{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
642 visninger | Oprettet:

Når man har sagt farvel - hvad så? {{forumTopicSubject}}

Ja, hvad gør man egentlig med hesten, når man desværre har måttet tage den trælse beslutning at aflive den?

Hvad har I gjort, og er der nogle af jer, som har slagtet jeres, så den altså er blevet spist af andre (eller jer selv)?

For synes det er svært at finde ud af, hvad man lige skal gøre, når man heller ikke har "lyst" til, at den bare skal destrueres..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når man har sagt farvel - hvad så?
  • #1   2. jan 2013 Jeg har ikke selv fået aflivet en hest, men kender en der fik aflivet en, hun valgte at få den slagtet, hvor slagteren lovede at den blev sendt til udlandet (kan ikke huske hvor) og ja det ved hun den gjorde, for hun kender slagteren personligt, og dette valgte hun fordi hun så vidste hvor den endte:P

  • #2   2. jan 2013 Jeg har desværre også prøvet det et par gange..
    Jeg fik aflivet min bedste ven gennem 9 år i september.
    Jeg var derude nogle timer før dyrlægen og skridte en lille tur og ellers bare hygge om hende. Da dyrlægen kom forklarede han hvordan det ville foregå.
    Hele familien fik lov og sige farvel mens dyrlægen gik lidt væk og ventede til vi var klar.
    Da vi var klar gik jeg hen til ham med hende og jeg holdte hende til hun var bedøvet og sagde et sidste farvel og derefter tog dyrlægen hende og gav den sidste sprøjte.
    Da hun lagde sig fik han hende vendt sådan at hun lå med ryggen til os, det gik så stille og roligt og fredfyldt.
    Jeg fik en god veninde og min familie til at gå hen og se hende og ligge en tæppe over hende.
    Jeg ville selv have set hende men de sagde at hun ikke lignede "sig selv" så jeg skulle bare huske hende for de gode ting.
    Dagen efter blev hun hentet at daca uden at jeg var der.
    Og jeg tror bare du skal lade være med at tænke på hvad de bliver brugt til efter de ikke er her mere..
    Det var den bedste måde jeg kunne tænke mig.


  • #3   2. jan 2013 Jeg fik aflivet min Romario for et par år siden.
    Han blev aflivet af dyrlægen herhjemme, helt stille og roligt.
    Blev hentet af DAKA dagen efter, hvor har er kørt til destruering/forbrænding.

    Jeg klippede en stor tot af hans hale, og fik lavet nogle smukker af hårene ved Farao's Hest.



    profilbillede
  • #4   2. jan 2013 Mange tak for jeres svar - og ja, tænker også, at man må blive nød til, at lade Daka hente ham, for man kan jo heller ikke grave et hul, og begrave ham der - til trods for, at han er en shetlænder, er det nok lidt uoverkommeligt..
    Men synes bare det er en ubehagelig tanke at den bare bliver destrueret eller spist..


  • #5   2. jan 2013 Jeg valgte slagteren i st. Merløse.....meget proffe. Når du vælger slagter kan du se hvad de tilbyder. f.eks. om du må se det ske, om de tager billed osv. du vælger selv hvad du vil som dokumentation for at den er gået bort. Jeg vælger personligt slagter da jeg ikke bryder mig om at havde min ven liggende under en pressening.......

  • #6   2. jan 2013 Men hvordan har du det så med tanken om, at den bliver spist af nogle andre? Er det ikke lige så slemt, som at den ligger under en presenning?

  • #7   2. jan 2013 Jeg kender nogle, som fik lov til at begrave deres hest i haven.... men jeg tror, at det er ret svært, at få lov til...

  • #8   3. jan 2013 Nej det syntes jeg ikke, her ud over er min taget ud af fødekæden da den er chippet og derfor kan få al slags medicin så spiselig er den nok ikke men men måske som dyrefoder, men det er jo naturens gang. desuden har jeg set hvordan de ligger og venter på at blive brændt og hvordan det bliver håndteret på forbrændingen ....det er jo ikke med fløjshandskerne på og det jo forståeligt nok, nu er de jo et blevet et forbrændingsprodukt. Men nej jeg syntes slagtning er fint og det går lynhurtigt og de mærker ingen ting.

  • #9   3. jan 2013 Men Monika, bliver den så stadig hentet af Daka? Selvom det sker ved slagtning - den eneste forskel er bare hvor den bliver aflivet?

    Og Emma, har godt hørt, at man kan sende dem ind til Zoo, men også at der faktisk er lang venteliste på dette.


  • #10   4. jan 2013 Nej det tror jeg ikke, den bliver nok brugt til dyrefoder eller andet....men det er jo ikke dens sjæl eller dine minder....det vel lige så godt som at blive kørt rundt i gravko uden hensyn til om den brækker noget i det den bliver taget op og smidt hvor den nu skal være........... Slagteren respekterer jo dyret og aflivningen foregår uden smerte. Jeg vil mene det er en smags sag og om hesten skal blive til energi eller dyreforder eller noget trejde er hvad man foretrækker. Alle valg er hårde under alle omstændigheder...De er jo vores venner, og det er hårdt at miste dem vi holder af lige meget hvordan det sker.....

  • #11   7. jan 2013 Ja, det er rigtig hårdt - det ender dog med at han skal hentes af Daka smiley

Kommentér på:
Når man har sagt farvel - hvad så?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce