{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
530 visninger | Oprettet:

Tilridning {{forumTopicSubject}}

Jeg havde været oppe på min 3-års ca. 30 gange, havde ellers tænkt mig at følge Gerd Heuscmanns - og andres - råd om remonte ridning, uden næsten andet end at sidde på hesten - uden at genere den om muligt.

Men fandt hurtigt ud af, at sådan fungerer min hest i al fald ikke. Hun går foran lod, endda meget, i trav. smiley Men bliver nødt til at støtte hende med ARR principperne, for at hun kan slappe af og blive stabil.

Hvis jeg har løse tøjler, tager hun hovedet op i ryk og spænder ryggen, så jeg sidder på et bræt.

Har vist trænet udfra ARR støtte-hjælperne 3-5 gange, og sikke en forskel! Ingen spænding i ryg, hun slapper af, stoler på, jeg støtter hende, og går en stabil, pæn rund volte.

Jeg synes da, det er lidt snyd med dem, hvis tilridningsheste går "med næsen i sandet" og slet ikke spænder, men sådan er min ikke.

Men hun har også trænet sin underhals i 2½ år og araber-gang (hun er oldenborger..) den forsvandt først her i vinters. smiley

Hun kan i øvrigt gå frem i skridt og trav bare ved at jeg skubber lidt med sædet. Havde fuldstændig glemt alt om "sædet", da jeg nørdede rundt med de andre hjælper. Indtil jeg en dag opdagede, at selvom jeg ikke havde trænet det, virkede det. smiley

Ja, man kan godt føle som Homer-dum nogle gange. "DOUH"! Men man lærer hele livet!

Billedet er fra. 1. gang jeg var i sadlen.

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Tilridning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce