{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.360 visninger | Oprettet:

Hvor står i? {{forumTopicSubject}}

God aften!

Jeg står i den situation at jeg ikke kan ride optimalt, da Garri har mistet rideglæden totalt, af kun at ride sandkasse ridning og jeg forstår ham godt, men der hvor jeg står er der ikke mulighed for at ride tur. smiley

Så, hvor står i henne? (Det skal være på sjælland, det jeg evt. søger) men bare for hyggens skyld så tar' vi da lige en rundte. smiley

Hvad er godt/dårligt?
Hvordan er ridefaciliterne? Er der tærren?
Hvad er prisen?
Evt. andet. smiley

Kom glad smiley

Knus Malle


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor står i?
  • #1   26. aug 2012 Ja, nu står jeg godt nok ikke på Sjælland, emn i Nordjylland, men tænkte at jeg godt kunne tillade mig at svare, når der nu var lagt op til at det er for hyggens skyld! smiley

    Så, hvor står i henne? Jeg har min(e) heste opstaldet hjemme på vores egen lille gård, i Nordjylland smiley
    Hvad er godt/dårligt? Det meste er jo egentlig godt, eftersom jeg selv er medbestemmer til hvordan tingene skal foregå, men vores folde blive s*tme mudrede om vinteren! Det tror jeg heldigvis vi er ved at få styr på smiley
    Hvordan er ridefaciliterne? Er der tærren? Vi har en udendørsridebane, som vi deler med nabostalden. Og så er der rigtig fine turmuligheder, både lange og korte ture, og også en del forskellige omgivelse at ride i smiley
    Hvad er prisen? Det koster 850 om måneden hele året at have hesten opstaldet, og nu er min mor desværre også begyndt at ville kræve penge af mig, fordi jeg er begyndt at arbejde.. Det røg den største ''familie-fordel'' så smiley


  • #2   26. aug 2012 Kamilla: Det lyder ellers vildt fedt! smiley Det er heller ikke så dyrt endda! smiley

  • #3   26. aug 2012 Tillader mig også lige at svare når det nu også er for hyggens skyld (; bor nemlig i det vestyske

    Mine står hjemme på mine forældres gård, så pt. har jeg dem "gratis" betaler kun for foder og alle de andre "løse" udgifter.
    Fordelen er helt sikkert at jeg har mine heste tæt på (bor lige ved siden af mine forældre). Der er et skønt rideterræn her omkring med en masse grusveje og så ejer min far en del marker og lidt skov.
    Ulempen er helt sikkert at jeg ikke har noget ridehus og så skal hesten køres frem og tilbage til træning og det bliver jo lidt dyrt når man skal låne trailer hver gang.


  • #5   26. aug 2012 Min sår på Egemosegård Ganløse (nordsjælland ikke så langt fra Farum)

    Dejligt sted, med faciliteter helt i top!

    Hvordan er faciliterne:
    - Dressurbane
    - Ovalbane
    - Ridehus
    - Springmateriel på ude- og indendørs
    - 1 minuts skridt til bastrup sø
    - 5-6 min. skridt til skoven og flere skove i området.
    - opvarmet ryttertoilet.
    - mulighed for at lave the/kaffe til/af rytteren + siddeområde.

    - Hestene går i løsdrift.
    - Der fodres automatisk med stråfoder 4-6 gange i døgnet via foderstationer som åbner og lukker automatisk.
    - Hestene går i mindre flokke ud fra hvor meget græs de tåler.

    - Stivelsesfrit foder til fri afbenyttelse (udfodres af rytteren selv)
    - indendørs strigleplads med gode forhold for smeden + udendørs striglepladser.

    - Flere muligheder for undervisning.

    Hvad er prisen: 2330 kr. pr. måned, inklusiv orme/lusekur 2 gange årligt.


  • #6   27. aug 2012 Jeg står på Amager tæt ved Dragør ved en lille islænderpension, der hedder Stald Prahl. Det er seriøst det mest hyggelige sted, jeg har været, og jeg elsker virkelig at komme der, fordi alle er villige til at hjælpe og give råd. Vi giver vist 1400 om måneden, og det er inklusiv wrap og ... Det foder, de nu får.
    Faciliteterne kunne bare ikke være bedre. De har lige fået anlagt 20x60 ridebane, og man kan ride i Kongelunden sådan... overalt. Der er en mege sej ridesti lige over vejen, og så kan man også ride en lang tur i Fuglereservatet! Kongelundens rideklub ligger også lige nede ad vejen, så der kan man også ride, hvis man hellere ved det. Og Helle Hertzum bor næsten lige ved siden af, så det er nemt at få undervisning, høhø. Jeg kunne ikke tænke mig et bedre opstaldningssted.


  • #7   27. aug 2012 Jeg står på Bakkegården (lukkahorse) i Hillerød.

    Her er ikke de store faciliteter, kun en lille dressurbane. Stor bane, rotunde og lille ridehus kan tilkøbes hos naboen. Til gengæld er opstalder fuldstændigt vanvittigt meget servicemindet. ALT bliver ordnet, så man egentligt kun behøver ride. Smed, dyrlæge, sadelmagere... Alle de ting bliver bestilt og passet for dig, medmindre du virkeligt vil selv.

    Og så er der bare så smukt. Foldene ligger i kuperet terræn, lige op af en golfbane, og på den anden side af vejen er der en lille skov, som fører til store dyrehave. Man kan også komme videre op til Gribskov, men det er en lidt mere besværlig (og meget lang) tur.

    Der arrangeres jævnligt undervisning med Dennis Hedebo, og Annie Rasch står også opstaldet på stedet, og hun er enormt fleksibel hvis man nu gerne vil aftale noget undervisning med kort varsel.

    Pris 1800 (+200 for foderpakke)

    Vi står desværre og snakker om at flytte pga økonomi - og jeg hader det, for jeg er så glad for Bakkegården og især Lone, som driver stedet. Der har vi kigget på Lille Danshøj og Oddersholm. Begge steder har nogle styrker og svagheder som vi stadig diskuterer for og imod (skov vs ridehus, og de lidt forskellige foldforhold). Prisen begge steder er (eller bliver) 1650.


Kommentér på:
Hvor står i?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce