{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.461 visninger | Oprettet:

Hvad symbolisere drømmen, måske? {{forumTopicSubject}}

Hey, jeg har i lang tid holdt en uhyggelig drøm, hemmelig, for mange fordi jeg var bange for folk ville grine, men sandheden er at den er meget skræmmende for mit vedkommen og er bange for at få den tydet da, jeg frygter det værste. Har selv læst lidt på nettet om drømmetydning, men forstår det ikke, da der er lidt løse ender.

indtil videre har jeg kun fortalt den til dem jeg stoler mest på. der er ikke sket noget, men drømmen er ganske frygtet og ikke for at nævne manden i skyggerne, der truer mig.

Her er nogle af de ting der er sker.

*1. Mand i skyggerne, der betragter mig, med et lusket smil, hvor han er sikker på jeg ser ham eller mærker hans tilstedeværelse.

*2. Han jager og truer mig hvis jeg ikke danser efter hans "fløjte".

*3. Han optræder truende i en kirke, hvor der er nonner - lysene bliver blæst ud af vinden fra kirke portens vi og påstår jeg er lovet væk?? (hvilket jeg ikke mener jeg er og den gang jeg drømte havde jeg ikke engang en kæreste.)

4. Jeg starter med at står i et hus med en bibel og et saritenlys og iklædt en lang sort kjole. (Kjolen virker lidt gammeldages.) der sker noget tragisk og meget følelsesladet i huset og jeg giver mit kors væk til en der står mig nær, men jeg ikke kan se ansigtet på - korset skal beskytte den jeg giver det til.

*5. Noget med en aftale men jeg svare ikke/siger ingenting, jeg giver kun korset til den der står mig nær.

Drømmen skifter til det med kirken.

Nummer 1, 2 og 3.

Til sidst flygter jeg fra manden (Som jeg altid gør). Ligesom jeg tror jeg er i forspring dukker han frem i det blå bag mig - tager mig hårdt fat i armen så jeg begynder at græde af frygt - Han siger jeg ikke kan flygte for han vil altid være der uanset hvad!

*6. Jeg vågner i et sæt og er øm i min arm - av av... det er altså underligt..... smiley


Skal lige siges jeg kan skimte manden og se hans stil men ikke hans fulde ansigt, der er mange skygger.

Jeg ved kun har går i sorte klæder meget drenge agtig/ rock/ læder agtig. Og hans hår er jeg MEGET sikkeret på er mørkt brun eller sort.

Er dette nok eller vil i have hele historien - men er lidt tilbageholdende i at fortælle den, da den er det mest skræmmende jeg har oplevet.

PS. Det er desuden altid nat/ mørkt udenfor når Manden optræder i drømmen også når jeg stikker af, det er også i nattens mulm.




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad symbolisere drømmen, måske?
  • #1   13. nov 2012 her er en forklaring på de symboler du har beskrevet.... det var måske nemmere med hele drømmen.

    kirke
    Drømme kan sige noget om dit forhold til den kristne tro. Men kirken symboliserer sandsynligvis dig selv, ligesom huse og bygninger gør det. Hvis du følte dig opløftet over kirkens skønhed, og betaget af præstens tale, kan drømmen henvise til nogle karaktertræk du gerne vil tilegne dig. Ønsker du at leve på en anden måde end du gør? Ønsker du hjælp fra autoriteter? (Præsten symboliserer en autoritet). Men drømmen kan også hande om, at din personlighed og de muligheder du har for tiden. Er du begrænset af dårlig samvittighed, og måske føler du dig skyldig? Har du behov for syndsforladelse? Tænk på andre aspekter i drømmen, og gør dig klart hvad en kirke betyder for dig. Læg mærke til dine følelser når du vågner: Er du betaget, føler du stolthed, sorg?

    skygger

    Et aktuelt problem eller en anden person kaster måske sine lange skygger over dig og dit liv for tiden, og drømmen kan muligvis antyde en måde, hvorpå du kan forholde dig til det eller helt slippe af med denne skygge. Der kan også være en hentydning til, at du har ændret karakter og ikke længere er den du var, men er blevet en skygge af dig selv. Hvis dette er en sandsynlig udlægning, bør du tænke nærmere over, hvilke ændringer er faktisk er sket. Jung bruger ordet "skygge" i en bestemt psykologisk betydning, menligat skyggen er den ubevidste side af os selv, og drømmen kan muligvis også peger på personlige fremskridt.

    Jungs skyggeteori, er sider af os selv som vi indeholder med ikke synes at kunne relatere til. Det er ofte andre mennesker som vi finder ubehag ved, der spejler vores skyggesider. Tænk nøje drømmen igennem, og se på hvordan skyggen i drømmen repræsenterede sig. Hvad dannede skyggen? Hvilken årstid er der tale om? og hvilken farve er den gennemgående i selve drømmen? Lavede du skyggeteater for dine børn? Overvej alle disse spørgsmål, de kan hjælpe dig til en tolkning på drømmen. Husk også hvilke følelser du rummede da du vågnede, og hvilken sindsstemning du var i, da du vågnede.

    lys
    Lys er det generelle symbol for bevidsthed og optræder når drømmeren har brug for at se på tingene mere bevidst og dermed opnå indsigt i de reelle forhold. En lysstråle som er rettet mod nogen eller noget bestemt antyder drømmerens bevidste opmærksomhed bør rettes den vej. Hvis den er rettet mod drømmeren kan det antyde at drømmeren har brug blive mere opmærksom på sig selv: lære sine egne motivationer at kende; måske ophøre med at tillægge andre kvaliteter, som de slet ikke besidder.

    Et blændende lys: Antyder at for megen bevidst viden kan gøre vedkommende blind over for alt det der ligger i skygge, for hurtigt, især i det ubevidste. Et klart hvidt lys: Hvis det ligner månelys: Kan antyde ånden, intuitionen. Utilstrækkeligt lys: Antyder en uklar, dunkel og utilstrækkelig forståelse af det som drømmeren prøver at se.


    nat
    Drømme om nat kan være en henvisning til din nuværende kurs i livet. En smuk stjerneklar nat, vil symbolisere håb og optimisme.Når natten stunder til begynder bevidstheden at vende indad. Vi lever i cyklusser og en af dem er, at vi vågner om morgenen mod lyset og dagen og sover om aftenen mod natten og mørket. Mørket stemmer sindet til indadvendthed og bereder vejen til drømmenes land og den indre virkelighed. Mens kroppen regenererer går Sjælen på Eventyr i drømmene, på det astrale plan og i andre dimensioner. Natten som nat er symbol på at sindet åbner sig for at se de potentielle udviklingsmuligheder der ligger i at vende opmærksomheden mod åndelige/spirituelle verden.

    nonne
    En drøm hvor du er nonne, kan symbolisere ofte til noget seksuelt. Måske har du brug for noget helt særligt for at føle dig renset og ren? Drømmen kan også referere til jomfruelighed, det uberørte. Tænk nøje over hvordan nonnen optrådte i drømmen. Hvilket forhold har du til nonner? Hvis du ikke er nonne, så spørg dig selv hvad det ville betyde for dig vælge at fjerne dig fra den almindelige dagligdags verden for at hengive dig til de religiøse kræfter, i en søgen efter det guddommelige. Igen er det vigtigt at forstå, hvad du selv forbinder med en nonne/munk, da det kan svinge fra den yderste negativitet til den yderste tiltrækning, og dette vil sige noget om hvad der rører sig i dig i forhold til dit eget forhold til sin egen religiøsitet.

    mørke

    Drømmen kan referere til din nuværende sindstilstand, så hvis du føler dig depremiret opfordrer drømmen dig til at gøre noget ved det. Det er kun dig selv der ved hvad der virker for dig, men det kan handle om egenomsorg på en eller anden måde. Drømme om mørke kan også hentyde til mørket lige før daggry, og ligeledes kan drømmen minde dig om, at hvis du ikke kender mørket, kan du ikke se lyset skinne på dig.

    Alt afhængigt af hvordan du har det med mørke, kan drømmen referere til håb. At der altid er lys for enden af tunnelen, så får du en drøm hvor mørket repræsenteres primært, vil det sikkert henvise til håb og optimisme. Hvis du drømmer at du kigger på en mørk og sort nattehimmel, men at der er stjerner på, kan drømmen fortælle dig at du har positive forventninger og forhåbninger. Hvis du derimod er mørkeræd, er drømmen knap så bekræftende, og da vil symbolikken sandsynligvis sige noget om at du bør søge indad og løse årsagen til din tristhed og din angst. Mørke hører vintertiden til, og hvis du lider af vinterdepressioner kan drømmen være ganske håbefuld.

    kors

    Korset forbindes primært med den Kristne tro, men kan symbolisere tro i sig selv. Korset er to linier som "krydser" hinanden og symboliserer at her mødes det jordiske/fysiske med det himmelske/åndelige. Det er også i dette kors at de nedre chakras møder og forbinder sig med de øvre chakras. I øvrigt er Korset symbolet på Gaia - det esoteriske/åndelige navn for - Jorden!

    beskyttelse

    Mange drømmesymboler indikerer blandt andet lysten til / behovet for beskyttelse: en barriere, en barrikade, et plankeværk, et hegn, en låst dør mv. Et symbol for psykologisk eller følelsesmæssigt forsvar. Det interessante er hvad barrieren forhindre dig i at nå? Hvad er der bag barrieren? Hvem har skabt barrieren? Er der i drømmen henvisninger til eller anvisninger på hvorledes du kan komme over eller nedbryde barrieren? En sådan drøm vil sikkert henvise til problemfyldte områder i dit vågne liv, nogle ting du skal overvinde enten i dig selv eller i dine omgivelser for at nå dine mål.

    forfølgelse
    Drømmens symbol fortæller dig noget om dårlig samvittighed, eller noget du har gjort som du ikke burde. Men det kan også betyde at vrangmæssigt føler dig forfulgt på din personlighed, så du må se på hvem din forfølger er? Er det en du kender i dit vågne liv? Og hvorfor bliver du forfulgt? Det kan være betydningsfuldt hvis afstanden mellem dig og din forfølger bliver størrer. Dette kunne indikerere at du faktisk er ved at komme væk fra et problem, du har i vågen tilstand.

    Hvis din forfølger vinder ind på dig, er det måske ikke muligt for dig at løbe fra problemerne, og drømmen kan være en opfordring om at stoppe op og erkende dine problemer, få gjort noget ved dem. Du er måske i besiddelse af større styrke end du er klar over, eller problemerne er måske ikke reelt så store når du endelig tager fat på at løse dem. Tænk nøje over hvad eller hevm, det er som forfølger dig. Hvis din forfølger er et dyr, prøv så at finde ud af hvad dette dyre betyder for dig i vågen tilstand. Hold også øje med de positive symboler i din drøm; især om du er ved at slippe fra din forfølger, eller om du vender dig om og ser vedkommende i øjnene.

    Det er meget sandsynligt at du forfølger dig selv, "er efter dig selv", for at opnå de bedste resultater. Hvis det er dig der er forfølgeren, må du se på hvad det er du gerne vil opnå. Har vedkommende nogle sider i sig som du gerne vil overtage? Hvordan var omgivelserne for forfølgelsen? Læg mærke til om du var angst, om du løb eller du forsøgte at gemme dig. Læg mærke til de samme følelser hos den person du forfølger. En drøm hvori der foregår en forfølgelse er i hvert fald ikke en positiv drøm, men hvis du finder ind til kernen, tolkningen, kan den indeholde vigtige budskaber til dig.

    frygt
    En stærk frygt i en drøm kan udløse virkelig ubehagelige følelser. Der kan være tale om et mareridt, hvor frygten er så overvældende som tema eller stemning, at den sandsynligvis vil skræmme dig og gøre dig ked af det. Drømmen afspejler sandsynligvis en tilstand i dit vågne liv, hvor du har stor frygt på et område, og du er nødt til at se denne frygt i øjnene før du kan bearbejde den. Men du kan få hjælp af dine drømme, ved at bede dem synliggøre hvad denne frygt handler om, hvis du ikke umiddelbart kan få øje på det.

    Drømmen kan også henvise dig til at få hjælp til at bearbejde denne angst du bærer rundt på i dit vågne liv, f.eks. i form af en terapeut eller en god ven. Det er vigtigt at du får talt om denne frygt, idet dét at sætte ord på selve angsten, vil tage noget af presset af den. Gør dig klart hvad din frygt handlede om, hvad du frygtede? Og se på dit vågne liv, om du har grund til at føle så voldsom en frygt, hvis det var dét drømmen handlede om. Frygt er en naturlig følelse, ligesom vrede, glæde og kærlighed. Men det er vigtigt at få navn på frygten før du kan arbejde med den.



  • #2   13. nov 2012 for mig lyder det som om din åndelige beskytter ikke kan komme ind til dig, og at der er noget der lurer bag dig. (ja jeg bliver sikkert set ned på nu og andre bliver sikkert sure på mig men hun spurgte om hvad vi mente)

    Du skrev i mit indlæg før at din ulv var meget urolig,. Det passer godt sammen med denne drøm, du fortæller. Den kan ikke komme ind til dig fordi der er lagt en "hinde" omkring dig af den mystiske mand der. Men husk! Vil de dig noget ondt var det sket! Det skal du altid huske på... Han kan også være en der advarer dig om noget du måske ikke har fået øjnene op for smiley


  • #3   13. nov 2012 Tak skal i have kan godt høre at der er måske er nogle ting i mangler inden, i endeligt kan hjælpe mig med at forstå denne drøm. Kan sagtens være form for beskytter, som istidseleftanten forslår - Jeg er bare for bange til at ville lytte eller høre på ham - ja over hovedet komme tæt på ham. Men jeg har selv tænkt på at Denne mand ikke vil gøre mig ondt for så havde han nok gjort det, men måske er han vred over jeg ikke forstår det ikke nytter noget at løbe væk fra ham hele tiden. Men tror godt jeg tør at skrive hele drømmen ligesom den måde Rikke B stille det op... Så Her kommer den. Jeg har IKKE set manden før men jeg ved så udmærket godt at det er den samme der optræder hver gang, så usynlig er han heller ikke i skyggerne - med hensyn til hans karakter træk med mere. Hans alder er ung - mellem 25 - 29 tror jeg.

    Jeg vil prøve at fortælle drømmende så godt med de detaljer jeg har kunne nå at registrere løbende igennem drømmen.

    1 drømme nat. (PS. Jeg er faktisk mørkeræd, hvis jeg går alene og undgår de mørke stier)

    Første gang jeg møder ham i en drøm, er faktisk en drøm - i en drøm. Jeg har følelsen af at nogen overvåger mig engang i okt. for nogle år tilbage. samtidig følte jeg at der sad noget nede for enden af min seng. Dette kunne selvfølgelig bare være min kat, eller dynen der faldt om mig på en sådanne måde nede ved benene så det føltes sådan. Men jeg åbnede så, selvfølgelig øjnene for at kigge hvad det var. Fik en kæmpe forskrækkelse, da jeg så en mands blik falde over mig med lusket smil, og det føltes som om mit hjerte røg helt op i halsen. Men det er jo klart hvid drømmen har påvirket min hjerne til at se virkeligt ud, selvom jeg virkeligt sover. Jeg gemte mig efter følgende under min dyne, og tænkte forsvind forsvind forsvind - dette er ikke virkeligt, det er ikke muligt. Manden havde nemlig sorte skygger der strakte sig lidt alla vinger bag hans ryg som om han næsten lige var ankommet. Jeg kiggede op fra dynene en ekstra gang og han var væk. pludselig var der noget der skubbede til min arm i den virkelige verden og vågnede med et sæt - det var i hvert fald min kat og jeg var blevet så påvirket af drømmen at jeg tog hende op fro at holde hende hos mig så hun kunne sove oppe ved mig. Jeg kunne ikke sove ordentligt resten af ugen, uden at dobbelt tjekke alt. var låst.

    Efteropvågning:

    (Jeg var bange da jeg vågnede og søgte trykhed gennem min kan, ved at tage hende op til mig så hun kunne sove hos mig)


    2. drømme nat. (Huset, manden og kirken - lidt mere modig, men stadigvæk bange)

    Jeg står i en middellang, gang eller badeværelse. Der er i hvert fald et spejl, hvor jeg kan se mindst det halve af mit spejlbilled og jeg betragter mig selv gennem det. Håret er udslået og utrolig langt. Kan se lidt af håret komme lidt frem, bag min ryg - ser ud til lidt over skulder eller midt ryg. Har en flot enkel sort, lang kjole på med sten eller i hvert fald noget der skinner i skæret fra mit stearinlys. i hånden har jeg også en bibel. Syntes endelig jeg ser ganske nydelig ud, på trods af mit dårlige selv værd.

    (Det er blevet bedre med årende men dengang var det rimelig dårligt og det er nok ikke mere end 5 - 6 år siden - men jeg vil gerne gøre gode ting og hjælpe folk der hvor jeg kan og give støtte og opbakning - da jeg blev mobbet af Drenge i klassen som teenager - pigerne gjord det ikke - kun nogle enkelte snobber fra 2 klasser højere oppe - men ikke dem i min normale omgangs kreds).

    Jeg hørte noget støj uden for huset jeg gik rundt i. Huset var et rimeligt gammelt hus som jeg følte jeg kendte ret godt. Jeg bevæger mig ud i et rum, der minder om et køkken. der er i hvert fald knive, hvor der plejer at være knive i et køkken og spise border m.m. er der også. Pludselig kommer et ungt kærestepar ind af døren fuld af frygt og ræd. Jeg kan se manden rimeligt okay men ikke helt tydeligt. Jeg konstatere at han er ukendt. Kvinden kan jeg ikke se hun løber hen og gemmer sig i de dunkle områder af køkkenet på en køkkenstol ved bordet og jeg får føelsen af at jeg kender denne unge kvinde, MEGET godt i hvert fald er hun en der er mig MEGET kært, som f.eks. min bedste veninde i gennem stort set hele mit liv, eller som min kusine, som jeg har et meget godt veninde forhold til også.

    Kvinden er i panik og løber hen op sætter sig ved bordet på en stol så langt væk fra døren som muligt, mens hun giver sig til at græde. Manden sætter sig op af døren, som om det vil hindre nogle at komme ind, mens han ser tilbedenede på mig om hjælp og siger at der er nogle der er efter dem. Jeg ser skiftevis over på manden og så kvinden. Kvinden græder bare konstant og ligner en der er i choktilstand... Pludselig høre jeg en bil udenfor vinduerne og manden begynder at hyrperventilere af frygt for at det der nu er derude skal komme ind.

    Jeg høre en mande stemme råbe, at han ved kæresteparret er derinde. Jeg konstatere stemmen som ukendt. Men lytter til hvad han råber ind til os i huset.

    Ukendt stemme:
    "Kom ud, jeg ved i er der! I skal få betalt! Det bliver værst for jer selv!"

    Ingen svare tilbage ikke engang jeg, vi lader faktisk lidt som om han har taget fejl og huset er tomt - ingen af os rør på sig.

    Pludselig begynder manden at mumle noget udenfor, jegkan ikke fange hvad han mumler men det er ikke et sprog jeg kender til. Efter han har mumlede de underlige ord. kan jeg høre bilen køre sin vej igen og forsvinder i det fjerne.

    Pludselig ligger jeg mærke til at kvinden er stoppet med at græde, hun rejser sig langsomt fra stolen - Hun virker sær som om hun er i en slags hypnose. Hun bevæger sig hen mod køkken knivene på bordet og tager en kniv derfra som hejser mod sin mave og der er ingentvivl om at hun vil skade sig selv - men hun er ikke sig selv! Jeg reagere hurtigt og løber hen mod hende og akkurat som hun jager kniven mod sig selv, når jeg at tage fat i hendes håndled og knivens skaft og holder den fra hende, mens jeg beder hende om at stoppe og hun ikke må gøre sådan mod sig selv. mine tåre begynder at trille meget fra mine øjenkroge - mens jeg prøver desperat at holde kniven væk og få kvinden til sig selv, ved at forsøge at komme i kontakt med hende - men hun er fuldstædig paralyseret... Til sidst lykkedes det mig at vrisse kniven fra hende, men det var svært. Jeg kaster den væk, fra hendes rækkevidde. Men hun er stadigvæk fuldstændig væk og ikke sig selv. Hun vil blive ved med at tage en ny kniv for at gentage det jeg afbrød. Jeg bliver ved med at skrige stop, Du er ikke dig selv til hende - jeg smækker hende pludselig en lussing for at få hende til at fatte det jeg prøver få til at trænge ind til hendes bevidsthed. Hun stopper pludselig med at ville hente flere knive og jeg tvinger hende ned på en stol at sætte. Hun stirre nu bare ret ud i luften. Jeg er selv meget rystet og ked af alt det der er sket, m,en samtidigt også lidt lettet over at jeg fik hende til at stoppe... Pludselig ser jeg en sort tåge komme frem bag hende og skråt fra mig står der pludselig en mand... Jeg konstaterer også ham som ukendt i min kreds, men syntes dog alligevel han virker en anelse bekendt, som en man tilfældigvis går forbi på en gade, og tilfældigvis har fanget et glip af.

    Han siger noget mystisk som gør mig forvirret og tavs. Han spørger mig faktisk om et spørgsmål...? Han spørger mig om denne kvinde virkelig betyder så meget for mig at jeg vil ofre så meget af mig selv for hendes skyld? Jeg svare ja... Han spørger om jeg er villig til at beskytte hende og jeg svare igen ja. Han spørger om jeg er villig til at lave en aftale? Her svare jeg ikke... jeg føler mig utryg ved ham. Istedet for tager jeg et lille kors i en halskæde af, som jeg har rundt om min hals og giver kvinden.. pludselig kommer kvinden til sig selv og virker forvirret!!

    Drømmen skifter!

    Nu står jeg pludselig i en kirke - nu er jeg iført en smuk, enkel og hvid lang kjole. Kirken er kun oplyst af tusindvis af stearinlys. Kirken syntes meget smuk, men det er mørkt udenfor, for der kommer intet lys ind af kirkens vinduer.

    Jeg står oprejst foran en mindre gruppe nonner og har følelsen af at jeg føler rod i mit liv og vil gøre noget ved det - måske søger jeg en form for tilgivelse. Nonnerne står foran mig med et alter bag dem, også dette er oplyst med mange stearinlys.
    Jeg gør mig klar til at knæle for deres fødder, kirkeporten bag os pludselig braser op med stor kræft, så nonnerne skriger af forskrækkelse og næsten alle lys går ud på nær nogle få ved alteret bag nonnerne, mens de store lysestager ved porten stadigvæk er intakt. Der kommer et svagt hvidt/ lyseblåt skær ind fra portens åbning og midt på kirkegulvet/ i kirken står en MEGET velkendt skikkelse oplyst af lysende fra stearinlysene tæt ved porten/ midt i kirken, men kun fordi jeg havde set personen i Drøm nummer 1. Det er Ham manden der sad på min seng. Han har ingen skygger der ligner vinger bag ryggen denne gang, men jeg kan se en ring der glitter på hans finger. Jeg ligger særligt mærke til den fordi den er meget smuk og har en smuk rød sten, der virker som om den gløder svag rød, men kun lige akkurat nok til at man kan se det røde skær. ringen ser desuden ud som en ring fra middelalderen. lige i dette øjeblik føler jeg ro, tryghed, forundring. Manden lægger mærke til det og smiler. Mine læber bevæger sig og tager mig selv i at spørger hvem han er og hvad han vil mig. Manden smiler lettet. Han spørger mig hvad jeg laver!? Jeg bliver igen forvirret og i tvivl. Hvad er det endelig jeg laver? Jeg for lyst til at gå... Har ikke lyst til at tage det op. Jeg vender langsomt ryggen til manden og vil begynder at søge dybere ind i kirken, om bag alteret. Jeg ved jeg kan komme ud gennem en dør, uden at skal gå forbi ham først. Jeg har ikke lyst til at passere ham. Jeg føler mig utilpas og forvirret igen. Jeg vil gerne væk... Nu bliver Manden bliver vred og råber nu pludselig, at JEG/DU Ikke kan love mig til en anden - Når JEG/ DU allerede er Lovet væk! Dette får mig til at øge hastigheden væk fra ham og lige så snart jeg kan høre hans trin komme mig nærmere på kirkegulvet, begynder jeg at løbe ud af døren i siden på kirken... Jeg løber ud på en asfalt vej, der virker uendelig! Jeg ser bag ud - der er ingen men jeg fortsætter med at læbe jeg vil være sikker på at jeg har sluppet væk.

    Det er nat, stjerne klar nat, fuldmåne og meget stille ikke en vind eller en lyd andet en fra mine egne fødder der rammer jorden i takt med mine løb. Træer spærre for andre veje, end den uendelige lange asfaltvej, jeg løber på.

    Pludselig står Manden foran mig, jeg stopper brat op og skriger kort, inden jeg vender mit Ansigt væk fra ham, mens jeg sikkert pr. reflekst dækker mit ansigt i forsvar - Pludselig tager han fat i mit håndled og bagfra mig af. Han glemmer til! Det gør ondt! mine tåre begynder at trille af smerten fra mit håndled hvor han holder og frygten over han indhentede mig og hvad der nu vil ske... Han har aldrig rørt mig eller taget fat i mig før nu. Jeg var rædselslagende - Manden holder min arm løftet op over mit hoved, jeg er tæt på ham, meget tæt og han stirre med vilde vrede øjne, der skinner fra stjernernes skær, inden han siger sammenbidt, måske lidt trist, men hårdt til mig at jeg ikke Kan flygte uanset hvad, for han vil altid være hos mig! Fik en underlig følelse af at det ikke var sidste gang jeg stødte på ham og at han måske vil mig noget - måske vil han bare beskytte mig. Men det ændre ikke på at han nu havde taget smerteligt fat i mig og truet mig. Så jeg vågnede brat og var mere ræd end jeg nogensinde havde været før. Det har i hvert fald været nok til at gøre min mørkeræd værre og jeg er blevet mere instinktivt overvågen på fremmede folk omkring mig, der vil i kontakt med mig.


    Håber dette kunne hjælpe jer lidt mere med at finde frem til min drøms betydning.


    PS. kirker er for mig en rart og trygt sted, med mange glæder og håb - men også et sted hvor man sørger. Men om natten virker kirken for mig meget skræmmende og uhyggelig og holder mig helst så vidt muligt væk fra den efter mørkets frembrud.












  • #4   14. nov 2012 jeg har desværre ikke tid at se på din drøm nu, men prøver om jeg kan nå det i nat

Kommentér på:
Hvad symbolisere drømmen, måske?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce