{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
903 visninger | Oprettet:

Fair Pris {{forumTopicSubject}}

Jeg er begyndt at måtte indse at Eyvindur måske bliver for lille til mig, han er pt. 130 i stang og er selv 180 cm høj.
Han kan selvfølgelig nå at vokse lidt endnu, han er jo kun 3, men er bange for hans udvikling den vej er stoppet.
Da han ikke rigtig er vokset mere end 1 cm fra han var 2 til 3 år.

Så selvom det ikke er noget som jeg ønkser, så må jeg også være realistisk om det.
Men hvis han skulle sættes til salg hvad ville så være en fair pris.
Han er som skrevet 130 cm høj, bliver af folk som ser ham altid kaldt en rigtig barbiehest.
Han er rigtig god i hovedet, har endnu ikke oplevet at han er blevet bange for hverken busser, traktorer, lastbiler, fugler som flyver op fra marker osv.
Han har netop lige været i 14 dages træning fra jorden, som han også har taget rigtig flot. Træneren har sagt at han går en klokkerentølt, og har en okay trav.
Ikke kæmpebevægelser
Dog når han stiver sig op bliver man han grisaktig, men det var kun få gange hun oplevede det.
Må nok erkende at han "kun" er 4½ gænger.

Han kunne blive en rigtig ogd juniorhest.

Men sådan som market er pt. ville en pris på 12.000 kr så være urelistisk for ham, hvis jeg skulle tage den svære beslutning

Han er efter Kraftur Von Winkelsett og har Kátur von Störtall som FF.
Hans MF er Lettir fra Enighed


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fair Pris
  • #1   17. sep 2012 SYnes bare priserne pt. er meget lave for heste.

  • #2   17. sep 2012 Priserne for heste er lave ja, men hvis det ikke haster helt vildt med at få ham solgt så sæt ham til en 15-17.000 det tror jeg altså godt du kan få for ham, viser den rette køber sig så kan du jo altid slå et par tusinde af prisen

  • #3   17. sep 2012 Det er de, men 12000 lyder helt vanvittigt for en ung hest med ren tølt (... og med den farve). Start på 15-17 og lad den stige i takt med træningen.

    Hvis der slet ikke er nogen der henvender sig, SÅ kan du sænke prisen.

    Det du skriver, lyder meget som min, og hende har jeg altså fået bud på 40k - uden at hun har stået til salg (der kommer en del mennesker på vores opstaldningssted, og det er ad den vej de er kommet).


  • #4   17. sep 2012 Tjoe, markedet er ikke godt, men de heste der sættes dyrt bliver også ofte solgt, fordi køberen ved de får en god ridehest.
    Din hest har en sjælden farve, og dét skal du udnytte! Jeg har en veninde der var tæt på at købe et 1-års føl til 13000 med en rigtig dårlig stamtavle fra et sted der generelt avlede dårlige heste, udelukkende fordi den havde lige nøjagtig dénne gule farve.
    Og din hest ser på dit vinterbillede ud til at have en fin galop, det kan du også godt udnytte.

    Så OP med prisen, du kan altid sænke den igen hvis hesten ikke bliver solgt. Og folk byder jo altid lavere end prisen er sat til, så hav sådan du kan skære lidt af også..

    Jeg solgte et rigtig godt, sort føl for 25K for et par år siden fordi jeg skulle skære ned i hestehold, den er lige nu til salg til det dobbelte, øv! Så sæt din hest til den pris du synes den er værd. 12K er for lidt!

    Desuden bliver markedet heller aldrig bedre hvis folk sætter deres heste længere og længere ned i pris!


  • #5   18. sep 2012 Jeg er enig med de andre. Det er også altid bedre at sætte prisen lidt for højt så der er noget at handle om. Som markedet er vil de fleste nok prøve at krejle sig til en bedre pris.
    Hvis du har haft hesten til salg længe uden henvendelser kan du jo prøve at ændre prisen og se om det hjælper, men faktum er at der er RIGTIG mange billige heste tilsalg og ikke så mange købere, derfor vil det naturligvis tage længere tid at sælge en hest end det før har gjort.


  • #6   18. sep 2012 han lyder som en dejlig lille hyp, så ville sige mindst 15.000, da han som sagt allerede kan gå en klokkeren tølt og også kan fremvise en ok. trav, ud over det er han rigtig i hovedet og det lyder til at han er trafiksikker, han trænet fra jorden (bonus!) og lyder til at være en rigtig charmetrold smiley

  • #7   18. sep 2012 Takker for jeres besvarelser.

Kommentér på:
Fair Pris

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce