{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.361 visninger | Oprettet:

Ødelagt omgang undervisning pga. andre ubehøvlede ryttere :( {{forumTopicSubject}}

Jae, nu kommer der lige endnu en omgang brok fra frøken Sanni Poulsen.. smiley

Jeg har bare lige brug for at komme ud med lidt frustrationer efter dagens omgang undervisning, hvor to storhesteryttere ødelagde hele vores omgang undervisning. ;(

På forhånd undskyld for en laaaaang besked!!!

Åh ha.
Jeg skulle i dag have undervisning på min kære ismule, Atla. Vi har betalt ridehuskort, så vi kan låne ridehuset på nabogården. Atla var sød og rimelig fokuseret for en gangs skyld, så jeg glædede mig virkelig til at få en masse ud af undervisningen.

Desværre blev undervisningen ødelagt, fordi to storhesteryttere var VILDT ubehøvlede. For det første troede de, at de ejede hele hallen og kunne tillade sig hvad som helst. Min underviser, min hest og jeg holdt os på en cirkelvolte i den ene ende af hallen (så vi brugte maks en tredjedel af pladsen i hallen) Den ene pige red på en KÆMPEstor hest, som hun flere gange red DIREKTE ind foran mig, så jeg måtte stoppe Atla midt i en øvelse, fordi jeg ellers ville ride ind i hende.
For det andet RÅBTE og SKREG hun over sin hest, når den ikke gjorde, som hun bad den om.. Hun råbte så højt, at min underviser flere gange måtte stoppe undervisningen, fordi hun ikke kunne overdøve den anden rytters skælden og smælden. Rytteren gav bare sin hest et par sporer i siden og en pisk i røven, og så RÅBTE hun ellers bare af den hvert tredje minut.

Jeg fik undervisning i 45 minutter, men fik kun noget ud af undervisningen i måske 15 minutter, fordi jeg konstant måtte flytte mig for hende storhesterytteren eller fordi min underviser måtte stoppe med at undervise, pga. rytterens råben.. Hun råbte seriøst SÅ højt, at vi ikke kunne overdøve hende. og hun blev ved og ved, selvom hesten var stoppet for længst?!

Både jeg, min underviser og flere tilskuere prøvede at få rytteren til at slappe af, holde kæft og behandle sin hest ordentligt, men hun blev bare stiktosset på alle andre OG hesten, fordi den var jo bare SÅ DUM!... Næææ.. egentlig ikke?

Jeg føler mig virkelig snydt og splittet. For det første betaler jeg en krig for at få min underviser til at køre hele vejen herud for at undervise, for ridehuskort og for opstaldning, og forventer selvfølgelig at få det bedste udbytte af undervisningen..

For det andet fatter jeg IKKE, at sådan en rytter overhovedet rider?! Hvad er pointen i at ride, hvis man ikke synes, at det er sjovt? Jeg gad da ikke ride, hvis jeg konstant var STIKTOSSET på min hest og sur hele vejen igennem ridningen. Hvad er meningen? Hesten KNOKLEDE en krig for at gøre sin rytter tilfreds, og rytteren gav den fuldstændig misvisende signaler, som den selvfølgelig reagerer for, hvilket hun så bare bliver endnu mere tosset over..

Jeg blev virkelig i dårligt humør og føler mig snydt og har dårlig samvittighed overfor den stakkels hest.. Jeg skulle have givet den rytter en rigtig røvfuld, men hvad pokker!? Jeg forsøgte at koncentrere mig om min undervisers stemme, hvilket var pissesvært med hende truntens råben og skrigen i ørene hele tiden..

Da jeg kommer hjem ringer min mobil, og jeg kan se på displayet, at det er en herresød pige, som jeg rider en del sammen med (og som skulle have undervisning efter mig)..

Hun fortæller mig så, at hele hendes undervisningstime også blev ødelagt.. Den samme rytter, som også ødelagde mine 45 minutters undervisning havde fortsat med at ride i 45 minutter yderligere og råde og skrige af sin hest mens min veninde fik undervisning på hendes ismule.. Hmm..

Der var desuden kommet endnu en pige ind, som red på sin hest.. En egentlig normalt ret dygtig rytter, men som VIRKELIG også havde ødelagt min venindes undervisningstime, fordi hun slet ikke tog hensyn til dem og bare galoperede ind foran dem og skældte sin hest ud, savede den i munden, gav den et par sporer i siden (hvilket resulterede i, at den galoperede ind foran min venindes hest flere gange)..

Jeg er helt chokeret over den opførsel.. Desuden var der flere af de storhesteryttere, som spurgte os "hallo, er der egentlig overhovedet noget udfordrende ved at ride islændere?".. Min veninde havde så forsøgt at forklare dem, at det er svært med gangarterne og så videre. De havde bare svaret "nå? Er det bare dét? intet andet?".. hæhæ.. Lidt overfladisk at svare sådan, hvis man aldrig har prøvet en islænder og prøvet hvor kompliceret det kan være, at få en islænder til at gå i en ren gangart??

For det første er det PINLIGT og AKAVET at se på, synes jeg! For det andet tænker jeg bare: "stakkels heste" .. hvor er det bare SYND sådan som folk behandler sine dyr!? Hvis vi ikke har glæden i vores dyr, hvad har vi dem så for!?
For det tredje... Hvordan pokker kan man være så ubehøvlet? Det var SÅ provokerende..

Det var ligesom om, at de var totalt ligeglade med, at vi var der.. Som om at de ejede hele verden.

Jeg er bare så ked af det, og føler, at jeg næsten spildte min tid og mine penge derovre i dag. Jeg ved ikke, om det er fordi, at vi er islænderryttere, og at de så mener, at vi er mindre seriøse end dem, eller hvad pokker der lige sker? Men det var virkelig ydmygende smiley

Det skal lige siges, at jeg selv har været storhesterytter og INTET har imod storheste eller deres ryttere.. Jeg synes bare ikke, at netop DISSE ryttere var fair hverken overfor deres heste eller os..

Heldigvis gjorde min lille Atla'skat et flot stykke arbejde, og jeg var glad og stolt over hende både under undervisningen og efter.. Så lidt godt at sige har jeg da! Jeg har en superhest! smiley + min nye baloun c2-sadel er skidelækker ! Den var feeed at få undervisning i . Jeg havde en fri hest og jeg sad selv skidegodt smiley Så lidt positivt er der da!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ødelagt omgang undervisning pga. andre ubehøvlede ryttere :(
  • #1   16. feb 2013 Okay sorry sorry sorry!

    Den besked blev længere end jeg umiddelbart havde troet smiley !
    Sorry! Er bare frustreret smiley


  • #2   16. feb 2013 Hold nu op hvor lyder det da som et par snotforkælede tøser.. Jeg havde nok set RØDT! Du har helt ret, sådan nogle åndssvage tøser burde ikke have noget med dyr at gøre!

    Har du overvejet at kontakte dem der ejer ridehuset og fortælle om episoderne? Jeg går ud fra, at du betaler lige så meget for dit ridehuskort som møgtøserne, så der må vel laves nogle retningslinjer for hvordan man opfører sig, når der er flere der rider på en gang? Og især når der er nogen der får undervisning...
    Havde det været mit ridehus, havde hende den første fået inddraget sit kort pronto! Jeg ville ikke finde mig i den slags opførsel over for dyr og andre mennesker på min ejendom.


  • #3   16. feb 2013 træls.. men hvor er det dejligt t dy elsker din is-mule!

  • #4   16. feb 2013 Kirstine:
    Åh ha! Dejligt, at du forstår. Jaa, jeg har godt overvejet at snakke med dem om det, men jeg tror lige, at jeg skal køle lidt ned før jeg fortæller dem om episoden, for ellers går jeg helt i sort. Jeg bliver nok, som du siger, nødt til at få snakket med dem om det. Det var hvert fald meget ydmygende og provokerende smiley ! Følte mig helt magtesløs. Det er lige før, at jeg ikke har lyst til at tage derover igen, fordi det gjorde mig i så dårligt humør. Så jeg bør nok VIRKELIG tage mig sammen og få snakket med dem derovre.

    Men tror du overhovedet, at ejeren af stedet vil lytte til mig, hvis jeg fortæller hende om det? De andre ryttere har vist været der en del år, og jeg er først lige kommet derover, så måske er det derfra deres ejerfornemmelse er kommet? Who knows?

    Ja altsåå. jeg betaler ligeså meget som de andre, som har deres heste der, så der burde være lige regler for alle.


  • #5   16. feb 2013 Nej, hvor bliver jeg sur over at læse dit indlæg. Nej, ikke på dig, men på dumme, selviske rideskolepiger >.< Ej jeg føler, det er lidt forkert at tale om den bag deres ryg, men hvad fanden, man må sgu da opføre sig ordentligt! Jeg har haft Menja i ridehus én eneste gang ("ulovligt", eftersom jeg ikke havde ridekort, jeg sneg mig bare ind med min veninde, fordi jeg skulle se, hvordan det var og sådan), og der var der kun en enkelt storhesterytter inde ... hun var faktisk lidt irriterende, fordi hun for det første ikke havde ridehjelm på og for det andet tonsede rundt på den der hest i så lang tid, at JEG var ved at flade bevidstløst om bare ved at se på det ... jamen for helvede, jeg tror bare, det er, fordi jeg er vant til, at min hest kun kan trave tre runder, før den sveder som et svin x) Men virkelig, det værste var, at hun sad og sagde "kom, kom, kom, kom, kom!", hver gang hun sparkede til den ... argh, det var røvirriterende, og når jeg så lavede en volte, red hun skråt igennem, lige forbi Menjas mås, så jeg havde en totalt skræmt og forvirret hest løbende rundt ... hun har aldrig været inde i et ridehus før, og folk red bare lige op ved siden af os .... DET syntes hun ikke var sjovt xP

    Okayokay, til det, jeg egentlig ville sige ... tror jeg. Jeg har vildt mange fordomme om "storhestefolk", fordi de få, jeg har være så uheldig at møde, har været så pissehamrende snobbede, at det er til at dø over ... og jeg har det også virkelig, som om de ser ned på en, fordi man rider islænder ... "Hvad hedder din pony?" - For det første er det ikke en *censureret* pony, det er en HEST, kan du forstå det? En HEST. Om du ser den som en pony eller ej, har den ti gange mere ret til titlen, end din har, så du kan bare skrubbe af med din *censureret* møgpony, der ikke kan lide min hest :c ... jeg er et meget fordomsfuldt menneske, jeg ved det, I can't help it, it's in my blood!

    Og super træls med undervisningen. Jeg har fået undervisning én gang, og det blev ødelagt af en storm så kraftig, at underviseren måtte råbe, for at jeg kunne høre hende, selvom hun gik to meter fra mig >.<


  • #6   16. feb 2013 * Stald Zederkof *:
    Det er lidt sjovt, at du skriver, at storhestene er bange for ismuler om vinteren. Det er de storheste, som er i ridehallen BESTEMT også! haha. Det er lidt underligt, for det er jo bare en almindelig hest?! Men pelsen må altså skræmme dem? Lidt sjovt!

    Men hvor er det strengt! Troede bare, at det var mig, som var uheldig. Det var ret ubehageligt! Jeg har heldigvis også en ismule, som er totalt cool, så hun reagerede skam ikke, men det var bare irriterende for MIG, min veninde og min underviser.

    Og hvor forfærdeligt, at en sådan oplevelse skulle gøre din hest så nervøs for det! Det er altså strengt at folk ikke kan tage hensyn.. !!

    Jeg synes specielt, at det er forfærdeligt, fordi mange af os jo i mange år har redet storheste selv!? Det er jo ikke fordi vi er små uduelige nybegyndere, som intet kan? Mange islænderryttere har jo redet i ufatteligt mange år, og har redet dressur på ligeså højt plan, som mange af de ryttere, som rider på storheste. Derfor føler jeg ikke, at jeg bør nedgøres og usynliggøres af de storhesteryttere, for jeg har da lige så meget erfaring som dem, hvis ikke mere? Nu siger jeg ikke, at jeg er verdens bedste rytter (nej der er jo en grund til, at jeg får undervisning og der er meget at lære endnu) .. Men jeg har knoklet i et halvt år for at gøre min hest (som har haft skæv ryg) lige i ryggen igen.. Det er næsten lykkedes.. Det har krævet sved på panden, tårer og forfærdelig hårdt arbejde!
    Dét gad jeg godt se de storhesteryttere, som jeg mødte i dag, gøre!! '
    DET er altså tålmodighedskrævende!!

    MEN.. Jo vi har en liste! Der stod også, at vi skulle have undervisning, men folk er åbenbart ligeglade? smiley

    Nicole:
    Jeg er fuldstændig enig med dig! De retningslinjer burde ALLE følge! Venstre mod venstre er åbenbart ikke noget, som man bruger i den hal ?? smiley Der er det bare reglen "flyt dig, hvis du bare har en islænder", tror jeg smiley hehe.

    Men ofte tror jeg ikke, at sådanne ryttere ville opføre sig sådan, hvis bestyrelsen eller ejerne var tilstede? Ejeren af denne ridehal har selv islændere, så det ville være MEGET groft, hvis de også gjorde det overfor hende. Jeg tror faktisk heller ikke, at ejeren her har nogen som helst anelse om, at det foregår, to be honest! Derfor bør jeg nok tale med hende. smiley
    Men det burde seriøst tages op af ejeren, for det gør virkelig, at mange andre ryttere SLET ikke føler sig velkomne derinde!

    Men altsåå.. Som du nævner.. det ligner bestemt ikke noget at være voldelig overfor hesten! Jeg forstår PÅ INGEN MÅDE, at man overhovedet har lyst til at ride, hvis det er dét udbytte, man får af det? At blive sur, gal og råbe og skrige? Så gad jeg BESTEMT ikke ride! så ville jeg begynde til noget andet. Cross eller sådan noget, og se, om ikke dét ville være sjovere smiley
    Stakkels heste!

    Cæcilie Kathrine:
    Jamen jeg er skam egentlig ligeglad med, om jeg nævner dette bag deres ryg. Det var egentlig ikke så meget for at snakke om DEM.. Mere fordi jeg havde brug for at komme ud med mine frustrationer over det! Jeg blev virkelig i dårligt humør smiley

    Desuden er det ikke at tale om det bag deres ryg, når jeg flere gange højt sagde i ridehallen at "hvor er jeg da glad for, at jeg er GLAD, når jeg rider, og ikke har behov for at skælde min hest sådan ud" for ligesom at provokere lidt eller fordi jeg på et tidspunkt råbte højt til min ridelærer: "HOLD DA OP, hvor er det godt nok SVÆRT at være herinde, når de bare rider ind foran én" eller "Jeg kan ikke høre hvad du siger, fordi hende pigen dernede råber sådan, hvad siger du?" .. Så hun var ikke i tvivl om, at hun var i vejen! Hun tænkte bare IKKE på andre end sin egen forfærdeligt "dumme og slemme" hest..

    Hov.. og.. Jeg skal i øvrigt lige huske at sige, at jeg flere gange har mødt MEGET respektfulde ryttere derinde, som pænt holder afstand, smiler og er venlige, så det er ikke kun røvhuller... men sådanne tøser, som dem i dag kan virkelig ødelægge min dag og min lyst til at være på stedet!
    Jeg har egentlig ikke fordomme om storhesteryttere, fordi jeg jo også selv har redet storheste, og fordi mange af dem opfører sig rigtig pænt og er nysgerrige overfor islænderverdenen... Men de tøser i dag tog godt nok pusten fra mig!


  • #7   17. feb 2013 Stedets ejer vil helt sikkert godt kunne se det fra din side hvis du forklarer det stille og roligt. Vedkommende må også selv være interesseret i at der er respekt omkring brug af ridehuset, ellers gider folk da ikke komme der mere.

    Hvis ikke i allerede har vedtagne regler omkring brugen af det ridehus, så var det måske en god idé at snakke om at få det indført. Jeg mener ikke at vi har noget i den dur hos os, men jeg oplever hellere ikke at vi har sådan et problem. Når andre rider i huset samtidigt med at jeg får undervisning, er det virkeligt sjældent at jeg føler mig forstyrret af dem. Det er også sådan det skal være.


  • #8   17. feb 2013 Det undrer mig lidt at du ikke bare forklarede rytterne præcis det samme som du har forklaret os herind; at du har betalt en hulens masse penge for denne undervisning og om i ikke kunne dele hallen op, så du kun brugte 1/3 af hallen.
    Du kunne også have forklaret dem pænt, at din hest til tider reagere negativt hvis andre heste kommer for tæt på, om de så ikke vil tage en smule hensyn.
    Der er så meget der kan løses ved at spørge eller forklare pænt!

    Min tidligere pony panikkede når store heste kom imod den, dette forklarede jeg bare pænt de pågældende ryttere i hallen. Alle sammen tog de hensyn, lige så vel som jeg tog hensyn til dem.


    Hvis de i værste fald ikke gider lytte syntes jeg helt bestemt, at du skal gå til ejeren af stedet og forklare din dårlige oplevelse. Og nej jeg syntes på ingen måde at det er forkert at sladre om hvordan folk behandler deres heste. Var jeg ejer og det kom mig for øre at heste ikke blev behandlet ordentligt, kunne de pågældende ryttere godt smutte med det samme! smiley


  • #9   17. feb 2013 Er der ingen regler i jeres ridehus? vi plejer f.eks at dem der har undervisning har "første ret" og dem skal man tage hensyn til smiley men ja nogle folk er bare så åndsvage til at tænke på andre smiley

  • #10   17. feb 2013 Søster McFluff:
    Jamen vi har da regler derovre, men de bliver jo så åbenbart bare ikke overholdt? Der var da både skrevet på tavlen, at vi skulle have undervisning, og reglen er da, at man viser hensyn til dem, som får undervisning, men det bliver jo så bare ikke overholdt.

    Det burde da i DEN GRAD være, som det du beskriver. At den som får undervisning ikke bliver generet af øvrige ryttere! Det her var hvert fald dybt frustrerende!


    Christina:
    Som jeg også skrev i indlægget, så var vi flere, som forsøgte at forklare rytteren, at hendes opførsel ikke var i orden og at det var frustrerende for både os og hendes egen hest.

    Underviseren sagde blandt andet: "lad da være med at råbe sådan af din hest. Den forstår jo ikke, hvad den gør forkert, og du forstyrrer alle os andre. Det der råben og skrigen hjælper ingenting".

    Rytteren blev jo bare endnu mere sur og sagde, at "nej gu gider jeg ej, for hold kæft hvor er min fucking lortehest fucking dum".... og så fik den ellers en pisk i røven og et par sporer i siden... :s Frustrerende!

    Så tro mig, der blev faktisk sagt en del kommentarer til tøsebarnet, men det gjorde hende blot endnu mere tosset på hesten og alle andre! smiley

    Jeg tager derover i morgen og snakker med ejerne om episoden. Jeg synes faktisk, at de skal vide det.
    Jeg føler mig hvert fald slet ikke velkommen derovre mere og har ikke lyst til at tage derover foreløbig smiley


    Rebecca:
    Jamen reglen er da også, at dem som får undervisning har førsteret.. Men det er jo så bare reglen.. Den bliver jo så bare åbenbart ikke overholdt, kan man jo så tydeligt se! smiley


  • #12   17. feb 2013 Blev jeg også, ven ! smiley

  • #13   18. feb 2013 Well.. Så er det jo det rigtige at gøre - altså at gå til ejeren af stedet. Specielt når det hedder sig, at der skal tages hensyn til de der får undervisning.
    Håber din henvendelse bringer godt med sig smiley


  • #15   19. feb 2013 Rosa:
    Hvor er det bare PROVOKERENDE og RESPEKTLØST ! Hold kæft hvor er folk da sommetider bare nogle røvhuller!?
    Kæft hvor var jeg blevet hidsig! Så tydelige signaler har disse ryttere heldigvis ikk givet mig, og hvis de havde, så kan jeg ikke love for, om jeg ikke havde rykket dem ned ad hesten for at tage en "snak". Det er simpelthen respektløst! Du kunne jo være kommet mega slemt til skade!


Kommentér på:
Ødelagt omgang undervisning pga. andre ubehøvlede ryttere :(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce