{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stimulering af heste
  • #1   11. apr 2013 Ehm... Al træning stimulerer, så længe man har forståelse for hestens indlæringevne og den lærer korrekt og i det rette tempo... Men mental træning som tricks og tilvænning er godt for alle heste smiley

  • #2   11. apr 2013 Hvordan forstår du ordet "stimulerer"?

    Jeg spørger, fordi jeg - som Sofie & Plethesten - er af den mening, at al form for indlæring og tilvænning er stimuli for hesten. Faktisk vil jeg endda gå så vidt som til at sige, at al form for håndtering af hesten er at stimulere den på den ene eller anden måde.

    Derfor tror jeg, jeg har brug for en uddybelse af, hvad du mener, når du skriver "stimulerer" for at kunne give dig et ordentligt svar. smiley


  • #3   11. apr 2013 Ikke alt træning er stimulering og det er altså vigtigt at huske! Fks. at skulle i longe hverdag, eller altid bare rende i cirkel er ikke stimulering. En stimulering er en naturlig kontakt med heste, når de leger eller har andre former for fysisk kontakt. Specielt er flokstimulering vigtigt og dette kan du også selv gøre ved at intregere dig selv i flokken. Men det er nok bare mig smiley For mig er alt stimulering på hestens sprog, og derfor ikke kun ved træning, men mere ved leg og forståelse smiley

  • #4   11. apr 2013 Jo, træning og indlæring er stimulering.
    Hesten bliver stimuleret af at lære nye ting. Det gør den træt, fordi den er stimuleret mentalt.

    At løbe er nødvendigvis ikke stimulering nej, men nok mere motion - men hvis man samtidig med at hesten løber kræver nogle øvelser eller at den lytter til sin rytter, der vil have den til noget - også i longen - så jo, så er det stimulering..


  • #5   11. apr 2013 Igen må jeg erklære mig helt enig med Sofie & Plethesten. smiley

Kommentér på:
Stimulering af heste

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce