{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
416 visninger | Oprettet:

Sidepull {{forumTopicSubject}}

Jeg havde ingen andre steder at spille dette spørgsmål så håber i kan hjælpe mig!
Jeg har en lille unghest på 6 år. MEGET frisk smiley
Jeg har sidet og kigget på nettet hele dagen men fik ikke rigtig noget ud af det.
Jeg kunne godt tænke mig at ride bidløs på ham.
Da jeg har set hvordan bidet funger i hestens mund:(
Og så ville jeg høre om der er noget i denne dejlige gruppe som ved noget om det? eller selv rider eller har redet med det.
Jeg er lidt nervøs når det gælder uden bid da jeg ALTID har redet med bid.
Men nu er der tid til forandring.
Tak på forhånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sidepull
  • #1   23. apr 2012 Altså du skriver han er MEGET frisk - forstår han stop og fremsignalerne tydeligt? For det er det vigtigeste ved bidløs ridning smiley

  • #2   23. apr 2012 Prøver at forklare hvad jeg har lært... smiley
    At ride bidløst er ikke nødvendigvis mere rart for hesten, hvis den generelt er besværlig at styre. Bidløst er klart bedst, hvis man er nået til det punkt, hvor hesten reagerer på ens signaler med det samme. Hestens ubehag og stressniveau kan nemlig stige, når næsebåndet strammes meget, fordi blodkarrene i ansigtet lukkes og ansigtet underkøles mens øjnene ophedes. Hvis hesten ikke reagerer godt nok på bidløst, gør mange det at de spænder næsebåndet mere, men det kan bare skabe større problemer.
    - MEN når det er sagt, så er hackamoren god at bruge til heste, der måske ikke er lige så lette at styre, da den gør det nemt at tage fat i hesten, når den ikke er lydhør, samtidig med at den løsner med det samme, du løsner. Jeg bruger selv hackamore, og jeg synes, den er supergod, især fordi jeg kan mærke min part er glad for at have den på. Men det er sikkert forskelligt fra rytter til rytter. Håber du kunne få noget ud af det smiley


  • #3   23. apr 2012 ja meget tak!
    han er meget frem af gående, Han ved godt hvad stop betyder men ikke ligesom lytter efter det altid. Han er jo kun 6 og derfor har enorm meget energi og kræfter til at kæmpe. Og derfor gør det mig nervøs.
    Da jeg aldrig har redet bidløs.
    Men træning stop og stå skal da øves en del!


  • #4   23. apr 2012 Altså ham jeg rider på skal også ind i mellem tages fat i, fordi han kan finde på at vende om midt i det hele. Hackamoren er god til at få fat på hesten med det samme, hvis den ikke vil stoppe eller gå samme vej som dig. Og så kan du belønne væsnet med det samme når du løsner grebet om tøjlerne, den sidder ikke konstant stramt om næsen/nakken. Men det kan godt være, det passer dig og din hest bedst at træne nogle øvelser og så gå til noget andet bidløst, når der er styr på det, det kan jeg jo ikke bedømme smiley

  • #5   23. apr 2012 Altså uden tvivl ska der en masse træning i gang! Og det bliver os hårdt! men det er det værd!

  • #6   23. apr 2012 prøvede den tidlige idag. Og han var overraskende god til at adlyde mig.
    Så håber da det går sådan hele vejen igennem :b


  • #7   23. apr 2012 Nej sådan en Sidepull smiley

  • #8   23. apr 2012 Iha! Mange mange tak! det får jeg brug for!:)

  • #9   29. apr 2012 Tak, Jeg bruger os en sidepull smiley

Kommentér på:
Sidepull

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce