{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
848 visninger | Oprettet:

Fantastisk dag :) {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg havde en god dag i dag! smiley

1. Jeg har fundet ud af hvordan min hoppe forholder sig roligt når vi lukker ind og ud. Godbidder gør tricket her, og hun opførte sig bare som en engel da vi trak dem ud i dag og var overhovedet ikke interesseret i hvor de andre var! Da vi skulle lukke dem ind så var det helt mørkt, men jeg lavede tricks med hende igen og hun kunne ikke være mere ligeglad med de andre, hun var så sød og gik meeget pænt ind! smiley

2. Jeg har fundet ud af hvordan vi afhjælper min mors hest med hendes aggression. Hun plejer og bide ud efter de andre og være voldelig overfor den gamle som står ved siden af hende (hun står i midten). Nu her til aften tog jeg en pisk og stillede mig ved skillevæggen i mellem min mors hest og den gamle i mens den gamle fik foder. Altså jeg stod udenfor. Så snart Brella ville stikke hovedet ind og bide Cora så viftede jeg bare med pisken over skillevæggen. Jeg har nu fundet ud af at Brella har ekstremt meget respekt for pisken så hun skyndte at flytte sig, jeg behøvede ingengang at røre hende! På et andet tidspunkt lagde hun ører af min hest og så tappede jeg hende to gange på halsen, kun lige så det kunne mærkes så det var altså ikke at slå. Resten af tiden lagde hun ikke øre og da jeg skulle fodre hende (hun plejer at være anmasende, lægge øre og utålmodig) så tog jeg pisken med. Hun kom straks hen imod mig men da jeg viftede med pisken i luften foran hende så skyndte hun sig at flytte sig og så kunne jeg hælde foderet i krybben. Jeg sagde 'vent' og gjorde hun mine til at ville gå hen og tage det (hvilket hun gjorde kun 2 gange) viftede jeg bare med pisken og så flyttede hun sig! smiley

Det gik ekstremt godt i dag og jeg har fået 2 løsninger på nogle meget irriterende hverdagsproblemer, det var så fedt! smiley

Er der andre som har noget godt de vil dele med os andre? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fantastisk dag :)
  • #2   13. jan 2013 Svampen kan nu, efter hjælp fra min fantastiske underviser i går, trækkes OG RIDES over en bom uden at springe/flygte hen over, hvilket vi har kæmpet med i over et år.. Vupti, dygtig underviser på, så er det løst!
    Fantastisk at kunne ride ham afslappet rundt på banen og frem og tilbage over bom med lange løser tøjler og et sænket hoved på ham smiley


  • #4   14. jan 2013 Lyder skønt.. Dog ville jeg nok vælge at flytte den midterste hest til en yder boks når den er så stresset over at have heste på begge sider.. Det er jo ikke helt hensigtsmæssigt bare at symptombehandle smiley

  • #5   14. jan 2013 Ja jeg ville nok heller ikke have brugt en pisk til det... Men smag og behag smiley

  • #6   14. jan 2013 Hun er ikke stresset, hun viser ikke tegn på stress - det har jeg faktisk ikke skrevet smiley

    Men hun er bare aggressiv og det er fordi hun er jaloux når hun ikke får opmærksomheden smiley Når far kommer ud om morgenen kan de sagtens være bedste venner alle tre men når mor og jeg kommer ud (som er dem der omgåes dem) så begynder Brella at blive sur.

    Hvad ville I så have gjort?
    Vi har sagt nej, over og over igen, bakket hende, prøvet alverdens.

    Det er jo ikke fordi jeg står og tæver hesten, hun har god respekt for pisken (spørg mig ikke hvorfor, jeg har aldrig brugt den) og det vælger jeg at udnytte da man kun behøver at vise tegn i luften foran hende for at hun rykker sig. Hun er ikke blevet gal siden? smiley


  • #7   14. jan 2013 - Btw. når Frigg står i midten så bliver hun bidt fra begge sider af, fordi både den gamle og Brella bider efter hende og er gnavne.

    - Når Cora står i midten så stresser hun Frigg op ved at stå og skræve ind over og bide hende i rumpen når hun spiser og skraber konstant med forhoven for at få opmærksomhed.

    Dette er indtil videre den mulighed hvor alle 3 heste er blevet så stressfrie så muligt smiley


  • #8   15. jan 2013 Deres hjerne kan slet ikke blive jaloux i den forstand som mennesker mener med det..
    Jeg synes det lyder som stress.. Ellers ville jeg binde hestene op når de skulle fodres.. Eller sætte boks gardiner op så hestene ikke kan komme til hinanden i boksene.. Evt. sætte boks gardin op i halvdelen så de selv kan vælge om de vil være i fred eller snakke med de andre..


  • #9   15. jan 2013 Tja, en brumbasse kan heller ikke flyve men det ved den bare ikke selv smiley

    Dette her bliver vi ikke enige om, men jeg vil nu sige hun er jaloux smiley For når vi kommer derud om morgenen kan de sagtens stå og nusse hinanden og være bedste venner smiley

    Men hun er så også en meget dominerende hest og hun ser det nok som om hun skal kæmpe mod de andre om os som er 'ressourcerne'. Men jeg vil ikke mene det er som sådan stress smiley


Kommentér på:
Fantastisk dag :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce