{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
711 visninger | Oprettet:

Er mit kamera slidt? Hvis ja: hvilket nyt? {{forumTopicSubject}}


Jeg synes mit kamera er begyndt at drille.

Jeg tog nogle billeder her i weekenden, og jeg synes ikke jeg kunne få det til at fungere.
Det var i ridehus, men et lyst et af slagsen og vejret var godt, så der var masser af lys i hallen.

Her er to eksempler på billederne:
1 http://hestegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/7878630_l.jpg
2 http://hestegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/7878626_l.jpg
Her er de forstørret henholdvis 100 og 130%, så man kan se hvor slørede de egentlig er.
1 http://hestegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/7878632_l.jpg
2 http://hestegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/7878628_l.jpg

Er det mit kamera der er slidt? Eller skyldes det objektivet?

Jeg går med tanken om at købe nyt kamera, da mit eget efterhånden er 4 år gammelt og MEGET brugt.
Har længe ønsket med et Canon EOS 7D, men ved ikke om det i mellemtiden er blevet outdated af nogle i samme prisklasse? (Skal være Canon, da mit andet udstyr er Canon)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er mit kamera slidt? Hvis ja: hvilket nyt?
  • #1   16. apr 2012 Jeg synes at de er gode?! :-oo

  • #2   16. apr 2012 Lille tanke: Kan det ikke være fordi det er taget i en ridehal? altså jeg mener belysningen osv, så hvis du ikke du har en meget høj lukketid, bliver billederne så ikke sådan?

    Mine bliver oftes også sådan - men det er fordi fokuset ligger på fx baggrunden smiley


  • #3   16. apr 2012
    Vil mene det skyldes det er taget i et ridehus :o)

    Har også taget nogle billeder i et ridehus som jeg selv syntes blev gode, ridehuset have perfekt lys osv. så jeg kunne få tydelige billeder.
    Men fordi det er i et ridehus... Så bliver de bare ikke som uden for.


  • #4   16. apr 2012 Hvilke indstillinger har du brugt?

    På det første skyldes det, at du har fået lagt skarpheden på rytteren istedet for på hestens hoved. Rytterens ben er nemlig knivskarpe. Samtidigt kunne det godt se ud som om der er en anelse bevægelsessløring på manen som evt kan skyldes en lukkertid på 1/400 sek hvor ikke alle hestens bevægelser bliver skarpe.

    På nr 2 ser bagenden skarpere ud end forenden. det kan skyldes det samme som forrige billede - nemlig at forparten er tættere på kameraet end bagparten, hvor skarpheden ligger og så evt en lukkertid, der er en anelse langsommere end de magiske 1/500 sek hvor stort set alt ved hesten bliver skarpt ;o)

    Generelt er dybdeskarpheden ikke særlig stor når du kombinerer tele med lavt blændetal. Feks med 200 mm f/5,6 er dybdeskarpheden kun 1 meter til hver side (2 meter i alt) når motivet er 20 meter væk. Og med f/2,8 har du kun ½ meter til hver side (1 meter skarphedsdybde ialt), så det er ret vigtigt at få lagt skarpheden på hestens hoved eller forparten af hesten for ikke at få uskarpt hoved ;o)

    (",)


  • #5   16. apr 2012 Der var rigeligt med lys.

    Tænkte nemlig også på det med blænden og det har garanteret været det der har gjort det meste, men bryder mig stadig ikke om kvaliteten på rytteren på det første (der burde hun jo være i fuld fokus)


  • #6   16. apr 2012 Men rytteren læner sig jo frem, så hun kommer ud af området med fokus. Fokus ligger på springet og på rytterens fod ;o)

    (",)


  • #7   16. apr 2012 <b>Jette N (",) Årets HG fotograf 2011 </b>
    Det var også rytterens ben jeg kiggede på da jeg skrev forrige besked smiley


  • #8   16. apr 2012 Okay på dn måde. Måske skyldes det at hun har nået at rykke på foden. højre fod, sadlen og gjordpladen samt halvdelen af tøjlen står nemlig skarpt. Mens foden og yderenden af tøjlen - Der begge nok har rykket på sig er blevet uskarpe ;o)

    (",)


  • #9   16. apr 2012
    Selvfølgelig har de rykket sig, det er jo midt i et spring x)


Kommentér på:
Er mit kamera slidt? Hvis ja: hvilket nyt?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce