{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ben der låser..
  • #1   8. apr 2012 Knælåsninger?

    Min pony har haft det 2 gange, jeg trak en masse ture med ham, op og ned af en bakke. og nu er det helt væk (-:


  • #2   8. apr 2012 ja det er knælåsning og det kan afhjælpes ved motion gerne op og ned af bakker.. Ellers kan du henvende dig til back-in-balance hun kan også hjælpe....

  • #3   8. apr 2012 Som de andre siger så er det knälåsninger.. Min pony har det også.. De skal gå ude så meget som muligt og gode gåture gerne op af bakke. Jeg har også läst det er godt at träne dem i sand fordi de skal löfte benene mere

  • #5   8. apr 2012 De kan sagtens låse grundet spat...

  • #6   9. apr 2012 jeg har en der er kænlåser og han er blevet operet for det så det ligesom hopper vidre da hans var meget slemt og nu er der kun lidt når det er koldt og der skulle back on trak hase varmer eller hvad den nu hedder kunne hjælpe

  • #7   10. apr 2012 Vores pony har det også, dyrlægen har sagt det kna trænes væk, og især bakker og ture i vand er godt, da det gælder om at få flere muskler omkring ledene så ledet bedre stabiliseres.. smiley

  • #8   10. apr 2012 Man kan også få sat en kile på hoven hvis det er meget slemt.. Det er ledbånd og sådan noget der er for stramt så knäet låser ligesom når de står og slapper af men så fordi det er for stramt kan de ikke bare sådan lige få knäet ud af den position igen

  • #9   11. apr 2012 anna D, humm, vi fik at vide af dyrlægen at det var fordi senerne er for lange og musklerne for slappe, og derfor hopper ledet ud og gå af led - lige som når de sover... det er også derfor bakketræning er godt, da det styrker muskerne i benene og får den stærkere muskler i benet kan musklerne nemmere holde ledet på plads... Men det kan vel afhænge af situationen...

  • #10   11. apr 2012 Jeg har bare läst meget om det på nettet og der stod at det er fordi at knäet glider op i den låsetilstand som det er i når hesten sover og så kan de ikke få det ud igen fordi det er for stramt.. Når du bakker hesten sträkker du også alt i benet og derfor hopper knäet ud igen

  • #11   11. apr 2012 Ja som anna D siger er det, det ene ledbånd der er for stramt og derved får knæet til at låse(som når de står og sover) og der er derfor bakketræning og galop i løs bund er godt idet det strækker ledbåndet og styrker musklerne omkring:-)

    Jeg får lene fra back.in.balance ud på mandag til min frieser, måske hun kommer med flere metoder der gavner knælåsning:-)

    Skal nok give info videre hvis det er...


Kommentér på:
Ben der låser..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce