{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.205 visninger | Oprettet:

MÆRKELIG OG KLAM DRØM! Wtf?! {{forumTopicSubject}}

IKKE FOR SARTE SJÆLE....

I nat havde jeg bare den vildeste drøm, og jeg vil gerne vide hvad betydningen er med denne drøm.. Eller mareridt, vil jeg nu sige. Det er et mærkeligt og uhyggeligt mareridt, og jeg er rigtig bange for sakse i virkeligheden og der sker meget med en saks i dette mareridt.. Hjælp hvad betyder dette klamme mareridt?
Her er det, det kan godt være jeg har glemt nogle detajler men jeg håber den kan forståes alligevel.

Min far, mor, storesøster, lillebror og jeg sidder og spiser aftensmad.. Min lillebror (Som har ADHD) bliver lige pludselig sur, sur uden jeg ved hvorfor. Han råber og skriger, og ingen af os forstod hvorfor. Han løber bare lige pludseligt op på sit værelse, og vi spiser så videre uden at tænke over det. Kort tid efter skriger min lillebror højt, og man kunne høre han var ovenpå. "Hjælp.. Please hjælp" græder han.. Min mor og far styrtede op til ham og jeg fulgte roligt med for der var sikkert intet galt.. Da min mor og far var inde ved ham var han ved at blive kvalt af en mand. Min mor går ned og spiser igen (WTF?!?!?) uden at tænke over min lillebror var ved at dø.. Min far ringede til politiet da manden løb sin vej, men han havde nået at kvæle min lillebror så han var død. Politiet kom straks og min far talte med dem, og politiet var på jagt efter manden.. Efter nogle dage blev vi ringet op af politiet og de sagde at vi skulle komme hen på politistationen (??)
Vi kørte selvføgelig derover og da vi ankom blev vi vist ind i et mellem stort rum og der inde var der en politimand der stod ved manden som vi genkendte. Men i den anden ende af rummet stod der en gammel dame lænket fast. Politimanden spurgte om vi genkendte manden, og vi sagde ja. Han kom i fængsel og vi måtte så derefter gå... Men jeg kiggede usikkert på damen som var tæt på døren. Hun smilte, ikke sødt men sådan lidt... Ondskabsfuldt? Hun hev en lidt stor voksen saks frem .. Det der også var mærkeligt, var at hun talte engelsk. Hun spurgte mig på engelsk om jeg kunne tænke mig at få klippet mit hår (Wtf...???) Jeg svarede nej, og kaldte på politimanden. Jeg fortalte hun havde en saks, men han kiggede bare over på hende i få sekunder og hun gemte hurtigt sin saks. Politimanden troede ikke på det og sagde jeg bare skulle skride.
Jeg fortæller det så til min far, og han stod henne ved døren. Han tror heller ikke på det men stikker hovedet ind. Den gamle dame havde fået hevet saksen frem igen, og så.. ja, han fik klippet øjet ud. (Ad...) Men det mest mærkelig ved drømmen eller mareridtet det var, lige pludselig var jeg i helvedet. Der var rødt og flammer over det hele. Ved min side stod min hest. Den gamle dame kom til syne ud af flammerne og ved hendes side stod djævlen.. Han sagde til hende at hun skulle tage dræber saksen og dræbe min hest... Jeg græd og græd, og steg op på min hest. Jeg ville ikke have den skulle dø, jeg red os ind i flammerne og så vågnede jeg...

Men hjælp, hvad betyder dette??

Den hest der ved med i drømmen, kendte jeg faktisk ikke i virkeligheden.. Men den lignede lidt denne hest, hvertifald samme farve og det.




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MÆRKELIG OG KLAM DRØM! Wtf?!
  • #2   30. jan 2013 Katja: Også da jeg vågnede tænkte jeg også bare "Dafuq, sker der her????!!!"....
    Men efter det begyndte jeg bare at spille på min mobil for at komme på andre tanker.


  • #3   30. jan 2013 jeg var godt nok også blevet chokket.
    MEN jeg er ret sikker på det bare er en drøm. men en ubehagelig en og derfor har den sat sine spor i din underbevidsthed.
    det lyder ikke som et tegn på noget,
    det at der tales engelsk gør at jeg er sikker på du ikke har noget at frygte.


  • #4   31. jan 2013 her er forklaring på nogle af symbolerne i din drøm.

    far
    Når du drømmer om din far må man først se på hvad din far i det virkelige liv betyder for dig. Desuden må man se på dit forhold til autoriteter. På et plan kan drømmen tages som et faderligt råd. På et andet plan kan drømmen referere til den mandlige side af din personlighed der opfordre dig til at være mere selvhævdende.

    Drømme om din far vil altid også have et element af din familie, din knytning til denne og især din far. Så se på om du i dit vågne liv ser op til din far, eller om han svigter dig. Hvordan optrådte han i drømmen. Hvis der ikke var nogen kraft i din far, antyder drømmen måske en ubevidst søgen efter en faderfigur. Hvis din far var meget streng, kunne drømmen måske handle om at du efterligner ham i dit forhold til dine egne børn.

    Ofte gentager vi vores forældres mønster, når vi selv får børn, og ofte giver det anledning til ærgergelse. Dette er et psykologisk kringelsprog, så du må virkelig gå ind og se hvad denne drøm betyder. Har din far nogen sinde gjort dig ondt? Svigtet dig. Se på dine følelser omkring din far både i din drøm, men også i virkelighede, og sammenstil så disse følelser. Tænk også på hvordan du føler når du vågner. Var du ked af det? Følte du dig svigtet? Eller har du et stærkt bånd til din far i dit vågne liv, som du glædede dig over i drømmen.

    Hvis du til gengæld mistede din far i drømmen, kan den henvise til en autoritet i dig selv der er ved at uddø, eller den kan henvise til at du er ved at miste fodfæstet i forbindelse med dine børn, eller dit arbejde/position. Drømmen vil refererer til din familie, så måske skal du tage et nærmere kig på hvordan din familiestruktur er sammensat.

    mor
    Drømme om din mor kan betyde at der er et kompliceret forhold mellem dig og din mor. Men da det er det menneske vi, fra vi lå i maven, har behov for holder ubetinget af os og giver os hvad vi har brug for, støtte os i modgang og juble i medgang. Dette behov skaber en vældig afhængighedsbinding, som gerne skulle brydes gennem teenageårene, for i stedet at træde ind i det voksne liv med evnen til at give os selv det , som mor (og far) tidligere gjorde. Dette er en vanskelig proces for de fleste.

    Prøv at se på om det er dig selv der er mor i drømmen, eller det rent faktisk er din egen mor. Drømmen kan også repræsentere din omsorgsfulde side, som du måske forsømmer at bruge udadvendt for tiden? Læg mærke til hvordan scenariet udspillede sig, og bemærk dig især følelserne da du vågnede

    familie
    Familien er de personer vi alle på en eller anden måde er tættest på følelsesmæssigt igennem mange år. Derfor ophobes mange emotioner og skygger netop omkring disse personer. Far og mor repræsenterer de to store arketyper omkring autoritet, henholdsvis den mandlige handlekraftige og den kvindelige følelsesmæssige, som vi alle på et eller andet tidspunkt skal have integreret i os selv for at blive modne, selvstændige og voksne mennesker. Søskende, alt efter position i søskendeflokken og deres køn, har af forskellige grunde afgørende indflydelse på os selv og vores selvopfattelse.

    Som ved alle de andre drømmesymboler vil hver enkelt have sin egne associationer til ordet familie. Nogle forbinder familie med varme, komme hinanden ved, noget trygt, kærlighed, ømhed, hygge - mens andre forbinder familie med bitterhed, fjendskab, had, konkurrence, jalousi etc.

    Overvej om hovedvægten i drømmen egentlig lå på din egen personlighed. Om de forskellige familiemedlemmer, måske lettere karikerede, var projektioner af dig selv. Erkendelse af træk eller karakteregenskaber, der er lige så meget en del af dig, som du er en del af familien, vil hjælpe dig til at bekæmpe dem eller ændre dem.

    Se på jeres relationer i det virkelige liv? Savner du mere kontakt til din familie? Har du kappet forbindelsen, den virkelige emotionelle til dine forældre? Og hvilket forhold har du til dem i dag? Dominerede de dig i drømmen? Hvis dette er tilfældet, opfrodrer drømmen dig til at frigøre dig fra bånd, der på en eller anden måde binder dig, og det kan ligeså godt være til din eventuelle partner. Tænk på dine følelser når du vågner? Og tænk også nøje dit forhold til din familie igennem - det forhold I har i dit vågne liv.

    Drømmer du om fjerne slægtninge repræsenterer de ofte karaktertræk du er mere eller mindre stolt af. Ofte er man sammen med fjerne slægtning ved højtider, begravelser, brylluper og lignende. Slægtning er en gruppe mennesker man er forbundet med, men som man ofte ikke dele meget hverdag sammen med. Hvordan har du med tanken om næste gang du skal være sammen med din familie, dine slætgning; glæder du dig til dette, eller er det noget du godt kunne undvære? Er der en hændelse i den nærmeste fremtid, du ser frem til eller frygter? Og i så fald hvordan kan du så bedst forberede dig hertil?

    skade
    Hvilken skade optrådte i drømmen, og hvad forårsagede den? En fysisk skade kan symbolisere en åndelig eller følelsesmæssig ubalance. Hvis du påførte dig selv skade, er der grund til at kigge på, om der er sider i din personlighed der er destruktive, om du gentager destruktive mønstre. At gøre skade på sig selv handler oftest om et dybt selvhad, at du måske ikke synes du fortjener lykke, at du ikke føler dig velkommen i livet, og disse følelser stammer fra barndommen. Det er derfor vigtigt at se på hvordan skaden skete i drømmen, og at finde andre symboler der kan understøtte tolkningen af din drøm. Læg også mærke til dine følelser da du vågnede.

    at kvæle
    Drømmer du om at kvæle nogen er dette naturligvis et stærkt drømmesymbol. Men det er positivt! så bare rolig. Det som dette drømmesymbol er udtryk for er at du er klar til at tage et opgør, at få ryddet op i dårlige relationer, du er altså inde på rette spor. Drømmesymbolet har meget tilfælles med drømmesymbolet døden.

    Drømmer du om at andre kvæler dig er det vitterligt hvad du inderst inde føler. Den eller de eller det sted som forsøger at kvæle dig, synes du ubevidst hindrer dig i at flyve frit, i at udfolde dig. Så tænk lidt nærmere over hvad det er som den, de eller det sted hvor du bliver kvalt, eller føler dig kvalt i din drøm, forhindrer dig i at gøre. Husk også at alt i din drøm er dig - så det er altså ikke andre der hindre dig i noget som helst. Det er dine egne forestillinger om grænser, som din underbevidsthed sætter spørgsmålstegn ved. Eller sagt på en anden måde, så prøver din underbevidsthed at fortælle dig at du kan meget mere, end du (dit vågne jeg) tror at du kan.

    politi
    At drømme om politiet er ganske ofte forekommende. Dette symboliserer ofte frygt for at overtræde regler - for det meste de moralske. Det kan også symbolisere et ønske om at blive beskyttet. Politi kan også optræde i vores drømme når vores samvittighed eller skyldfølelser slår til. Vi er blevet belært om alskens ting og sager fra forældre og familie i vores tidlige barndom, om hvad man må og ikke må uden skelen til om disse pålæg nu også er rimelige i forhold til personer og situationer.

    Mange børn bliver opdraget efter skyldprincipper frem for ægte filosoferen om hvad der er ret og vrang. Derfor går alt for mange rundt med indre politifolk som ikke kun holder dem selv i stramme tøjler, men også bliver andres vogtere. Drømmer man om politi er man klar til at gøre op med disse spændetrøjer og finde sin egne ægte etik frem og bruge den i stedet.

    afsky
    Læg mærke til hvad der vakte denne afsky i din drøm. Det er en stærk følelse, og kan henvise til afsky af en side af dig selv. Dette symbol kan have forbindelse med seksualitet - men også andre områder af dit liv og dine relationer i øvrigt. Og bemærk din følelse når du vågner.

    aggression
    Var du aggressiv i drømmen? En sådan drøm kan symbolisere en undertrykt vrede, en vrede du ikke får formidlet og drømmen kan opfordre dig til at vise dene vrede for at frigøre dig selv. Hvis aggressive impulser ikke får andet afløb, kan de vende sig mod dig selv, således at du kan blive selvdestruktiv. Vrede vækkes når vi føler os manipuleret med eller på anden måde bliver overset, misbrugt eller forrådt. Vrede er en sund reaktion på usunde ydre forhold.

    Hvis det er andre mennesker der udviser aggression mod dig, bør du se på dagsrester, og endelig forsøge at se om der er en realistisk sammenhæng; om der faktisk er mennesker der har grund til at være vrede på dig. Eller er du ganske enkelt er vred og aggresssiv på dig selv? Har du gjort noget du fortryder? Bemærk dine følelser når du vågner.

    Aggression er en negativ følelse der i værste fald kan føre til destruktion, vold og ødelægelse. Vrede er en primærfølelse, som - hvis den får det sunde udtryk og afløb hurtigt - faktisk er en sund følelse, der kan virke vældig styrkende. Men vrede og aggression dækker ofte over andre følelser, som kan være svære for dig at udtrykke: At du f.eks. er såret, krænket, ked af det. Det er derfor vigtigt at du ser på aggressionens udtryk i drømmen, og hvorfra den stammer.

    angribe
    At være jaget, besat, plaget af noget i drømme, som du ønsker at flygte fra eller undslippe, er et stærkt og arketypisk drømmesymbol. Da det er dig selv der konstruerer drømmen, må der være en konflikt mellem det som drømmeren er bange for og alligevel længes efter. Din underbevidsthed forsøger måske at fortælle dig, at du for tiden bør være på vagt for angreb udefra, eller netop fra dig selv. Er du selvfordømmende for tiden?

    Læg mærke til hvor det var og prøv at undgå det område. Klarer du at afværge angrebet vil du komme til også at klare angrebet når (hvis) det sker. Hvis derimod du angriber nogen er det en advarsel om at dit dårlige humør eller temperament kan komme til at skade nogen. Dette behøver ikke nødvendigvis at være fysisk.

    At bliver forfulgt af en af det modsatte køn: En kærlighed som plager dig, men som i det mindste spiller en rolle i dit indre liv, kan udtrykke en længsel efter at være tilbedt, eftertragtet, elsket. At blive jaget af fjendtlige dyr: Måske forsøger du at undslippe sine egne dyriske instinkter. Det eller den som forfølger dig, kan repræsentere en fiks ide, en skam etc. som du ikke føler dig i stand til at befri dig for. Og følelsen af at være forfulgt er måske i virkeligheden helt ubegrundet

    fjende/ ondskab
    Når der optræder fjentlige personer i vores drømme refererer det sandsynligvis til vores skyggesider- altså de sider vi ikke vil se og dermed anerkende i os selv. De har også brug for næring for at overleve og derfor projicerer vi dem ud på andre med samme tendenser som skyggen indeholder. Det er netop når vi ikke giver disse sider opmærksomhed at de udvikler sig til fjendtlige sider der modarbejder hvem vi dybest set er.

    Men se på hvem din fjende var i drømmen, og forsøg at finde skyggesiden i dig selv, og drag så paralleller. Mærk også dine følelser og dine tanker i forbindelse med drømmen. Måtte du slås med din fjende, siger det noget om at du slås med de sider i dig selv som er dine skyggesider - og drømmen opfordrer dig til at integrere alle sider i dig selv, og acceptere dig selv på godt og ondt.

    helvede
    Himmel og helvede er to sider af samme sag! Helvede repræsenterer oftest en frygt for konsekvensen af en handling du har foretaget i dit vågne liv. Venter du på at blive straffet? Mange af os er blevet truet med helvede, især i den kristne tro; "hvis du ikke gør..... kommer du i helvede når du dør", så se på om drømmen indeholder elementer af trusler - enten dine egne mod dig selv, eller mod andre.

    Hvordan forholder du dig til begrebet "helvede". Det er af yderst vigtighed, at du gør dig klart om Helvede er et sted man kommer hen, hvis man ikke opfylder andres forventninger, eller Helvede ikke spiller nogen særlig rolle for dig i dit vågne liv. Hvad fandt du i Helvede? Mødte du nogen du kender?

    Helvede er ofte noget man ryger ned i, - se på om du er på vej ned ad i dine projekter eller dit kærlighedsliv. Måske føler du dig simpelthen blot tappet for energi. Men mest sandsynligt er tolkningen, at du mener du fortjener straf, tænk derfor andre symboler i drømmen igennem, og læg mærke til dine følelser når du vågner!


    djævlen
    Djævlen symboliserer noget der er faretruende, idet vi er ofte er vokset op med djævlen som skræmmebillede. Djævelen optræder gerne når du er klar til at tage kampen op med dit lavere emotionelle selv. Det kan virke voldsomt og overvældene at stå overfor - eller møde Djævlen i drømme, men faktisk er det et godt symbol, da man her får chancen for at rydde op i sine mere ”ondskabsfulde” sider. Kiggede du djævlen i øjnene, symboliserer det at du er klar til at vedgå og erkende dine fejltrin, og dine "djævlske" sider, sider som vi alle besidder.

    Hvis du løb fra Djævlen, symboliserer det, at du er bange for konfrontationer, at du ikke er klar til at se på dig selv og dine mindre heldige sider. Som modstykke til Gud, repræsenterer Djævlen det onde. Se på dit forhold til Kristen religion - og læg mærke til hvad "Djævlen" betyder i dit univers og i dine termer. Hvis du er opvokset i et kristet hjem, antyder drømmen skam.

    hest
    Hesten symboliserer kraft, styrke og energi og er forbundet med seksualitet. Den vilde hest, især hingsten er en seksuelt ønskeopfyldende drømmesymbol, så du bør lægge mærke til om du har det godt med dit seksualliv for tiden. Måske er der noget du savner? Hvis hesten er dit yndlingsdyr i virkeligheden, og du måske har en hest, kan drømmen selvfølgelig være en dagsrest, men hvis dette ikke er tilfældet vil drømmen tit indikere en stærk vilje, styrken i dig selv til at komme videre, og samtidig virilitet/seksualkraft.

    Drømme om "Prinsen på den hvide hest" er en myte, et eventyr - og ligesom andre eventyr symboliserer et udtryk for en trist og grå hverdag i dit vågne liv, gør drømme om prinsen det også. Drømmen kan derfor opfordre dig til at gøre nogle ting der er sjove, og som får dig ud af starthullerne, og i gang med enten et projekt eller et kærlighedsforhold, der trænger til næring. Se efter andre symboler i drømmen, hvordan optrådte hesten, hvilken farve havde den, talte den, og hvis den gjorde, hvad sagde den da. Dine følelser da du vågnede, er samtidig værd at lægge mærke til i tolkningen af drømmen.

    Drømte du om at ride på en hest, er det vigtigt at du lægger mærke til hvordan du red. Sad du rank på hesten, eller var den ved at løbe løbsk og du ved at falde af? Det kan være en seksuel hentydning. Hvis du bevidst red væk fra noget, er det naturligvis vigtigt at du er opmærksom på hvad det var du red væk fra - og hvad det er du rider hen imod.


  • #5   31. jan 2013 sprog
    I drømmens indre mystiske verden, kan vi opleve at der tales et sprog, vi enten ikke forstår eller taler flydende, og hvor man ikke kender sproget i den ydre verden. Disse drømme er gerne henvisninger til, at du er ved at bevæge dig ind i ukendt territorium i det ubevidste og at noget af det vil virke fremmed. Hvis du ikke forstod, ller hvis du bevægede dig ind i områder du engang kendte og kunne kommunikere med, men som du nu er blevet fremmedgjorte overfor og derfor skal lære at kende igen.

    Sproget er vigtig for kommunikativ forståelse af hverandre, det er vores vigtigste redskab i dialog og samvær med andre mennesker, så hvis du i drømmen ikke forstod sproget, kan det være en henvisning til, at du for tiden ikke ønsker at kommunikere så meget. At der er sider i dig selv, der har brug for stilhed. Din underbevidsthed taler sikkert til dig om at tage denne følelse alvorlig, og give dig selv fred for alle de ord vi til daglig benytter til at udtrykke os. Drømmen kan også henvise dig til andre udtryksformer, så tænk nøje over andre symboler som kan vejlede dig i den rette tolkning af drømmen. Husk at visse kristne mestrer det at "tale i tunger", som henviser til det gamle testamente og altså religiøsitet. Mærk dine følelser da du vågnede.


Kommentér på:
MÆRKELIG OG KLAM DRØM! Wtf?!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce