{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
390 visninger | Oprettet:

Det her med kasteration... {{forumTopicSubject}}

Hej derude, hvis i gider kigge her, vil i være min en kæmpe hjælp!

Jeg fik jo et fantastisk hingsteføl sidste år - han bliver 1 år i næste måned og min mor presser meget på med kasterering af ham (skønt hun ikke er hestemenneske eller indblandet i hestene overhovedet - men anyway, en lille sidebemærkning! ;)).

Det var meningen at han skulle kastereres nu her i april, men økonomien er lidt i bund for tiden, og min søster skal konfirmeres, så vi får simpelthen ikke råd. Hvilket passer mig ganske fint, hvis jeg skal være helt ærlig - jeg vil nemlig aller helst at han forbliver hingst til han er en 4 - 5 år. Jeg har altid syntes at vallaker er lidt "kedelige", specialt de som er kastereret tidligt.

Nu til mit egentlige spørgsmål:
Hvor længe kan jeg lade ham gå på fold med hopper (såfremt han ikke kastereres selvfølgelig) og hvor længe kan han gå med sin mor når han er hingst?

Jeg har (7-9-13) <b>aldrig</b> set ham hoppe på nogle af vores (han går med to hopper + en vallak). Når de slåsser og leger hopper han selvfølgelig op på dem når han stejler, men han har aldrig (af hvad jeg har set selvfølgelig) hoppet på nogle af dem ellers...

(Inden moral-prædikerne begynder vil jeg gerne sige at jeg ikke har nogle problemer med ham, overhovedet og at jeg har erfaring med unghingste, så jeg vil mene at jeg er udrustet til opgaven ;))

Knus Frederikke
(Håber emnet er okay her, selvom han er noget yngre end "målgruppen" - men det får jo da en del betyning for ham i hans senere liv...)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det her med kasteration...
  • #1   31. mar 2012 et hingsteføl kan bedække og lave føl allerede som 6 måneder gammel det lærte jeg på den hårde måde

    jeg er enig med dig om at vente med at kastrere til de er ældre men at sætte den disideret alder på kan til tider være svært jeg pleger at sige når de bliver for hingstede til at børn kan omgås dem så ryger stenende men det har selvfølgelig også noget ad gøre med opdragelse smiley


  • #3   31. mar 2012 Anett: Okay - hans mor bliver flyttet på torsdag og den anden hoppe bliver snart flyttet også smiley
    Hvis han bliver meget hingstet f.eks. over sommeren må han også blive kastereret... Så det er ikke helt fast, men vil helst vente smiley

    Katrine: Det er jeg da glad for at høre - som jeg lige har skrevet til Anett bliver hopperne snart flyttet, så må han jo bare gå med vores pony noget tid :b


  • #5   2. apr 2012 Claire: hvis det bliver et problem er det også klart at jeg må lade ham kasterere - længere er den ikke smiley

    Tror jeg tager en snak med dyrlægen - hopperne bliver snart flyttet, så han "kun" har ponyen (vallak) som selvskab. Han er noget bisset overfor ham i løbet af dagen, men har holdt meget øje med dem (hestene går hjemme) og ponyen er oftes selv med på legen og ligger selv op til at de skal mosle videre, så jeg går ikke ud fra at det er for meget for ham. Og nu hvor de går selv om dagen (hopperne er på en anden fold i dagtimerne) er der også kommet mere ro på begge drenene, tror det er for udmattende for dem at slås heeele dagen smiley hæhæ..


Kommentér på:
Det her med kasteration...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce