{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilride unghest?
  • #1   22. apr 2012 Altså jeg har netop tilredet to ungheste og gennem tiden har jeg set ret mange blive tilredet professionelt. Jeg vil sige at man skal have ret meget styr på sin egen krop og vide hvad man gør, hvornår man gør det og hvorfor man gør det - hvis det altså skal være succesfuldt. Der er ikke rigtig plads til tilfældigheder smiley Selvfølgelig afhænger det også af hvor sød hesten er smiley

  • #2   22. apr 2012 Ja okay, så tror jeg måske ikke jeg ville kunne smiley

  • #3   22. apr 2012 jeg har tilredet rigtig mange ungheste. Jeg rider selv på LB-niveau.
    Egentligt er det ikke så svært hvis man ved hvad man gør, men man må under ingen omstændigheder blive nervøs når man sidder deroppe og hesten laver noget smiley


  • #4   22. apr 2012 da jeg tilred fie gik det hele bare derud af, der var slet ingen problemer, hun havde stået hele livet på marken og spist mad, men hun er super god i hovedet så det måske derfor jeg nærmest bare kunne sætte mig op med det samme (dvs. efter en måned med jordarbejde og hoppe ved side af sadlen m.m.) men som sagt, hun tager alting meget roligt, så tror det kommer an på hesten smiley

  • #5   22. apr 2012 Okay, det hjalp meget, men hvis jeg skulle ville jeg helt klart vælge en rolig unghest smiley

  • #6   24. apr 2012 Jeg er i gang med at tilride min nye hest, det er ikke lige til hvis man vil have en meget ridelig hest bagefter.
    Jeg får hjælp af min træner som er kanon til ungheste, han hjælper mig med at aflæse hesten og se hvor meget vi skal få frem.

    Man skal som rytter være god til at holde sine nerver i ro, have en god balance, hele tiden aflæse hesten, så man hele tiden er "bag ved den" i sadlen, og så skal ens egen kropsholdning være i top.

    Mange laver den fejl at hvis hesten er nem så går man hurtigt frem med de forskellige ting, desværre kan det risikere at give bagslag.
    Ligesom når hopper sendes i tilridningen mhb på kåring, mentalt og i kroppen kan de ikke klare det.

    Jeg vil sige at de fleste kan tilride med hjælp og vejledning og det er da helt igennem en fantastisk følelse smiley

    Men overvej det grundigt, det er svært, tager lang tid og kræver en masse tålmodighed smiley


  • #7   24. apr 2012 Okay, jeg tror ikke jeg er helt dygtig nok endnu så smiley

  • #8   24. apr 2012 det tror jeg godt du kan, hvis du bare finder en der er god i hovedet og giver dig lader være med at gå for hurtig frem smiley

Kommentér på:
Tilride unghest?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce