{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.410 visninger | Oprettet:

Mest ventede film vinter 2012-13 {{forumTopicSubject}}

En liste over de 5 mest ventede film der kommer i biograferne i 2012 og 2013.
Som den ser ud indtil videre.


1)
Film: Hobbitten - En uventet rejse

Biografpremiere: 12-12-2012

Genre: Adventure

Instruktør: Peter Jackson

Medvirkende:
Martin Freeman, Evangeline Lilly, Elijah Wood, Cate Blanchett, Luke Evans, Hugo Weaving, Orlando Bloom, Richard Armitage, Ian McKellen, Andy Serkis, Christopher Lee, Ian Holm, Lee Pace, Mikael Persbrandt, Billy Connolly og James Nesbitt

Information:
"Eventyrfilmen følger titelkarakteren Bilbo Sækker (Martin Freeman), der bliver blandet ind i en episk kamp for at genvinde det tabte dværg-kongerige Erebor fra den frygtindgydende drage Smaug.

Bilbo bliver guidet af troldmanden Gandalf den Grå (Ian McKellen) og befinder sig snart i selskab med 13 dværge ledet af den legendariske kriger, Thorin Oakenshield (Richard Armitage).

Deres rejse vil bringe dem i vildmarken, gennem forræderiske lande, der myldrer med Gobliner og Orker, dødbringende Warger og gigantiske edderkopper, formskiftere og troldmænd.

Selv om deres mål ligger mod øst i Lonely Mountains ødemarker må de først flygte fra goblin-tunneller, hvor Bilbo møder den skabning, der vil ændre hans liv for evigt... Gollum."

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=wPkL7V1kExg

'Hobbitten: En uventet rejse' er første del af filmatiseringen af J.R.R. Tolkiens forløber til Ringenes Herre-trilogien, der også blev filmatiseret af Peter Jackson.

Anden del af filmatiseringen, 'Hobbitten: Dragens ødemark', får premiere i 2013, og den tredje del af trilogien, 'Hobbitten: Ud og hjem igen', får premiere i 2014.
__

2)
Film: Django Unchained

Biografpremiere: 24-01-2013

Genre: Western

Instruktør: Quentin Tarantino

Medvirkende:
Jamie Foxx, Christoph Waltz, Leonardo DiCaprio, Don Johnson, Kerry Washington, Samuel L. Jackson, Amber Tamblyn, James Russo og Bruce Dern

Information:
"I filmen har Jamie Foxx i hovedrollen som den befriede slave, der træner med den tyske dusør jæger (Christoph Waltz), idet han ønsker at redde Djangos kone fra den onde skurk (Leonardo DiCaprio)."

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=eUdM9vrCbow
__

3)
Film: Frankenweenie

Biografpremiere: 17-01-2013

Genre: Adventure/komedie/animation/familiefilm

Instruktør: Tim Burton

Medvirkende (stemmer, engelsk) :
Winona Ryder og Martin Short

Information:
"Filmen 'Frankenweenie' handler om den unge dreng Victor, hvis højtelskede hund en dag bliver ramt af en bil.

Victor beslutter sig for at bringe kæledyret tilbage til livet, og dette gøres i ægte Frankenstein-stil.

Men hundens nye bestalske udseende falder hverken ikke i god jord hos Victors forældre eller hos naboerne. Det er derfor op til Victor at vise, at hans firebenede bedste ven ikke er et monster."

Trailer (engelsk) :
http://www.youtube.com/watch?v=o2luLW-9ySw

'Frankenweenie' er et remake af Tim Burtons kortfilm fra 1984 af samme navn. Burton instruerer igen filmen, der laves med den såkaldte stop motion teknik, hvor der bruges dukker.
__

4)
Film: Alle For 2

Biografpremiere: 31-01-2013

Genre: Dansk/komedie

Instruktør: Rasmus Heide

Medvirkende:
Mick Øgendahl, Rasmus Bjerg, Jonatan Spang, Kim Bodnia, Kurt Ravn og Gordon Kennedy

Information:
"To år er gået, og det før så sammentømrede trekløver er splittet. Nikolai er på prøveløsladelse og vil starte på en frisk, hvorimod brødrene Ralf og Timo planlægger et kup, der involverer både usaltet smør, en slankekur og en helikopter.

Kommunen har indlogeret Nikolai i et meget belastet område, og han kan derfor umuligt invitere sin nye date Ane med hjem. Da Ralf og Timos usandsynlige kup rent faktisk lykkedes, øjner Nikolai chancen for at låne penge til en ny lejlighed.

Brødrene har dog andre planer, og nyder nu at være "Alle for to". Først da de alle tre bliver snydt af bankdirektøren William Lynge, må de stå sammen."

Trailer:
(Trailer endnu ikke frigivet)
__

5)
Film: Anna Karenina

Biografpremiere: 10-01-12

Genre: Romantik/drama

Instruktør: Joe Wright

Medvirkende:
Keira Knightley, Jude Law, Aaron Johnson, Kelly MacDonald, Olivia Williams, Emily Watson, Matthew MacFadyen, Domhnall Gleeson og Alicia Vikander

Information:
Filmen 'Anna Karenina' er et kærlighedsdrama med Keira Knightley og Jude Law, baseret på Tolstojs klassiker.

(Der findes ikke mere information)

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=rPGLRO3fZnQ


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mest ventede film vinter 2012-13
  • #1   14. okt 2012 Det undrer mig at Breaking Dawn ikke er på listen smiley

  • #2   14. okt 2012 Den er skam på første pladen! Bare i mest ventede film i efteråret :o)
    Den kommer i i biograferne her til november smiley


  • #3   14. okt 2012 Of Course ja - efterår smiley

  • #4   14. okt 2012 Og der skulle jo selvfølgelig stå pladsen :o)

  • #5   14. okt 2012 Er kæmpe Ringenes Herre fan, så er sindssyg spændt på Hobitten smiley

  • #6   31. okt 2012 Jeg glæder mig også enormt meget til Hobbitten og Anne Karenina. smiley

    Men også den franske film "De Urørlige", "Life of Pi", "Lincoln" og "The Impossible" er film, jeg glæder mig til at se, omend jeg ikke er sikker på, jeg får dem alle set i biografen.


  • #7   2. nov 2012 Glemte lige endnu en film, som jeg faktisk glæder mig umådelig meget til:


    Premiere:
    03.01.2013

    Instruktører:
    Benh Zeitlin

    Skuespillere:
    Quvenzhané Wallis, Dwight Henry

    Genre:
    Drama


    Spilletid:
    1 time 34 minutter


    Originaltitel:
    Beasts of the Southern Wild


    I 'Hushpuppy' (Beasts of the Southern Wild) bor den 6-årige pige af samme navn med sin far, Wink, i et lille samfund beliggende nær verdens ende, kaldet 'The Bathtub'.

    Pigen vokser op i klar bevidsthed om, at hun og faderen både deler uundværlig samhørighed med mini-samfundet, men at de også er part af et meget større univers.

    Da faderen bliver ramt af en mystisk sygdom og ikke længere kan beskytte hende, begynder naturen at opføre sig underligt: Temperaturen stiger, polerne smelter og fører en hær af forhistoriske væsener, kaldet 'aucochs', med sig. I håbet om at gøre det rigtige, drager Hushpuppy ud for at finde sin mor.

    'Hushpuppy' modtog en Grand Jury Prize for Bedste drama, hovedprisen til fiktionsfilm, ved årets Sundance-festival og vandt desuden fire priser på Cannes' filmfestival

    http://www.youtube.com/watch?v=o2AdRa-PeAc


Kommentér på:
Mest ventede film vinter 2012-13

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce