knapt kunne overskue at komme op om morgenen, til pludselig at have 2 fuldtids beskæftigelser, virker voldsomt. men det var min vej ud, og jeg er min daværende kæreste evigt taknemlig over at han formåede at sparke mig hårdt bag i så jeg kom i gang.

    det at min hverdag pludselig blev struktureret, gjorde a tjeg fandt overskud til at komme op og komme af sted, og den nyfundne energi smittede af, og jeg fik også overksud til at passe mit hjem.

    stimuli fra andre mennesker, følelsen af at der også er plads og behov til og for mig, gjorde at min triste tilværelse ændrede sig.

    jeg elsker mit liv i dag, jeg er vild med at arbejde, og blive klogere på både mig selv og på andre.... selv de perioder hvor livet er svært så er det fedt.

    så mit råd til dig er at tage i mod hjælpen til at komme i gang. når du er der ude og bliver stimuleret og får din plads i samfundet vil du højst sandsynligt få det bedre og få mere overskud.
    det vil i starten være meget trættende, især fysisk, men det har du kun gavn af, for når din krop er fysisk træt er der ikke alle de trælse tanker og det bliver nemmere at sove og fungere....

    så på med vanten tag imod udfordringen, og tag ansvar for dit eget lliv og din egen lykke.

    Held og lykke med det


Kommentér på:
Andre der er sygemeldte?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce