{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.882 visninger | Oprettet:

4 eller 5-gænger? {{forumTopicSubject}}

Hey.. Folkens smiley

- Som overskriften, hvad fortrækker i så, 4-gænger eller 5-gænger og hvorfor?

Jeg fortrækker 5-gænger, da jeg syntes det er blæret at kan ride en hest i pas.
Men vil self. gerne ride nogle 4-gænger engang, men hvis jeg skulle have ny hest, så skulle det være en 5-gænger smiley

Rebekka Hyldgaard.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  4 eller 5-gænger?
  • #1   12. maj 2012 min hoppe er 4,5 gænger. Det er jeg godt tilfreds med! Hun viser nemlig stort set aldrig passen, hun har kun gjordt det et par gange, dog aldrig under rytter. Jeg vil helt klart sige jeg fortrækker 4,5ere... Men det er sikkert også kun fordi jeg aldrig har redet pas. :-PP

  • #2   12. maj 2012 Kunne jeg godt forestille mig! Har kun redet det en gang, og der løb hesten af med mig, så det synes jeg ikke tæller smiley Men tror helt klart jeg ville foretrække en 5gænger hvis jeg prøvede en der først og fremmest kunne det, så jeg kunne få følelsen og træningen i det smiley

  • #3   12. maj 2012 Uhh! det lyder altså lækker med 5 gænger! Min vallak er 5 gænger, hans pas er bare ikke god nok til at den kan bruges, den er firtaktet osv... smiley

  • #4   12. maj 2012 Ja, det kan jeg godt se. kender faktisk ingen der både underviser bidløst, og underviser i tølt.. smiley

  • #6   12. maj 2012 Hmm det er r*v fedt at ride flyvende pas..!! Dog er min hoppe 4-gænger, men rider både 4- gængere og 5-gængere, der findes nu ikke noget bedre end en passer på grusvejen!!!!!!! Hehe;-)

  • #7   12. maj 2012 Jeg foretrækker klart en 5-gænger, og det er også sådan nogle jeg går efter i avlen. Synes passen er rigtig fed, og uundværlig. Men det kan også være lidt af et arbejde, hvis man vil have en god tölt frem i en der har mere pas i sig end tölt. Og når tölten er trænet god, kræver den vedligeholdelse så passen igen ikke bliver for dominerende. Begge mine hopper har heldigvis meget adskildte gangarter, så de blander dem ikke. Men jeg træner for tiden en hest, der har en meget dominerende pas, og ejeren havde lidt svært ved at finde en ren tölt, og så kan 4-gængere føles dejligere, for pas er en god gangart, men ikke hvis hesten så ikke vil tölte.

  • #8   12. maj 2012 Jeg rider en hest, der har en fantastisk pas! Men den vil ikke vise mig den, hvis jeg vil have den til det. Jeg har prøvet ALLE metoder jeg kender, og har haft min underviser til at træne den med hendes kendskaber, og den gør det bare ikke. Men så lige pludselig når den selv synes den vil, bum, så har den bare den lækreste pas! Og jeg bliver både henrykt og enormt irriteret hver eneste gang, fordi kunne den ikke bare vise den når jeg beder den om det, så kunne den blive en rigtig fed konkurrence-hest.. :o)

  • #9   12. maj 2012 jeg elsker en virkelig god 4-gænger, men jeg foretrækker nok 5-gænger for der kan man jo ride firegang og femgang, men så er det jo også bare topblæret og få pas på begge langsider i 5.1 så jeg foretrækker nok en 5-gænger. hvorfor ride 4 gear når du kan ride 5 smiley

  • #10   12. maj 2012 også fordi min gamle hest Lettfeti var 5-gænger og ham har jeg jo altid redet firegang på, men hvis ikke han var blevet solgt tror jeg gerne jeg ville have startet femgang på ham!!!!! så syntes det er fedt at man kan træne dem så man kan bruge dem som firegænger, og hvis man ikke vil det kan man ride femgang smiley

  • #11   12. maj 2012 Ridemæssigt elsker jeg en god 4-gænger, hvor man bare mærker hvordan hele forparten rejser sig, og hesten danser under en smiley

  • #16   13. maj 2012 Øhh jeg ved godt Stephanies Vala har anlæg for pas, nu kender jeg Stephanie rigtig og snakker tit med hende, og vores forældre ses, så i know. Det behøver du ikke belære mig med.

  • #17   13. maj 2012 rigtog godt*

  • #19   13. maj 2012 Signe du kan godt lyde belærende når du skriver, har også lagt mærke til de i andre tråder, men dejligt at høre at det ikke er for at være belærende når du skriver. Vi angriber dig på ingen måde, det var bare en konstatering jeg kom med.

  • #20   13. maj 2012 Det kan tit også være ens måde at formulere det på, det kan fx lyde belærende selvom det slet ikke er ment sådan.
    Det er den store ulempe ved at debattere, det kan hurtigt misforståes det hele smiley ...


  • #21   15. maj 2012 Puha. Jeg har ikke nok erfaring til at udtale mig om det - en god 4-gænger vil vel i princippet altid være bedre end en dårlig 5-gænger, så man kan vel ikke stille det sådan op.

    Min er en 4½'er. Dvs en 5'er der aldrig vil kunne flyvepas. MIn mors er 5'er, men jeg tror hellere aldrig at han kommer op og passe, for han har nærmest ingen fremdrift.


Kommentér på:
4 eller 5-gænger?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce