{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
759 visninger | Oprettet:

Hvad vil i gøre ved denne man ? (Billede) {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Jeg har haft min 4 årige barockpinto, Amadeus, i næsten et år nu, og jeg syntes ikke rigtig at hans man vokser. Jeg vil jo gerne have at han får den laaange drømme-prinesseheste-man, men der sker ikke så meget. Specielt pandelokken vil jeg gerne have til at vokse.
Lige nu gør jeg ikke så meget andet end at bruge man-spray ofte og en sjælden gang i mellem reder jeg den meget forsigtigt ud.
Jeg har prøvet at flette den op, men lige meget hvordan jeg så end fletter den, får han den altid revet op på en eller anden måde. Han går på fold med en 1½ årig hingst og en 2 årig vallak, så jeg tænker lidt at det kunne have noget med det at gøre. Men jeg tænker at det nok skader manen mere at jeg fletter den op hverdag og den så bliver revet voldsomt op og alligevel hænger halvdelen af dagen, end bare at lade den hænge.

Hvad vil i gøre? Jeg er åben for forslag !! smiley

På forhånd tak ! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad vil i gøre ved denne man ? (Billede)
  • #2   24. okt 2012 Er han kastreret?

  • #5   24. okt 2012 Min 2 års vallak .Får flettet sin man, også går han med den en uge ca. eller når jeg synes den skal flettes ud.. Og når jeg tager dem ud lader jeg ham gå en dag eller to, med håret nede. også fletter jeg om.Hans man er groet 5 cm siden aug.
    Hans man er 70cm nu.Og lidt tynd.Man pandelokken ved jeg ikke. Vil gerne have min dreng havde mere pandelok den går lige ned over øjnene.Men uanset hvad jeg gøre bliver den ikke længe.Håber du finder en god teknik smiley


  • #6   24. okt 2012 Tak for rådende alle sammen ! smiley

    Anna F - Ja han blev desværre kastreret ret tidligt. Han begyndte at hoppe på sin mor da han var et ½ år.

    ! De sejeste Fjordbasser ! - Syntes begge hans forældre har ret lang man.

    Claire Isabelle B - Tror hans far får flettet manen op, for når jeg fletter hans man og det bare sidder i i en dag for han også helt tynd og slasket man.

    **Team Academica** - Ved ikke om jeg kan få mig selv til at klippe i den :S !! Hvad hjælper det? smiley


  • #7   24. okt 2012 Tenna T - Hvordan fletter du den? og fletter du også pandelokken ? smiley

  • #8   24. okt 2012 jeg ville nok lade den være:) og give xtra biotin

  • #9   24. okt 2012 min ponys man blev klippet helt ned af tidliger ejer 5cm meget kort dressurman efter 2 år og nogle måneder var den således:
    (link fjernet)
    efter 3 år er den nu sådaan her
    (link fjernet)

    det har gjort at den er blevet tyk så spidserne ikke lige sådan bliver slidt ned, får håret vokser hele tiden men bliver også hele tiden slidt ned og det gør det ikke på samme måde hvis spidserne er tykke smiley


  • #10   24. okt 2012 Giv den ølgær i foderet hver dag, det gjorde jeg ved min shetlandspony, og det hjælper meget bedre end biotin smiley

  • #11   24. okt 2012 Jeg giver ølgær, jeg ved ikke om det hjælper mere end biotin - men ølgær skal du give hver dag så længe du vil, det er ret billigt, og en sæk holder længe. Men en b-kur er til gængæld ret dyr og er kun over en måned tid (kan ikke huske hvor lang tid), og den giver et stort boost af b vitaminer smiley

    Jeg sværger til ølgæren da den er så billig og effektiv, samt min dreng har en kedelig man (ikke mere!!) og dårlige hove, hvilket den hele tiden hjælper på da han får hver dag smiley


  • #12   24. okt 2012 Jeg plager bare at flette min op i mange normale fletninger.
    bare ikke stramme.


  • #14   24. okt 2012 Det har ikke betydning hvor tidligt han er blevet kastreret, men uanset, så vil en kastration betyde mindre hår.
    Hvis han ikke har mere end det her som 4 års, så tror jeg ikke du skal regne med at han nogensinde får den vilde drømme man. Men lidt mere end han har nu skal han nok nå at få.


  • #15   24. okt 2012 Jeg har ikke selv købt min, men købt mig ind på min venindes, den har kostet omkring 160 kr. Jeg ved ikke lige hvor mange kg der er i, men min veninde og jeg har begge brugt af den dagligt, i over 3-4 måneder, og den er ikke helt slut endnu smiley Jeg kan ikke lige pt huske hvor meget de får.

  • #16   24. okt 2012 Hun har forresten købt den i NAG i Helsinge smiley

  • #17   16. jun 2013 Vær opmærksom på at ølgær giver øget appetit smiley så har I heste/ponyer som let bliver for trivelige skal I nok IKKE vælge den løsning. Kavan har været på ølgær - det kostede ham 100 kg overvægt... så det droppede jeg igen.. Men det ER godt for både man og hov..

  • #18   19. jun 2013 Ikke alle heste reagerer nødvendigvis ens på ølgær, så bare fordi din hest tog 100 kg på betyder det jo ikke at hendes gør. Min har fx aldrig taget på af ølgær, og dem jeg kender der giver deres heste ølgær har heller aldrig taget flere kg på smiley

  • #19   19. jun 2013 Tænker at 100 kg er fandeme meget... måske du skulle være stoppet med ølgær efter de første 20-30 kg hehe smiley

Kommentér på:
Hvad vil i gøre ved denne man ? (Billede)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce