{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
860 visninger | Oprettet:

Tilride i dressursadel? {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

så har sadelmageren været her. Hun kan passe sin mors med 2 enkelte justeringer.

Men det er en MEGET udpræget dressursadel. Men store knæstøtter og voldsomt dybt sæde. Sommer magnus.

Hvad ville I sige til sådan en? Ville helst tilride i kombineret, eller dressur?

Min hubertus kan jeg hoppe af hesten i farten, hvis hun skaber sig. Men denne her skal man nærmest have stige for at komme i og ud af. Man sidder i al fald ret godt fast. ?

Fordele og ulemper?? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilride i dressursadel?
  • #1   29. mar 2012 Jeg tror umiddelbart jeg ville foretrække at bruge en forholdsvis flad sadel uden så meget støtte de første gange jeg kom på hesten, så jeg kunne komme hurtigt ned hvis det blev nødvendigt... Men når hesten så har vendt jeg til rytter, måske ride i en sadel med mere støtte....

  • #2   29. mar 2012 Ja, det tænkte jeg også. Er lidt på den, for hvis det skal være en kombineret, skal den købes fra England., siger Kit. Jeg kan måske finde en springsadel herhjemme.

    Har lige søgt her på HG, kan slet ikke finde nogen sommer sadler.

    Er der nogle af jer, der har tilredet i en dressur med meget støtte, og hvordan går det, når hesten evt. laver bukkespring? smiley


  • #3   29. mar 2012 jeg har også tilredet i en kentaur dressur sadel uden problemer..

  • #4   29. mar 2012 Min egen er tilredet og redet i en Wintec dressursadel (:

  • #7   29. mar 2012 MANGE tak for svar.

    Okay, så er det måske ikke så slemt. Men min for- OG bag svidsel er meget høje, de kan genere mig allerede nu. Hmm. smiley

    Tænker mest at det ville være rart, den er nem at komme op på og ud af, men kan godt se, at det måske er godt at sidde godt fast.

    Tænker om jeg skulle hoppe op uden sadel første gang, for at være sikker på, jeg kan komme hurtigt af. Men på den anden side er jeg SÅ klodset, når jeg skal op uden sadel! Så det ville måske også være synd. smiley


  • #9   29. mar 2012 Ellers kan du bruge en longegjord med håndtag første gang, så har du også noget at holde fast i, men altså jeg har også været på min 3 års nogle gange nu og bruger også en dressursadel med god knæstøtte og dybt sæde, og har ikke haft nogen problemer med det indtil videre. Personligt har jeg det også bedst i en dressursadel. smiley

  • #11   30. mar 2012 Oktavia er tilredet i en Isabell Werth, også med meget støtte i. Nu tog hun det så også rigtig flot, men der var ingen problemer mht.sadel smiley

Kommentér på:
Tilride i dressursadel?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce