{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.803 visninger | Oprettet:

Sadel til araber:-) {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg er lidt på udkig efter ny dressur/combisadel til min araber. Hans ryg er jo som de fleste andre araberes ryg, ganske kort. Jeg har bare det problem med min araber at sadlen glider tilbage, altså ikke voldsomt, eller noget der betyder det store, men er der nogen der kan relatere til dette "problem"?

Hvad rider i med på jeres araber, havde overvejet lidt en wintech pro, hvad er jeres erfaringer? smiley

Mange sommerhilsner
Marie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sadel til araber:-)
  • #1   9. jun 2013 Jeg rider med en bomløs fra Barefoot, men selv den har det med at glide en lille smule tilbage, ikke voldsomt, men stadig..

    Så regner med at forsøge med fortøj, om det muligvis kan forhindre sadlen i at glide..

    Vil også sige at grunden til jeg rider med bomløs på ham, er at han stadig er ung og mangler noget fylde osv, så engang når han er blevet "stor" (han er 4år nu) så skal vi også ud i sadel helvedet og se om vi kan finde det perfekte match smiley


  • #2   9. jun 2013 Har også selv overvejet bomløs, da jeg ikke regner med at skulle op i høje dressurklasser eller lign. overhovedet, det er mere tur og sådan.

    -Men ja, et sadelhelved kan man roligt kalde det! smiley


  • #3   9. jun 2013 Ellers en smuk dreng du har, jeg elsker også de røde smiley

  • #4   9. jun 2013 Mange tak, det var bla. også det jeg faldt for! smiley


  • #6   9. jun 2013 Jeg har en Winsor Elite 16 1/2 fit 4 der er super. Der har førhen været problemer med at sadler gled meget frem og tryggede skulderen, men nu har vi absolut ingen sadelproblemer! Så skønt når man finder noget der bare virker! Jubii smiley

  • #7   9. jun 2013 morkaren *team ulrichsdal*:
    Hehe ja, han ligner polaris rigtig meget! smiley
    Det er rigtigt hvad du siger omkring sadellejet, hans er nemlig ikke helt lige, så mon ikke en wintec ville kunne passe ham.. Samtidig har jeg set en lækker Stübbensadel, 16 tommer, sælger vil lige måle anlægsfladen i dag..:o)

    Maria J:
    Ville lige kigge engang på nettet efter den! smiley


  • #8   9. jun 2013 Jeg har en Freddy Rösli dressur sadel til mine,og den ligger super godt på alle mine,den har også kort anlægsflade,og så er den bare super lækker at ride i

  • #9   9. jun 2013 Fedt, har du evt. et link til forhandler? smiley

  • #10   9. jun 2013 Fik den med til en hest jeg købte sidste år,men har fået atvide,at det er en liebhaver sadel,som der ikke er så mange af,nyprisen ligger på ca 22 tusind for den model jeg har,har fået kvittering med på den fra tidligere ejer,hun gav 7500 for den brugt,ingdams og heri forhandler dem vidst

  • #11   9. jun 2013 Okay, er slet ikke interesseret i sadler til så høje priser, der må jeg springe fra! smiley

  • #12   9. jun 2013 Passier har lavet en sadel til de korte heste og til ponyer,den hedder Young champ,den er også super god til arabere,har selv en,den kan fås brugt til ca 6 tusind

  • #13   9. jun 2013 Okay, tak


  • #14   10. jun 2013 Det var en passier compact (lavet ekstra kort) der aldrig kom til at virke til os, men en skøn sadel - så længe den bare ligger ordenligt.. Måske Kentaur sadler kunne bruges? De laver flere forskellige modeller, der kan tilpasses den enkelte hest. Nypris omkring 8500,. men kan sagtens findes brugt til rigtig fine priser smiley

  • #15   11. jun 2013 Jeg har en wintec pro 16½ " som jeg er glad for til mine især når de er unge og ikke har så mange muskler. Så veksler jeg mellem rød og hvid cop jern så den altid passer og ikke skrider hverken frem eller tilbage.
    Til Distance bruger jeg en gaston mercier som jo også fået i en dressur model. Det er helt klart min favorit som rytter. Man sidder super godt i den og så ligger den perfekt så hesten har både skulder frihed og rygfrihed.
    Jeg har prøvet en globus clic som lå godt og havde en lille anlægs flade. Det er da en læder sadel i en prisklasse der er til at komme til


Kommentér på:
Sadel til araber:-)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce