{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.261 visninger | Oprettet:

Efterskoler KUN med ISLÆNDERE?:) {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er en pige på 15år og jeg går 8.klasse. Men jeg vil gerne gå på efter skole i 9.klasse (ved godt at det er i sidste øjeblik). Det skal være en Islænder-efterskole (KUN med islændere, ikke andre heste) med mulighed for at have egen islænder med. Det skal IKKE være en for "begyndere" hvor man skal lære alting fra bunden og der skal selvfølgelig være kompetent(e) underviser(e). Jeg kender Himmelbjergegnens Natur- og Idrætsefterskole, Helgenæs efterskole og husby efterskole. Jeg har besøgt Himmelbjergegnens Natur- og Idrætsefterskole, men den virkede IKKE som noget for mig. Udfra det, som står på Husbys og Helgenæs' hjemmeside, hælder jeg mest til Husby.
Hvad er jeres erfaringer? Er der andre efterskoler kun med islændere?

/Sara- på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Efterskoler KUN med ISLÆNDERE?:)
  • #1   12. jan 2013 Der ligger en over i Jylland, jeg mener den ligger ca. Met inde i Jylland

  • #2   12. jan 2013 Kender en der har gået på den i helgenæs og hun var glad for den.

  • #3   12. jan 2013 min storesøster har været der og var glad for det. min anden storesøster skal efter sommerferien

  • #5   12. jan 2013 Jeg har selv gået på HNIE (himmelbjergegnens natur- og idrætsefterskole) sidste år, og det var intet mindre end det bedste år i mit liv. Jeg havde min egen hest med, men man kan også låne en af skolen. På HNIE er der kun islændere.. Da jeg skulle vælge efterskole var jeg også ude og kigge på helgenæs, men der var ingen tvivl om at HNIE var stedet jeg ville gå. Jeg kan varmt anbefale det.. Det er simpelthen det mest fantastiske sted!

  • #6   12. jan 2013 Jeg går på Husby efterskole nu, og det er mit andet år, og jeg er utrolig glad for det ! jeg er heste pige med stort H.. og jeg har selv hest med deroppe, det er super fedt at bare gå over vejen fra skolen og så har du hestene der, du må være der over lige så tit du vil, selvfølgelig bare ikke når vi har spisning, stilletime osv. men ellers altid ! lige pt. har vi undervisning mandag og torsdag, og alle de andre dage er der fritid, og det bruger vi selvfølgelig over ved hestene ! Der er kæmpe skov og strand lide ved ''siden af'' os.. vi ligger jo langt ude, men hestene elsker det jo ! Jeg kan kun varmt anbefale Husby, og også hestelinjen, det er super skønt ! Men kom da ud for at kigge! smiley

  • #7   12. jan 2013 Jeg har gået på HNE helgenæs naurefterskole i 2 år, og det var super fedt!.
    Jeg havde dog lånt hest af skolen, og ridelæren gik meget op i at jeg fik den rigtige hest og købte sågår en hest til mig som jeg skulle have det år. Vi havde undervisere ude fra island og en masse arrangementer, desuden tog vi også DI's grundmærke.
    Kender kke de to andre efterskoler, men kender en masse der har gået på HNIE som har været glade for det.
    Men jeg vil helt klart tage du og kiggede efterskoler du mangler at se før du beslutter dig smiley


  • #9   12. jan 2013 Jeg har gået på himmelbjergegnens og var ikke selv særligt begejstret for det. Da jeg startede havde ham der tidligere havde stået for hestelinjen, lige sagt op, så det første lange stykke tid var det bare forstanderen der red ture med os. Efter et stykke tid fik vi jo så Kira, som jeg ikke så godt kunne sammen med. Hun var på det tidspunkt jo også ret uerfaren og der var slet ikke styr på tingene i starten. Rasmus møller underviste også ret meget derude, det ved jeg ikke om han stadig gør, men han er i hvert fald ikke ret dygtig. Han er en skidegod rytter, men han kan ikke finde ud af at undervise.
    Kender dog rigtig mange andre der har været rigtig glade for at gå der, men hvis jeg fik muligheden for at gøre det om igen, så ville jeg nok vælge noget andet.


  • #11   12. jan 2013 Jeg skal på HNIE efter sommerferien, og jeg har dog både hørt godt og ondt om den. Men jeg har også kigget på HNE og Thorsgaard, men Thorsgaard virker ret useriøse omkring alting. Det kan så være at det ikke passer, men det er min mening efter at have set den.

  • #12   12. jan 2013 Linnea & Gudrun fra Lyskjær: Hvilken en har din søster gået på??:)

  • #13   12. jan 2013 Skal også på HNIE næste år og ser enormt meget frem til det, har en veninde der går der lige nu og er helt vildt godt tilfreds med det smiley

  • #14   12. jan 2013 Har besøgt HNIE og den er som skrevet ikke lige mig.

  • #15   12. jan 2013 Jeg har gået på HNE 06-07 smiley
    - Kan ikke anbefales


  • #16   12. jan 2013 Eðall Hestar !: Hvorfor??:)

  • #17   12. jan 2013 Da jeg gik der var forholdende for hestene enormt dårlige. De har hverken læskur eller andre lovpligtige ting. De var alt for tynde - Min mor som er dyrlæge var ude og kigger på dem og gjorde dem opmærksomme på det, men der skete bare ikke noget. De sagde at kun én af dem var for tynd og det var en hvor man kunne se ribbene fra lang afstand.
    Dernæst så gjorde de bare intet for hestelinjen. Der var ingen lange rideture eller noget som lovede, ingen undervisere . Jo Bo Sørensen kom en enkelt gang, men banen er så skod så det var slet ikke til at få ordentlig undervisning :s
    Der var en lærer derude som vikar og hende og jeg havde en kontrovers og til sidst endte det med, at min hest blev skilt fra flokken og så skulle jeg BEVISE overfor dem, at jeg kunne passe min hest (jeg er jo altså født og opvokset med heste, så self kunne jeg passe min hest)
    De sagde også til os at der ikke ville blive noget undervisning sådan rigtigt, men det var fint hvis vi selv arrangerede noget. Det gjorde jeg så, fandt transport osv. så jeg kunne få undervisning af Fredrik Rydstrøm, men pludselig var det ikke iorden alligevel :s selvom jeg havde tjekket med dem inden da!

    Dernæst er værelsesforholdende bare så dårlig. Der har været skimmelsvamp på skolen også. Min veninde blev rigtig syg af det og endte med at klippe sit hår helt af og sådan noget fordi hun blev så syg :s

    Ved jo self ikke hvordan det er nu, men jeg synes bare ikke det var iorden dengang! Synes det var uprofessionelt og ja noget lort! - Ja undskyld jeg siger det


  • #19   12. jan 2013 Eðall Hestar !: Ej hvor dårligt, det har jeg da virkelig ikke lyt til! Hælder dog også mest Husby:)

  • #20   12. jan 2013 Nej men som sagt, ved jo ikke om det stadig er sådan!
    Men dengang synes jeg ihvertfald bare ikke det var iorden forhold for heste!
    Kan godt være det er islændere og de holder til meget, men derfor behøver man ikke gøre standarden så lav!


  • #21   12. jan 2013 Nej, islændere skal da behandles lige så godt som andre heste. Hellere for tyk, end for tynd efter min mening;)

  • #25   14. jan 2013 Line Thybo smiley Kola <3: Jeg er ikke interesseret i en efterskole med andet end islændere:)

Kommentér på:
Efterskoler KUN med ISLÆNDERE?:)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce