{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
994 visninger | Oprettet:

Fodring. {{forumTopicSubject}}

Hej
Da min hest skal til at på boks, og derfor vil blive fodret med kraftfoder 3 gange om dagen, vil jeg høre hvad og hvor meget i mener han skal ha?
Han er høj og af den sporty type, så vejer nok omkring de 400 kg vil jeg tro.
Pt får han wrap 3 gange om dagen, samt lidt kraftfoder(musli blanding med minimalt sukker og stivelse), biotin, vitaminer og hvidløg, de dage han bliver redet.
Hører gerne alle råd, ideer, samt hvad jeres heste på boks får at spise smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fodring.
  • #1   11. nov 2012 Mine heste står ikke på boks, men i løsdrift.
    Men de får som standard Isi start müsli blanding, vitamin tilskud i pilleform, jeg vil gerne begynde at fodre med tang og hvidløg. Og udover det får min hoppe ekstra biotin da hun har bløde hove smiley
    De dage mine heste har været på lang tur eller til stævne får de elektrolytter smiley


  • #2   11. nov 2012 Min skal også på boks fra 1november pga flytning. Jeg har dog fodret hele tiden og bruger hippolyt hestamix light og han får 250g morgen og aften, så er han dækket ind med alt....vitaminer og mineraler. Derudover får han wrap og hø (8kg). 2 gange årligt (feb+okt) får han en micro vital kur, også fra hippolyt. Efter hård ridning får han en portion (300g) mash fra hippolyt, som jeg laver til en grød med lunket vand...han elsker det smiley

  • #4   11. nov 2012 Min vallak får 1kg havre morgen og aften, 0.5kg fiberpiller, yea-sac, vitaminer fra equsana samt rapsolie. Og selvfølgelig wrap morgen og aften.

    Han bliver trænet 5 gange i ugen og er konkurrence hest.


  • #5   11. nov 2012 Når ja, når de har tynd mave er gulerødder og/eller roer super godt til at få det på rette køl igen, da de neutralisere sur mave, eller hvad det nu er de kloge kalder det smiley

  • #6   12. nov 2012 Min vallak får ca 8 kg hø om dagen. Så får han musli blanding af equsana iceland og st hippolyt hesta mix. Og lidt valset byg. Så får han også hvidløg og islandsk tang og betfor.

  • #7   12. nov 2012 Mine heste, får hver morgen roepiller med vitaminer i. I løbet af dagen har de hele tiden adgang til halm. Aften får de müsli ( icelandic power) med hvidløg og den ene får biotin + de får 4 kg wrap hver. De står på boks om natten og går ude om dagen smiley

Kommentér på:
Fodring.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce