{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
544 visninger | Oprettet:

bid/ ikke bid {{forumTopicSubject}}

Hej HG


til Maj begynder jeg at tilride min pony. Jeg har vendt hende til sadel og (bid) men hun er ikke glad for bid, og jeg er bange for at jeg kommer til at "mishandle"/bruge bidet forkert. Jeg har hørt at bidet er mishandling gennem munden. og det vil jeg ikke gøre. Så nu står jeg i et dilemma. Skal jeg ride hende til med bid, eller ikke? smiley

HJÆLP ...

- lige en ting. det er ikke fordi jeg ikke ved hvordan man bruger bidet rigtigt at jeg skriver "er bange for jeg kommer til at mishandle hende gennem bidet." men som det betyder så er jeg bange for at det vil gøre mere skade end gavn.

hvad er godt og hvad er dårligt ved at tilride med bid?

tror i jeg vil kunne komme ud for at få problemer med at holde hende tilbage hvis jeg ikke har bid i munden på hende?

Knus Amalie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bid/ ikke bid
  • #1   4. nov 2012 Hvis du ikke skal starte dressurstævner, ville jeg tilride og derefter ride hende bidløst... Sidepull er klart et godt valg smiley
    Ved tvivl, så find en underviser der gør i bidløs undervisning smiley

    Mine skal aldrig have metal i munden.....


  • #3   4. nov 2012 Et bid er ikke mishandling gennem munden hvis man sørger for at finde det bid der passer bedst til hesten, samt kan finde ud af at bruge det.

  • #4   4. nov 2012 Jeg havde samme problem med min pony..
    Jeg valgte at bruge et sidepull næsebånd på en almindelig trense, og så ride med 2 tøjler. På den måde vendte han sig til at have bid i munden uden at det blev brugt smiley Der har virket rigtig godt for ham, og han har ikke rigtig noget imod bidet længere smiley


  • #5   4. nov 2012 jeg tilrider min unghest uden bid da han er bid vandt, og så når han er tilredet vil jeg ride dresur med bid og alt andet uden bid og han er en fjordhest smiley

  • #6   4. nov 2012 Bid er ikke mishandling hvis det passer hesten og bruges korrekt.. Men er du usikker så rid uden, jeg ville dog altid lære den at blive redet med bid, du ved aldrig om den en dag skal sælges og så kunne det være en ulempe hvis den ikke vil acceptere bidet

  • #7   4. nov 2012 Enig med Aless og Signe! Hvis bare man bruger biddet korrekt, og det ligger ordentligt i munden, er et bid overhovedet ikke mishandling!
    Jeg skal højst sandsynligt tilride min hoppe til sommer, hvor jeg her har tænkt mig at gøre brug af kapsunen. Jeg vil bruge den som næsebånd og så tage et bid i munden på hende også, og så ride med to tøjler. På denne måde bliver hun fortrolig med biddet, uden man nødvendigvis behøver at bruge det.
    Min hoppe skal jeg starte stævner på, så derfor skal hun lære at bruge bid, men hvis du ikke har planer om stævner og er i tvivl, så synes jeg bare, du skal droppe biddet smiley


  • #8   10. nov 2012 Tilrid hende med bid, bare et normalt to eller tre delt bid, alt efter hvor hård hun er.
    Også brug flittigt massage i mundvigen, og mælkefedt. longer hende i grim en gang i mellem, når hun har lært biddet at kende, kan du prøve med hakkemore, det bliver for det meste altid ret svært at tilride en ædre hest til bidet, fra hakkemore, end fra bid til hakkemore smiley


  • #9   10. nov 2012 mange tak alle sammen. jeg vil prøve at tilride hende med bid og sener hen bidløst smiley smiley

Kommentér på:
bid/ ikke bid

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce