{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
382 visninger | Oprettet:

Redigering med photo shop? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley Jeg må give op og sige at jeg har hårdt brug for noget assistance!

I april måned, var jeg til en konfirmantion, og jeg stod for opgaven med at tage billeder, hvilket i sig selv var en svær opgave, for konfirmanden hørte ikke efter, gjorde bestemt ikke det jeg ville have hende til, og havde generelt meget tralvt med at komme hen til forsamlingshuset, så hun kunne se på gaverne ;o)

Nå, men for nogle uger siden fik jeg photo shop og er jo så gået i fuld gang med at redigere billederne. Alle sammen skal selvfølgelig igennem programmet, men har valgt nogle få ud, jeg gerne ville have færdig i en fart, så de kunne gives i gave til familien smiley

MEN! Jeg har et virkeligt stort problem. Mine billeder var inden start ret matte i det, og generelt for farveløse. Og som ekstra bonus var vejret ikke det bedste den dag. Så himmelen er hvid og kjolen er hvid... Og det giver mig altså voldsomme problemer i og med at baggrund og kjole går i ét med hinanden.

Jeg har forsøgt mange gange at lave med ps, men da det er første gang generelt jeg forsøger mig med at redigere billeder og første gang jeg leger med ps, tjaeh, så ved jeg sgu ikke lige hvordan jeg skal/kan ændre det smiley

Håber virkelig at I kan hjælpe mig, for er godt nok på røven med det program smiley

Der ud over... Så mangler jeg lidt hjælp. Jeg har forsøgt med et billed at lave to variationer af det, og nu kan jeg så ikke helt finde ud af hvilket der er bedst. Det ene synes jeg der er for lidt farve på, og det andet er der måske lidt for meget farve på :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Redigering med photo shop?
  • #1   12. okt 2012 Her er det andet billed... Hvilket synes I bedst om smiley

    profilbillede
  • #2   12. okt 2012 Jeg kan klart bedst lide billede nr. 1!!! Nr. 2 er lidt" koldt"

  • #3   12. okt 2012 Jeg vil godt give dig ret, var blot i tvivl om jeg måske havde fået lavet den lidt for mørk smiley Og så synes jeg måske at ansigtet er blevet lidt for mørkt? SYnes det er svært at finde ud af hvad der ser bedst ud, og hvilke ting man skal gøre med billedet smiley Men hvad stiller jeg op med kjolen og baggrunden? Synes det ødelægger det lidt, at de flyder sådan sammen, men det er desværre ikke lykkes mig at finde ud af hvordan jeg kan ændre det smiley

  • #4   12. okt 2012 Her er endnu et billed, hvor jeg har store problemer med den der hvide kjole. Synes det giver en fed effekt i sort/hvid, men det går bare ikke rigtig, når kjolen er så hvid/lys i forhold til alt andet.


    profilbillede
  • #5   12. okt 2012 Jeg syntes din egen mening om billederne med at detene er for "dødt" og det andet er for "levende" giver god mening og jeg er helt enig! Du kan måske skrue op for kontrasten, så kjolen "skiller" fra baggrunden - men ved ikke om det vil hjælper :S Med hensyn til de to billeder du ikke rigtig kan vælge imellem - kan du jo høre familien/konfirmanden?? smiley

  • #6   12. okt 2012 Jamen de har lige haft fødselsdag, så havde lidt en plan om at få fremkaldt nogle billeder fra konfirmantionen af og give dem i gave :o) Hmm, må prøve at lege videre, men har snart opgivet det billed, for synes snart jeg har prøvet alt i photoshop og det hjælper ikke en dyt. Men giver det lige en chance mere, for det irritere mig godt nok at kjolen går i et med baggrunden, det ødelægger det altså lidt smiley

  • #7   12. okt 2012 Jeg har ikke en dyt forstand på billedbehandling, men jeg er sikker på at du kan redde det hvis du er lidt ferm på google
    Der er RIGTIG RIGTIG mange tutorials til PS på nettet... jeg er selv PS nørd af største grad men først ved at lære programmet at kende (og det tager lang tid ;o)) - men der er en del sider der er skide gode til at få sådan noget til at virke - og jeg er sikker på at du kan finde plugins (tilføjelser), der gør meget af arbejdet for dig.

    Man kan få Photoshop til at gøre MEGET hvis man ellers lige ved hvordan er min erfaring.


  • #8   12. okt 2012 Tjaeh, det er først gang jeg prøver det, første gang jeg benytter mig af redigering, så er fuldstændig på bar bund smiley

  • #9   12. okt 2012 Så fik jeg gjort den lidt lysere, og synes farverne er bedre nu, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg gør kjolen mørkere eller himmelen mørkere, eller måske blå? Hvis jeg prøver at markere det, så tager den helt ned til ærmerne og det dur ikke rigtig.



    profilbillede
  • #11   12. okt 2012 Heiwa Pictures ©: Hvad siger du til det sidste billed og har du nogle idéer til hvordan jeg kan skille kjolen og baggrunden ad? smiley Er virkelig desperat.

  • #12   12. okt 2012 Jamen jeg vil give dig et par tips til en som absolut heller ikke har forstand på det:

    - Prøv at justere levels
    - Prøv at oprette et "adjustment layer" og så juster "brightness and constrast"

    Prøv at google på photoshop photo adjustment tutorial - så er jeg sikker på at det nok skal gå alt sammen - der findes MANGE tutorials i sådan noget.


  • #13   12. okt 2012 Brightness and constrat er prøvet, men der tager den hele billedet og gør enten mørkere eller lysere smiley må prøve at se om google kan hjælpe mig i morgen. Men havde håbet at der kom nogle på banen der lige kunne en tryllekunst med ps smiley

  • #15   15. okt 2012 Brug polygonal tool til at markere himmelen og prøv med at farve den lidt feks ved at vælge "malerbøtten" (selve farven vælger du ved at trykke på det øverste firkant nederst i værktøjslinien).
    - brug evt gradient tool for at changere farven lidt.
    Hvis du først kopierer markeringen af himlen over i et nyt lag (tryk Ctrl+C og Derefter Ctrl+V mens du har himlen markeret). Kan du efterfølgende dæmpe farven, ved at ændre på gennemsigtigheden af laget ( "Opacity" ) .

    For at redde detaljerne i den hvide kjole, kan du enten bruge levels (Ctrl + L) og trække i pilen ud for det hvide aller nederst i boksen.

    Ellers kan du åbne billedet i RAW-converteren ved at bruge "open as" og vælge RAW inden du åbner billedet. I RAW-converteren kan du - måske - få detaljer frem i de lyse områder, ved at bruge "recovery".

    De steder, hvor billedet er brændt ud (kridhvidt) kan du ikke redde smiley

    (",)


  • #16   15. okt 2012 Jeg er generelt mest til denne version af billedet (ud fra den skærm jeg sidder ved nu - Jeg ved ikke om den er kalibreret)

    (link fjernet)

    (",)


  • #18   15. okt 2012 Hvis du har mod på det - så vil jeg gerne låne billedet

    Skriv en PB så skal jeg sende dig min mailadresse og så skal jeg se hvad Photoshop kan gøre ved det.
    Jeg har en fornemmelse af hvordan man kan optimere det - men jeg har skisme svært ved at forklare det... jeg overvejer lidt at lave en hjemmeside med diverse tutorials til Photoshop, Illustrator og Paint Shop Pro - jeg eeelsker nemlig de 3 programmer.

    Og så skal jeg prøve at søge efter et par gode tutorials til dig på nettet - der er mange steder hvor de har rigtig mange gode - men det kræver ofte at man lige ved hvor man skal lede.
    Der er nemlig nærmest uendelige muligheder i Photoshop hvis man tør...


  • #19   15. okt 2012 *Jette N (",)* Årets HG fotograf 2011: Puuh, det var godt nok en indviklet måde at ændre farven på, hvertfald for en der aldrig før har benyttet sig af redigering før, det er jo en helt ny verden for mig ;o) Og jeg har MEGET at lære endnu kan jeg høre, og mange flere programmer jeg skal introduceres for. Puh smiley

    Kia & Den Røde Bøf . Du må hellere end gerne få billedet og få lov til at lege med den, forhåbelig kan du trylle lidt mere med det end jeg kan pt. ;o)

    Hvordan henter man forresten det der til photo shop? Hvad søger man efter og hvor mange "slags" er der at hente ned? smiley


Kommentér på:
Redigering med photo shop?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce