{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.931 visninger | Oprettet:

Alternativ behandling {{forumTopicSubject}}

Nogen af jer der har prøvet alternativ behandling til jeres heste
Jeg fik det i dag til min pony
Vores forhistorie er:
Vi havde et grimt styrt sidste sommer hvor hun hang fast i et stødhegn og kom tilskade både fysisk og psykisk og stod stille da jeg ikk kunne kom på ryggen af hende men det kom vi over dog ikk uden store problemer og efterfølgende fandt jeg ud af jeg var gravid og så stod hun stille, så her 1 i 5 blev hun udlånt som desværre ikk gik godt, hentede en pony hjem med 2 hævede bagben rigtig øm, 2 gjordsår og sår i munden og så voksede hun..
Så da jeg hev hende hjem og begyndte og ride hende bukkede hun og det blev være og være og for hmm 2-3 uger siden forstuede jeg ryggen i et buk hun lavede og jeg var her ved gået helt ned i kuldkælderen og give op, men så sad jeg på nettet og pludselig faldt jeg over en hjemmeside med alternativ behandelig..
Så der blev ringet først til os selv for at teste inden ponyen fik turen..
Og det var et hit hos os så bestilte tid til upsi og hun kom i dag..
Så blev hun forkælet og sikke hun nød det smiley
Men sikke meget der var der skulle rettes op på.!
Hun var skæv i hofte og i nakken, havde så mange spændinger fra skuldrene og ned i bagbene og så skal jeg finde noget andet sadel til hende da den hun har gået med har voldt mere skade end gavn og ellers hedder det uden sadel så meget som muligt (hehe hjælp) og så skal hun massers et par gange om ugen.. Men hun skal holde fri til søndag og så må jeg kun skridt (hmm mon vi kan finde ud af det) i en uge 14 dage
Så nu skal det bare holdes ved lige det hun har rettet op smiley
Plus jeg har fået nogen dråber til hende og får tilsendt en olie jeg skal masser hende med som er lavet specialt til hende..
Så glæder mig til at skal op på hende på søndag og se om jeg kan mærke forskellen, for hvis den er så markant når jeg sidder på ryggen som jeg kunne se på hende da hun blev behandlet så bliver det en drøm og kom op på hende
Og jeg har "kun" betalt 1000 kr for alt det og hende behandleren er simpelhen den sødeste person.!

(hvis det er det ikk er tilladt så må det gerne slettes)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alternativ behandling
  • #1   20. sep 2012 Jeg gør brug af hestetandlæge (Hestemund.dk v. Christina), kriopraktor Rikke Marie Andersen og healer Lena Sand Øjerson.

    Så jeg ved den slags hjælper - hvem var ude til din dejlige hest? smiley


  • #2   20. sep 2012 Hun hedder Jette Skovgaard Laubacher hendes hjemmeside http://www.cfab.dk/ smiley

  • #3   20. sep 2012 Min mor er akupunktør og osteopat, så har ofte prøvet det på mig selv og på hestene og synes det er utroligt en foreskel nålene bare kan gøre.
    Under Nordisk led jeg af store rygsmerter. Om natten kunne jeg kun ligge på ryggen uden pude eller noget som helst. I løbet af et par dage gav min mor mig nåle i ryggen og kunne allerede mærke foreskellen efter hun havde taget nålene ud.
    Folk har lidt svært ved at forstå at det rent faktisk kan lade sig gøre og nogle gange har folk ikke tålmodigheden til at vente på en bedring. Nogle gange skal dyret/mennesket have flere behandlinger før man mærker en foreskel.
    F.eks har min mor behandlet og kureret en hest der havde kræftknuder i halsen, ved hjælp af kinesiske urter og nåle smiley


  • #4   21. sep 2012 Jeg har gjort brug af både healing, hestehvisker, akupunktur og kiropraktor. Alle anbefalelsesværdige smiley

  • #5   21. sep 2012 Jeg har også brugt en "hestehvisker" eller som hun siger at hun snakker med hesten på et mentalt plan.
    Når jeg fortæller folk om det synes det det lyder helt gak gak, men hver gang hun har været der og vi har taget nogle ting op kan jeg mærke en kæmpe foreskel på de områder vi har haft fat i.
    Omkring nytår fik min hoppe et nervesambrud over alle de knald og lysglimt der var kommet. Jeg kunne ikke ride i hende i lang tid, hun blive ved med at løbe af ren angst og så blev hun ved at kigge sig bagud som om hun løb fra et rovdyr.
    det var første gang jeg havde Trine ude som hun hedder og dagen efter red jeg hende og hun var den mest cool'e og afslappede hest. Så ja skørt lyder det. Men det har hjulpet mig og Gjola til der hvor vi er idag


  • #6   21. sep 2012 Vi havde hestehvisker ude til en hest der var kronisk stresset og anspændt. Det viste sig, at det kom af at hesten havde skiftet ejer meget, og var blevet flyttet en del. Efter Winnie snakkede med hende og "forklarede" hende at hun skulle blive hos os, faldt hun helt til ro.
    Hun snakkede også med mange af de andre heste, og kunne fortælle os ting som hun umuligt kunne vide hvis ikke det var kommet fra hesten. Fx en særlig måde min mor kunne være på, og en lyd min tante sagde når hun var på ridetur.


  • #7   21. sep 2012 Synes det er utroligt det ikke er mere udbredt. Men er nok det der med at kan man ikke bevise det er der ikke hold i det!
    Når folk kigger skævt på mig når jeg snakker om det, er mit argument altid, at hvis vi som mennesker kan kommunikerer på tværs af sprog osv. og dyr indimellem også kan på sin vis, hvorfor skulle menneske og hest ikke kunne kommunikere imellem sig. Vi er jo trods alt af oprindelse fra dyr. Men det man ikke kan se og argumentere og bevise for er bare "ikke rigtigt" ifgl. vores hjerner. Vi gør måske tingene mere komplicerede end de i virkeligheden er


  • #8   21. sep 2012 Fuldkommen enig smiley

  • #9   21. sep 2012 Det lyder rigtig spænde smiley
    Hvor kommer hun fra.?


  • #10   23. sep 2012 Hende jeg kender kommer fra nordsjælland smiley

  • #11   24. sep 2012 Hende vi havde ude hedder Winnie Laursen mener jeg. Hun boede på daværende tidspunkt i Silkeborg, men hun flytter meget rundt.

Kommentér på:
Alternativ behandling

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce