{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
962 visninger | Oprettet:

frem og ned? {{forumTopicSubject}}

ja har ikke så meget råd til undervisning lige nu, så må jo spørge jer klo0ge herinde smiley
min hyp er 4 år og 3 md ca... hvordan træner jeg ham bedst mulig frem og ned? for han er godt nok en hård nød at knække smiley han kan godt hvis han lige vil , men han vil aller heslt gå og kigge stjerner, ku godt tænke mig at vide hvordan jeg lærer ham at få stabilt ned, på bedst mulig måde smiley på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  frem og ned?
  • #1   30. aug 2012 Det bedste er bare at få hesten frem og give den god plads til at placere hovedet.. ned kommer med tiden.

    Eventuelt arbejde fra jorden hvor når går skridter rundt, fører du hans hoved ned mod jorden smiley


  • #2   30. aug 2012 longering med gammel dags chambon. det er den der ikke er lavet af elastik

  • #3   30. aug 2012 eller passoa

  • #4   30. aug 2012 Sikre dig at hesten slapper af under rytter, rid i langsom skridt og trav med mange overgange, den burde sænke hals og hoved om ikke andet når den bliver træt, hvis du giver den plads.. Og så ros den en masse når den gør..
    Hvis den har svært ved at forstå det kan longering med en fast chambon (ikke elastik) være en mulighed, da den giver plads til at strække sig frem.. En pessoa vil jeg derimod fraråde, den hiver ned og ind og den ligger et mega pres i hestens nakke og mund


  • #8   30. aug 2012 Langsomt bomarbejde...det får hesten til at gå frem og ned uden tvangsmidler...

  • #9   31. aug 2012 Selv træner jeg lige nu min hest til at komme frem og ned, da han var en meget stresset og spændt hest. Med andre ord, en tikkende bombe på mange måder. Så jeg har i lang tid bare skridtet og så med lange tøjler, og når han så tog hovedet bare en lille smule frem og ned fik han mega meget ros smiley
    Nu går han ret pænt i skridt og er begyndt at tage hovedet ned og frem i trav også smiley har kun taget 3 mdr. at komme hertil og har måske redet 2 gange om ugen og så har jeg longeret nogle gange om uden kun med hovedtøj, så han var helt fri til at strække sig osv.
    Når de er unge handler det lige om at de faktisk skal finde ud af at det er dejligt at komme derned smiley
    jeg har desværre ikke bomme at arbejde med, så må nøjes smiley


  • #10   31. aug 2012 Mange tak for jeres svar, det rigtig dejligt når man nu ikke lige har en underviser smiley men jeg kan da se jeg skal i gang med en masse longe arbejde smiley
    Lene R: jeg ved ikke engang hvad en gogue er, så er stået helt af allered der smiley


  • #11   31. aug 2012 Gitte F. Hvad mener du med langsomt bomarbejde? skal jeg trække ham over en masse bomme bare i skridt? smiley

  • #12   31. aug 2012 det kan du gøre, men du kan også ride ham over bomme.. det er bare vigtigt at han ikke løber/går stærkt, hvis han gør det så bruger han elastikken i bagbenene til at komme over... og han skal frem og ned, det kommer han ved at han skal orientere sig og strække sig over bommen i langsom tempo... men god ide at arbejde fra jorden også, så kan du rose umiddelbart når han giver bare det mindst efter, det kan nogen gange være sværere når man sidder på ham...

  • #13   31. aug 2012 okay tak for svar smiley

Kommentér på:
frem og ned?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce