{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.280 visninger | Oprettet:

Aqua træning. {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har jo hørt så utroligt meget godt om det her aqua træning, så jeg overvejer om jeg skal forkæle min unghest med 14 dage på vandbånd inden jeg starter tilridningen.
Mit spørgsmål er bare, hvad koster det normalvis? og er der nogle steder i Midtjylland der tilbyder det?
Google søgningen gav ikke rigtig så meget, så håber i kan hjælpe mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aqua træning.
  • #1   26. jan 2013 Jeg snakkede faktisk med min træner om det idag, hun giver 1700,- for en uge, og hvis hesten skal på løbebånd/skridtbånd koster det 60,- ekstra per dag. Jeg ved godt nok ikke hvor det er henne, men så har du da en idé om prisen smiley

  • #4   26. jan 2013 altså jeg ved faktisk intet om det, da jeg aldrig har haft en hest til det, men har hørt nogle sige at det godt kan have negativ effekt på hesten, fordi hvis den spænder op fordi den syntes vandet er ubehageligt/den er bange så bruger den musklerne forkert og overbelaster dem, og på den måde kan man få skader, jeg ved ikke noget om det overhovedet, men det lyder da logisk nok, nogle der har hørt om det ??

    Håber det er i orden med mit indlæg, ellers må du lige sige til, syntes bare lige det var en god anledning i stedet for at starte en ny tråd:-D


  • #5   26. jan 2013 men ellers er jeg enig med Nicole !:-D

  • #6   26. jan 2013 okay, det har du helt ret i, jeg er også meget skeptisk over for svømning af samme grund som dig, men som du siger er der stor forskel på aqua træning og svømning, og kan se det du siger, tror det er rigtigt. Tror egentlig bare det er meninger og holdninger, dem er der jo mange af ;-D

  • #9   27. jan 2013 Tak for alle svarene smiley
    Jeg er enig med jer i det med at svømningen kan være lidt uhensigtsmessig mht hovedholdning og hals. Jeg tror dog stadig det er brugbart til nogen former for genoptræning. Men jeg ville også kun have min på vandbånd. Det har jeg ikke hørt noget skidt om. Det er en interessant tanke du kommer med Lotte. Du kan godt have fat i noget der. Jeg tror nu ikke det bliver et problem med min hest, men for nogle kunne det godt.
    Ang. det du sagde Nicole, så bruger jeg jo ikke kun mine heste til ridning, jeg bruger dem også til akademisk inspireret groundwork. Og det vil hun have været igang med et halvt til et helt år inden jeg begynder at ride hende, så spildt vil det altså ikke være. Jeg vil bare gerne give hende den bedst mulige start.

    Caroline, ja det er nemlig også det at det vil passe med at være på ca. samme tidspunkt hun skal til bygningsbedømmelse. Jeg vil gerne fuldkåre hende på et senere tidspunkt, hvis hun bliver til det altså. Men det skal ikke være for tidligt. Jeg går da heller ikke ud fra at jeg kun vil sende hende i aquatræning den ene gang, hvis det er godt smiley


  • #11   27. jan 2013 Caroline Holvad: Hvordan kan det være at det ikke er ridemuskler de danner ? Og hvordan kan det være at du har haft Pytur på Bispelund i 4 måneder ? smiley

  • #12   27. jan 2013 Nicole: Okay smiley Det andet lød oss rimelig vildt, efter min mening smiley

  • #13   27. jan 2013 Har været frivillig på et heste wellness og genoptræning. De fraråder den slags træning til ungheste før og under tilridning da man kan risikere at de sætter de forkerte muskler. De råder folk til at vente til efter tilridningen er gennemført og hesten evt skal ha pause. Der kan man supplere med svømmetræning da hesten der har lært hvilke muskler der skal bruges.

  • #14   27. jan 2013 Det kommer også meget an på tidspunktet man sender dem afsted.. de skal være klar til det også rent muskelmæssigt, selvom aquatræningen opbygger muskler også. Jeg ville heller ikke gøre det før tilridning, da jeg også mener at visse ting skal være på plads ved ridningen før man sender dem afsted.
    Min hoppe der næsten lige er startet op, og har tendens til at smide ryggen, ville fx ikke få gavn af svømning lige nu, da det nok bare ville gøre hendes problem endnu større. Godt nok ville hun blive løsnet fint i skuldre og få opbygget nogle muskler, men i hendes tilfælde skal hun være mere tryg og stabil i at gå afslappet og nede med sit hovede, før man ville få gavn af at sende hende i svømning.
    Det er meget individuelt hvornår man gør det, men mener heller ikke at man bør sende sin hest afsted for 'ingen grund', hvis du forstår smiley


  • #15   27. jan 2013 Hov, læste lige at du kun vil have hende på bånd.. lige i mit tilfælde handler det så om svømning, men håber at du kunne bruge svaret alligevel smiley

  • #17   28. jan 2013 Det er vel egentligt også mest trav og skridt man skal bruge når vi snakker rygmuskler?

  • #20   28. jan 2013 Ja, den har brug for dem altid, men trav er vel vigtigt ifbm. opbygning og løsgøring - eller er det mig der har misforstået noget?

  • #22   28. jan 2013 Det er også fint nok. Men hvis tölt er lige så vigtigt, og de ikke rigtigt kan det i vandet, så giver aquatræning pludseligt ikke så meget mening.

    Dyrlægen har sat en forudsætning for mig at hesten er opbygget og løsgjort via skridt/trav før jeg overhovedet må prøve at sætte hende i tølt, da tølten (iflg dyrlægen) kræver mere styrke. Jeg har kun kigget momentvis på tølten siden jeg startede hendes genoptræningsprogram for et halvt år siden, og jeg dropper den hurtigt igen og vender tilbage til trav hvis jeg føler at hesten igen begynder at spænde op af træningen.

    Men altså, her snakker vi også om en hest der er redet forkert og har haft brug for at blive bygget op næsten fra bunden. Jeg ved ikke om vi skriver ud fra samme udgangspunkt.


  • #27   28. jan 2013 Er der nogle der ved, om der er tale om at der snart skulle komme et sted længere nordpå? Det er en lang tur med trailer heroppe fra Dronninglund, så man kunne jo håbe :o)

  • #28   29. jan 2013 Jeg tror ikke på at skridt på vandbånd kan opbygge nogle forkerte muskler. Måske svømning kan, men det er heller ikke det jeg overvejer. Så længe arbejdet opbygger de rigtige muskelgrupper, så kan det ikke gøres forkert, og så vidt jeg kan forstå rammer aqua træningen netop de rigtige muskelgrupper der skal bruges til hovedsageligt bæring, som for mig at se er langt det vigtigste.
    Kan ikke se hvordan det kan være skidt at gøre inden tilridningen. Det vil vel blot give hesten bedre forudsætninger for at bære sin rytter og sig selv godt fra starten istedet for netop at starte med at smide ryggen.

    Når det er sagt er det heller ikke en rå hest der er tale om. Selvom hun ikke har haft rytter på ryggen, vil hun stadig være en hest i træning, som er igang med at bygge muskler og arbejde løsgørende. Når man er akademisk rytter vil man lære hesten tingende inden man sætter sig i sadlen. For at give den de bedste forudsætninger. Det vil derfor kun være det at have vægten fra en rytter på ryggen, som er uvandt for hesten, og ikke det at arbejde korrekt. smiley


  • #30   29. jan 2013 Nemlig smiley
    Men det er også stadig kun noget jeg overvejer. Er slet ikke sikker på jeg får råd til det, og det er også derfor jeg kigger lidt nærmere på detaljerne nu. For at se om det er noget jeg skal spare op til.
    Lige nu ser det ud til at de steder der er tættest på, alle er i Århus området, og det er et godt stykke vej fra mig.
    Stand hammerthor i Ikast tilbyder desværre ikke vandbånd men kun svømning.


  • #32   29. jan 2013 Jeg har sådan set allerede hørt fra flere der har brugt det. Dette indlæg var egentlig kun ment for at hører om priser og steder, men det skader selvfølgelig heller ikke med en lille diskution smiley

  • #33   29. jan 2013 "I aquatræneren går hesten i vand, den traver ikke. "

    Jeg har misforstået noget længere oppe. Det er det der er gået galt her. Det var godt du lige skrev det, så slipper vi for mere diskussion. smiley


  • #35   29. jan 2013 Jeg var egentlig heller ikke helt klar over hvordan det foregik, så det var fedt at se videoen smiley

  • #38   29. jan 2013 ej caroline, bliver nød til at spørge dig om den film du linker til ikke er taget på Blesastaðir ??:-D det ligner det virkelig meget !!:-D

  • #40   29. jan 2013 hehe okay, det ligner meget det sted, hehe ja det er et vildt lækker sted !!:-D

  • #41   30. jan 2013 Tænkte jeg nok!!;-)

  • #43   8. mar 2013 Ja, så er der så sket det fantastiske at der er åbnet et nyt heste wellness sted lige i Herning! smiley http://www.equine-rehab.dk/
    Det var da straks noget nemmere!


Kommentér på:
Aqua træning.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce