{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.581 visninger | Oprettet:

bid ungheste {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley

Jeg er blevet anbefalet et Rockin S Snaffle Sweet Iron 2-delt bid til ungheste, som skal lære at have bid i munden og jeg har før hen bare haft brugt alm. muffebid 2 og 3 delt, nu har jeg jo ingen erfaring med dette bid og håber i kommer med jeres, der har også lige kørt noget video om bid tilpasning og ridning på heste-nettet og der snakker dyrlægen meget godt om det og jeg er sådan set blevet enige med mig selv at jeg vil prøve sådan et bid til min ismule, han er kun 2 år nu, så har ikke travlt, men tænker på her til næste år at begynde at tilvende ham til bid og jeg har sådan set også fundet et brugt hun forlanger 500 kr og det er et par år gammelt, men skulle kun være brugt ca 6 md i alt, er det dyrt når man kan købe dem fra nye af til 895 kr incl forsendelse ( da de sender gratis ved køb over 500 kr) ?
Fortæl gerne om hvilke slags heste i har brugt denne type bid til og jeres erfaring smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bid ungheste
  • #1   28. maj 2013 Billedet loader ikke helt færdigt her ved mig, så jeg kan i og for sig ikke kommentere på det specifikke big.

    Dog vil jeg som hovedregel altid, altid, altid anvende et ganske almindeligt trensebid - to eller tredelt - på almindelige bidringe. At eksperimentere med lidt mere alternative bid, før man overhovedet er påbegyndt noget nær træning, er i min optik jævnt dumt. :=)


  • #2   28. maj 2013 Jeg bruger et 2 delt tyndt bid på min.
    Men han har brug for støtte. Så jeg købte en med de der stænger. Det kan han SLET ikke gå på så overvejer også det bid du har kigget på, synes bare det er mange penge, hvis han nu ikke kan gå på det alligevel smiley


  • #4   29. maj 2013 tak for jeres indput smiley
    men jeg tænker stadig på at det nok er et godt første gangs bid, ved det er tungt og det ligger roligt i munden på hesten, det kan ikke trækkes igemmen munden på hesten og mange heste kan godt lide smagen af rust, så tænker at det kun kan give en god oplevelse for ham og når han så er tilredet kan man jo prøve sig frem med andre bid om han går bedre på dem smiley
    Ja det er ikke et billigt bid, der ind imellem brugte bid tilsalg, der kommer en i morgen med et, som jeg kan prøve om det passer i længden til ham smiley


Kommentér på:
bid ungheste

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce