{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
582 visninger | Oprettet:

At gøre ridningen til en leg! {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg har tidligere oprettet et forum med at min pony nærmst overfaldt mig når jeg ville hente hende ind fra folden, det viser sig senere, at det er fordi at hun tror at vi skal ud at ride, hvliket hun ikke kan lide (dovendyr:P). Meeeen, så er jeg begyndt at gå derud uden at hun skal ud at ride, og bare give en godbid, og det virker ren faktisk! Men så her den ene dag, da vi skulle ud at ride, kom hun fint hen, og jeg trak hende ind, og så blev hun ellers doven da hun skulle lave noget.... Så her i dag da vi skulle hente hende, angriber hun mig voldsomt, men min kusine får lige genet hende væk, og jeg tror det er fordi at hun tror at vi skal ind og ride. Så er mit spørgsmål til jer:
"Hvordan gør jeg ridningen sjovere, så hun kan være glad når hun skal hen til mig??"


Marie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At gøre ridningen til en leg!
  • #1   3. apr 2012 Måske at ride en masse ture. Nogle gange kan hestene bare få nok at bane ridning(:

  • #2   3. apr 2012 OK, mange tak for hjælpen. Jeg prøver at passe på mig selv, og jeg kan blive så ked af det, fordi at Bella er min første hest, og hun betyder så meget for mig....

  • #3   3. apr 2012 Taak, det gør jeg også:P Har tænkt på salg, men for det første, kan jeg ikke tage mig sammen til at sælge hende, hun er trods alt min første hest:( Og for det andet: hvis jeg ikke kan få hende indenfor, så kan andre heller ikke, eller det er der nok, men de gider sikkert ikke købe hende. Hvis det kammer helt over, er der vist kun en vej: aflivning;( Men det tror jeg ik gør:P

  • #4   3. apr 2012 Rid flere ture, øv eventuelt horsemanship....
    Det har hjulpet på min smiley


  • #5   3. apr 2012 Er den tjekket for smerter i ryg og ben?

  • #6   4. apr 2012 Du er nødt til at vise hesten at det er dig der er dens "flok leder"
    Hvis den ikke har respekt for dig som leder, vil den forsøge at bølle sig til at være lederen, den der bestemmer.
    Der er det en go ting at bruge noget horsemans ship, som en anden foreslår. Når hesten finder ud af at du taler dens sprog, vil den læse det du gør og forstå at det er dig der bestemmer.
    Hvis ikke du har læst Monty Roberts, vil jeg anbefale dig at læse hans bøger. De er lette at læse og han skriver så alle kan forstå. Hans metoder er ikke svære at lære.
    Håber det kommer til at virke.


  • #7   4. apr 2012 Hej!
    Jeg har besluttet mig for at lave endnu mere horsemanship, men det er lettere sagt end gjordt. Da jeg endelig beluttede mig at sætte mig i respekt, var Bella blevet endnu værre, og så kunne jeg ikke andet end at løbe væk. Bella er ikke blevet tjekket for smerter, men det er ikke det, det kan jeg se, hun er bare sur over at hun skal ind, eller at hun skal ud at ride, hvilket hun hader, da hun hader at lave noget (Dovendyr). Jeg ELSKER Montey Robert, og derfor ville jeg gerne læse flere bøger med ham, og det skal ske straks:P


  • #8   5. apr 2012 Hej alle dejlige mennekser, der har svaret og hjulpet mig:P

    Bella er begyndt at komme skridtende, travende eller galloperende hen til mig ude på folden, hun har fået respekt, og hun for selfølgelig en godbid for det, tak alle!!<3


  • #9   5. apr 2012 PS: Hun kommer pga. at hun for en godbid:P

Kommentér på:
At gøre ridningen til en leg!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce