{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
938 visninger | Oprettet:

Omskole hest? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen! smiley

Jeg håber i kan hjælpe her, med andre ord! Jeg håber at finde frem til personer som holder væddeløbsheste som rideheste og meget gerne til nogen som bruger dem til spring!
Hvis du er en af dem eller har meget kendskab til at få hidsige/nervøse/ følsomme/ meget opmærksomme og utrolig friske heste til at falde til ro. Jeg vil meget gerne høre om træningsmetoder, foder, hvilket bid og alt hvad i nu kan komme med!

Jeg er gået i gang med arbejdet, hvor jeg arbejder fra jorden af. Bare man rørte glasdyret var han så spændt og manglede utrolig meget tillid men samtidig også respekt for mennesker. Han har ingen fornemmelse for hvor man er henne omkring ham og når han bliver trukket vader han direkte ind i en flere gange, maser en på staldgangen og specielt i boksen! I boksen var han direkte ondskabsfuld fordi han følte sig truet, på det eneste sted han ellers følte sig tryg.
Jeg har arbejdet med berøring, stiglet i flere timer, gået ture hvor jeg har klappet og kløet løs på ham og han bliver mere og mere okay med det hele! smiley

Håber at høre fra jer!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omskole hest?
  • #1   20. maj 2013 Hej Maya

    Da jeg fik min hest for et år siden, var han også nervøst anlagt, og havde også tendens til bare at gå rundt, som det passede ham bl.a. ind i mig. Når din hest går ind i dig, eller skubber til dig, skal du stoppe op, gøre dig stor og bakke den nogen skridt. Det viser overrang. Når hesten har bakket, giver du den ro og tager en dyb indånding. Det er noget der skal gentages en del gange, inden hesten rigtig forstår princippet i det. Ergo skal du være ret så tålmodig. Det kan hjælpe dig hvis du forstiller dig, en cirkel rundt om dig selv, som hesten ikke må gå ind i.

    Det princip, som jeg lige har skrevet med at bakke, kan både hjælpe til din overrang og det kan også give hesten mere mod og selvtillid.

    Håber det kan bruges smiley


  • #2   22. maj 2013 Du skal teste ham for tryk på biddet.. typisk bliver galop heste drevet frem på hvor hårdt man har ved tøjlen.. Så se om den går hurtigere når du tager fat i den.

  • #3   24. maj 2013 Cecilie: Jeg bruger den metode allerede. Dog er de mere end nok, at jeg bare stopper op og løfter mine skuldre to cm. stadig mens jeg har ryggen til ham, så bakker han ellers af sted med 220 i timen. Det er blevet meget bedre og han bliver ikke lige så bange for mig længere nu, men han makker ret bare ham hæver stemmen smiley

    Jannie:
    Det gør han, meget endda! smiley


Kommentér på:
Omskole hest?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce