{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
940 visninger | Oprettet:

FØRSTE EMNE - KURSUS I ARR {{forumTopicSubject}}

Kursus på Skovbæk Hestepension i Rødding, omkring Koncentreret
Balance Ridning og Anatomisk Rigtig Ridning d. 25 August 2012
ved Gitte Vestergaard

Få en forsmag på hvad konceptet Koncentreret Balance Ridning og Anatomisk Rigtig Ridning er.
...Gitte har arbejdet med heste siden 1989, hvor hun har arbejdet inden for military, dressur,
spring, jagt, horsemannship mm.

I løbet at de sidste 11 år har Gitte arbejdet med begrebet Anatomisk Rigtig Ridning, hvor hun
har samarbejdet og modtaget undervisning af konceptets ophavsmand Klaus Schöneich.
(Se www.arr.de)

Gitte træner til dagligt heste med det henblik at de skal kunne bevæge sig i balance og
anatomisk korrekt. Hendes daglige arbejde med hestene indeholder alt lige fra tilridning,
“problem heste” til videreudvikling.

Gitte siger selv:
”Ridning er et samarbejde der bygger på forståelse, fornemmelse, finhed og erfaring. Når en
hest begynder at bevæge sig korrekt, er det vigtigt at rytteren også er fysisk og psykisk stærk,
så kommunikationen hest og rytter imellem optimeres. At ride er et samarbejde, og et
håndværk, som man konstant kan finde nye detaljer og nuancer i”

Derfor har Gitte i hendes undervisning ligeså meget fokus på rytteren som på hesten.

Koncentreret Balance Ridning er:
- For alle hestetyper
- For alle niveauer
- Alle rideretninger

Selve kursusdagen bygger på teorien omkring udgangspunktet for Gittes arbejde:

Hvordan analyserer man bevægelsen og opbygningen hos den enkelte hest. Hvad betyder “den skæve hest”
for ridningen og opbygningen af hestens muskulatur? Hvordan kan man ligeudrette en hest fra jorden?
Hvordan gøres hesten klar til høj dressur? etc.

Kurset starter kl. 9.00 og varer ca. 2 timer. Prisen for hele dagen er 250 kr. Merpris på 100 kr. ved ønske om
at få lave analyse af egen hest.

Det vil efterfølgende være muligt, at modtage koncentreret ene undervisning med hesten enten i longe eller
under rytter – prisen for dette er 1x 30 min. 300,- eller 2x 30 min. 500,- + 20,- til benyttelse af hallen.

Det vil være muligt, at låne en boks uden strøelse - du skal selv sørge for hø samt grundig rengøring af
boksen efter brug.

Tilmelding på tlf. 26777808 eller på cherienodvig@yahoo.dk Betaling på 9740-0002704625 (husk at oplyse
navn og tlf. nr. ved indbetalingen). Tilmeldingen er først gældende ved indbetaling på kontoen. Seneste frist
for tilmelding er d. 17 august (tilmeldingen er bindende)

Kurset finder sted på Gl. engvej 8, 6630 Rødding – husk evt. lunt tøj samt mad og drikke (jeg sørger for der
er the og evt. kage) – det vil være muligt, at følge nogle forskellige heste i hallen efterfølgende.
Vi glæder os til en spændende og lærerig dag :o)


Kan du ikke denne dag, men synes det lyder spændende så send mig gerne din mailadresse - herved vil jeg fremsende alle opslag omkring kurser mm.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FØRSTE EMNE - KURSUS I ARR
Kommentér på:
FØRSTE EMNE - KURSUS I ARR

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce