{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.008 visninger | Oprettet:

Hobbitten - En Uventet Rejse (anmeldelse) {{forumTopicSubject}}

Så fik jeg tid til at sætte mig ned og lave en lidt mere udførlig anmeldelse af "Hobbitten - En Uventet Rejse", som jeg var i biografen for at se i 3D i går aftes.

Hobbitten - En Uventet Rejse (Org. titel: The Hobbit - An Unexpected Journey)

Produktionsår: 2012

Instruktion: Peter Jackson

Spilletid: 169 minutter

Medvirkende: Ian McKellen, Martin Freeman, Richard Armitage, Ken Stott, Graham McTavish, William Kircher, James Nesbitt, Stephen Hunter, Dean O'Gorman, Peter Hambleton, Jed Brophy, Mark Hadlow og Adam Brown samt Cate Blanchett og Hugo Weaving

http://www.youtube.com/watch?v=nOGsB9dORBg

Hobbitten Bilbo Baggins lever et stille og roligt liv i Sækkedyb, men dette liv forstyrres, da han en dag får besøg af troldmanden Gandalf og 13 dværge og lader sig overtale til at tage med ud på en lang rejse for at hjælpe dværgene med at generobre deres gamle hjem, Erebor, fra en ondskabsfuld ildsprudlende drage. Det bliver en farefuld rejse, hvor de 15 venners liv trues af orker og bjergtrolde.

Hobbitten er uden tvivl et filmografisk mesterværk. Alt det tekniske er tiptop, og der er ikke sparet på noget. Det er super flotte billeder hele vejen igennem, og filmen er værd at se alene for det visuelle. Men historien er også ganske spændende og detaljeret, omend - ligesom i Ringenes Herre - en anelse langtrukken. Dette udlignes dog af et forholdsvis højt tempo hele filmen igennem, som gør, at de knap tre timer forsvinder, nærmest uden man opdager det.

Alt i alt er Hobbitten en rigtig flot og seværdig film, som jeg kun kan give mine varmeste anbefalinger, og jeg mener absolut, man bør give filmen en chance i 3D på det store lærred - det er en unik oplevelse. Sandsynligvis skal jeg selv se filmen endnu en gang i biografen, mens muligheden er der.

Jeg vælger at give Hobbitten - En Uventet Rejse 5 store stjerner ud af 6.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hobbitten - En Uventet Rejse (anmeldelse)
  • #1   14. dec 2012 Glæder mig rigtig meget til at se den, trods den er ufattelig lang... (;
    Har kun hørt gode ting om den.
    Må man høre hvorfor du ikke vil give den 6 ud af 6 stjerner? Fordi den var en anelse langtrukken eller? :b


  • #2   14. dec 2012 Årsagen til, jeg ikke giver den 6 stjerner er, at den - ligesom Ringenes Herre-filmene - lige mangler det der sidste, der går i hjertet på mig. Den er flot, og jeg kan ikke sætte anden kritik på den, end at historien er en smule langtrukken (selv om filmen ikke egentlig ikke som sådan er det - det er lidt svært at forklare), men den går ikke hjertet på mig, sådan som f.eks. Harry Potter-filmene har gjort det. Jeg kan ikke leve mig ind i den helt på samme måde - Hobbitten og Ringenes Herre er mere som at se på et smukt maleri. Giver det mening?

  • #3   14. dec 2012 Det giver bestemt mening :o)

  • #4   14. dec 2012 nu bliver jeg nødt til at spørge. behøver man at have set de andre film, for at kunne følge med? har hørt at hobitten ligesom er "starten"?

  • #5   14. dec 2012 Vil mene nej. Hobbitten er så som sagt starten, så det er vel en slags -1, som omhandler tiden før Ringenes Herre 1 smiley
    Men det er måske en ide, lige at sætte sig ind i navnene og sådan :o)


  • #6   14. dec 2012 Hobbittens historie foregår egentlig FØR Ringenes Herre, så det er ikke nødvendigt at kende til Ringenes Herre, før man ser Hobbitten. smiley

  • #7   3. jan 2013 Så fik jeg den set. Efter min mening en super god film. God lavet og god historie. En snært af ringenes herre men eller helt for sig selv. Spændene og fantastisk.
    Kan slet ikke vente til de næste 2 kommer. En film som jeg klart giver top point.
    Var helt paf i biffen da filmen stoppede og 3 timer var gået. Følte det som 1,5 time max.
    En af de få helaftens film jeg ikke finder langtrukken


  • #8   4. jan 2013 Har også været inde og se den, og blev utrolig skuffet da den pludselig stoppede, jeg havde ikke lige hørt at den blev delt over 3 dele.

    Men jeg syntes også at den er rigtig god smiley


Kommentér på:
Hobbitten - En Uventet Rejse (anmeldelse)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce