{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.063 visninger | Oprettet:

Dansk/historie opgave 1.G :) {{forumTopicSubject}}

Hej folkens, jeg har valgt historie til dansk-historie opgaven, som er obligatorisk i 1. G. Men jeg ANER ikke hvad jeg skal tage om, jeg vidste bare at det ikke skulle være dansk. smiley

Jeg har følgende overordnede emner at gå ud fra:


Vikingetid
Middelalder
Adelsvældet
Enevælden
Demokratiets indførelse
Og Danmark i 1800 tallet.

Der er ikke mangel på spændende emner, men jeg ved bare ikke hvad jeg skal tage om. Jeg overvejer mest at finde et emne indenfor de tre nederste kategorier. smiley

Kom gerne med bud og hjælp. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dansk/historie opgave 1.G :)
  • #1   22. apr 2012 Følger lige med, da jeg er i PRÆCIS samme situation som dig! smiley

  • #2   22. apr 2012 Jeg var selv mega meget i tvivl om mit emne og besluttede mig også først i sidste øjeblik. Jeg snakkede med en masse andre, der havde skrevet deres opgave og så fandt jeg siden http://www.danskhistorie.dk/ (log in med uni-c , som med garanti er blevet udleveret på jeres skole). Her kunne jeg finde stor inspiration - jeg valgte emnet "pesten" med fokus på det danske samfund.
    På trods af min ordblindhed og at jeg ikke får top-karakter, formåede jeg at score et 12-tal, som den eneste i klassen - så mangler I hjælp til opstilling af problemformulering, besvarelse og general opbygning, så svarer jeg gerne på spørgsmål i det omfang jeg nu kan smiley


  • #3   23. apr 2012 Pernille: Mange tak for inspirationen. Pesten har jeg overvejet, men jeg tror ikke det bliver den. smiley

  • #4   23. apr 2012 Er selv i mega meget tvivl om jeg skal skrive i dansk eller historie. Havde egentlig tænkt mig at skrive i dansk indtil jeg pludselig fik en idé til noget jeg virkelig godt kunne tænke mig at skrive om i historie..

    Og nu ved jeg bare ikke hvad jeg skal vælge, da jeg ikke kan finde ud af om jeg skal gå efter det jeg synes er spændende eller det hvor der måske er størst chance for en god karakter?

    Men altså, det eneste jeg sådan lige kan sige til dig er, at du skal tænke at du skal kunne formulere et godt hvorfor-spørgsmål, inden for det emne du vælger. Det er i hvert fald de min historielærer siger er det vigtigste smiley Også lad være med at tage et emne du slet ikke ved noget om for så skal du bare til at læse dig frem til alt for meget. Men jeg går ud fra I også har fået anbefalet at tage noget der ligger inden for det I har arbejdet med? smiley


  • #5   24. apr 2012 Katinka: Ja, det er det vi skal. Under de emner deroppe, skal jeg vælge et underemne/fokusemne som jeg så skal lave problemformulering, og herefter skrive min opgave. smiley Jeg ved bare ikke hvilket emne jeg skal vælge..

  • #6   24. apr 2012 Tja... jeg ville sige at du skal vælge den som du interesserer dig mest for og som du mener du kan få lavet den bedste opgave ud fra. Det er lidt svært for mig at sige hvilken det er, da jeg ikke har været igennem de samme emner smiley

Kommentér på:
Dansk/historie opgave 1.G :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce