{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  På tur første gang :-)
  • #1   5. sep 2012 hvis han er lige så rolig og nem som Flicka så er det vist bare at ride. Tror jeg trak nogen ture ud alene med hende til at starte med. Men red en del alene på hende.

    Men ja en der går med første gang er nok en fin ide, eller hvis du har mulighed for at ride sammen med en anden hest som er van til det, så den kan følge efter, og se på tingene i godt selvskab.

    Jeg startede ud med at ride sammen med andre på min 4 års, og nu rider vi alene uden uden problemer.


  • #2   5. sep 2012 Louise; okay tak! smiley Han er lidt mere vaks på alt hvad der sker omkring ham, men deres temperament ligner med hinanden smiley Jeg har en veninde jeg skal ride med. Hendes hest er meget rutineret på tur. Det gør vel ikke noget at hestene ikke rigtig kender hinanden? smiley Bare det at de har en at følges med burde da gøre en del.

    Yasselasse; Han er ikke rigtig vant til at blive gået tur med, udover på en kæmpe mark vi har. Mest af alt fordi jeg synes han er så stor at jeg hellere vil sidde på ham på tur smiley


  • #3   6. sep 2012 Flicka´s første rigtige tur, var sammen med 4 andre, hun blev læsset i trailer og kørt et fremmed sted hen.. og red to timer ved vej, strand og skov.

    Når du har en anden med, så bare tag det stille og roligt, og lad ham følge den anden. Nej det burde ikke have nogen betydning at de ikke kender hinanden. Jeg rider tit sammen med fremmede heste, det vigtigste er at det er en stabil hest, som ikke lader sig nemt påvirke, så Orkan også får en ide om at det er helt ok at gå på tur.

    God fornøjelse. smiley


  • #5   6. sep 2012 Jeg var på tur - i skoven - på Hulder for første gang her i weekenden. Det var ca. 10. gang med rytter.
    Jeg trak ham ud i skoven og steg så på derude. Han var så rolig, at vi sagtens kunne ride, uden at der var nogen der havde et tov i os. For en sikkerheds skyld havde Hulder dog en grime over kapsunen, hvis det nu alligevel skulle blive nødvendigt.
    Jeg red ham også halvvejs tilbage til stalden - hver gang der kom en bil, lavede jeg pænt en parade inde bagved/ved siden af den anden hest og red så videre når den var kommet forbi.


  • #6   6. sep 2012 I hvert fald tage en med på gåben. Jeg ville anbefale et torv. For hvis der sker noget uforset så er det rart at have nogen ved sin side.

  • #7   6. sep 2012 Det var meningen, min skulle have været i longe første gang, men hun var så rolig, at jeg kom afsted sammen med en anden hest og uden longe.

    Havde dog redet hende lidt ud og rundt på gården selv, inden. Og en tur om springbanen. smiley

    Hun er meget mere rolig end min anden hest, og jeg kan altid vælge at hoppe af. Hun laver nogle gange et sidelæns hop fra jorden, men det kan jeg jo ikke gardere mig mod. Det er meget sjældent, så kan bare håbe, jeg hænger fast, når det engang sker. smiley

    Kan anbefale at galopere op ad bakke. Vi galoperede 1. gang, hun var tændt 20 sekunder efter, og så gad hun ikke gå igen, hehe.


  • #8   6. sep 2012 Hov, glemte, at jeg har gået ture med hende hver dag som føl, også på vej, forbi busser, lastbiler. Og har trænet den vej, vi red inde i skoven, fra jorden af. Og trænet hendes reaktioner - at hvis hun vil kigge på noget, skal hun stå stille.

    Ville ikke have turdet uden den træning.


  • #9   6. sep 2012 Yasselasse; det er jo forskelligt fra person til person. Jeg føler bare at jeg har bedst mulig kontrol når jeg sidder på ryggen af ham.
    Hælder nok mest til forslaget om at have en med på gå ben + en anden hest.
    Og jeg har ikke muligheden for at tage flere med, yasselasse


Kommentér på:
På tur første gang :-)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce