{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.407 visninger | Oprettet:

Lymfangitis/ROsen {{forumTopicSubject}}

hejsa.
som overskriften siger Lymfangis, min hoppe står med det i det ene bag ben hun er stadig hævet pensilin beh er over dog skal jeg ringe til dyre doc hver morgen, men om morgen efter natten er det mere hævet, nu står hun med flis bandager og keramiske underlag på, men hvad kan jeg mere gøre, er der nogen som er kloge på homopatisk beh,eller anden form for beh som virker NU OG HER for jeg er ved og gå til over hun er skidt mads, hun har ingen feber og god app men hun er øm men ikke halt,


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lymfangitis/ROsen
  • #1   25. sep 2012 Da min havde det, fik den pinicilinkur.
    Min hest fik det pga. muk, som så gik ind og overbelastede immunsystemet, og derfor kom der rosen i bagbenet. Så det er nok også vigtigt at I finder årsagen til det, og behandler den.

    Derud over fik jeg at vide, at det var vigtigt, at hesten kom ud og gå så meget som muligt. Kan også anbefale BOT (royal)bandager til natten.


  • #2   25. sep 2012 jeps min har ingen skrammer eller mug det sartede med boks ben og vupti så var den gal, hun ryger i ridehuset i morgen og torsdag for der går hun frem og til bage på folden står hun stille, det under lag hun står med er det smme som bot

  • #3   25. sep 2012 lyder mærkelig at hun ikke har sår da, det nemlig oftes skyldes streptokok bakterien. Der kommer ind via et lille sår.

  • #4   25. sep 2012 entertainers blev først bedre da jeg begyndte at ride ham..

    Ved det virker fuldstændig sygt at ride en hest med lymfangittis ben, MEN det hjalp på ham..


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #5   26. sep 2012 Hesten skal skridtes for hånd flere gange dagligt det er vigtigt at den får venepumpen til at virke og helt sikkert der har været et sår ellers kan der ikke komme en blodforgiftning som lymfangitis er, måske har den haft en stiklæsion som i ikke har opdaget og det er så gået i blodbanen.

    Læs denne rigtig gode artikel om emnet

    http://www.faxedyrehospital.dk/Default.aspx?ID=332


  • #6   26. sep 2012 Skridt hjalp ikke på Entertainer..

    Han gik på fold hver dag, og dt hjalp ikke.. Så trak jeg ture.. Hjalp ikke... Så skridtede jeg ture.. hjalp ikke..

    Så begyndte jeg at ride ham let normalt arbejde på ridebanen (han var regående).. Og SÅ skal jeg love for at det begyndte at virke..!


  • #7   26. sep 2012 weee Perle s ben var næsten normat str til morgen smiley de keramiske underlag har virket super. hun er på fold hver dag og hun er selv motionerende løs i riden hallen så det har hun så også været i en lill time i dag

  • #8   27. sep 2012 Det er en betændelsestilstand som ofte skyldes at et sår har indkapslet en bakterie som derved giver infektion. noglegange er et insektbid nok.

    Behandling: Pinselin og smertestillende. hesten skal stå på boks de første par dage. Sørg for at gå en lille tur på10 min, 3 gange i døgnet. Det sætter gang i benet så infektionen lettere nedbrydes, men ikke mere end 10 min af gangen i starten for ikke at overbelaste.

    Lad hesten komme på en lille fold alene,hvis det er muligt. Ellers boks med gåture.

    Det er faktisk bedst ikke af snøre benet ind i noget, da det kan forhindre infektionen i at nedbrydes. Lad benet være i fred mest muligt.

    Efter ca. 3-4 dage skulle hævelsen være markant mindre. Ellers kontakt dyrlæge igen.

    Afbryd aldrig kuren selvom hesten virker rask. Først når alt medicinen er brugt, og hesten hverken halter, har feber, eller på nogen måde virker mærket kan du begynde at skridte små ture.

    Har prøvet det med min egen, og først da jeg holdt op med at" rode og rage " ved hans ben, og fulgte denne anvisning, gik det væk i løbet at 4 dage,

    Ved at det er svært, da man jo bare gerne vil hjælpe ens kære hest. Det er hårdt at være heste- Mor;)

    Håber du kan bruge min erfaring til noget. smiley


  • #9   27. sep 2012 Hendes ben er helt normale og har været nu i 2 dage smiley mennn hun står nu stadig med bot underlag under bandagerne, hun er blevet skridtet i dag og hun er 100 & rengående, hun får Messenchym chom morgen og aften og Argentit comp morgen og aften 1 ml pr gang, det skulle virke forbyggende og udrensene smiley

  • #10   28. sep 2012 Det var dejligt at høre. smiley

  • #11   28. sep 2012 ja det er skønt det er ved og være over, ser frem til i morgen så må vi lidt mere trav

Kommentér på:
Lymfangitis/ROsen

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce