{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sadlen?
  • #1   22. okt 2012 Desuden, er der så nogle fordele ved at have sadle med horn på til alm ridebrug? smiley

  • #2   22. okt 2012 Har man først siddet i en rigtig western sadel, skifter man ikke tilbage..
    Nu er western også en rigtig fed ridestil synes jeg, man kan se kemien mellem hest og rytter, hesten bliver ikke tvunget til noget som de for det meste gør i spring og dressur.

    Fordelene er vel, at det er nemmere, at bruge benene på den rigtige måde, når man rider western.
    Hornet bruger man til, at binde ting fast i, jeg brugte det også i starten, da vi øvede sliding stop, da jeg ikke er den tungeste, så bliver næsten kastet ud af sadlen, når han stopper brat.


  • #3   22. okt 2012 Tjae, jeg har både en western og en dressur sadel. Jeg må indrømme at jeg foretrækker min dressur sadel til daglig træning og kun bruger western sadlen til en hyggelig tur i skoven en gang i mellem. Jeg er så heller ikke rigtig westernrytter. Jeg har en islænder og blander mange forskellige ridestile i min træning.

    Desuden bruger jeg den hvis jeg skal have en knap så øvet rytter med ud at ride. Min kæreste for eksempel. Det er nemlig meget sværere at falde ud af en western sadel. Hornet er rigtig godt hvis man skal give trækketure til børn. De føler sig mere trygge når der er noget at holde i, og så gider selv lillebror godt være med til at lege med heste, når det nu er i "cowboysadel" smiley


  • #4   22. okt 2012 Westernsadlen fordeler trykket over større areal end andre sadler og min pony er klart mere glad for den frem for dressursadlen

Kommentér på:
Sadlen?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce