{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.350 visninger | Oprettet:

Læs min historie "hvor er Polle" {{forumTopicSubject}}

Ja her er min stil som jeg skulle skrive i dansk emnet var: En valgfri novelle:)


Hvor er Polle?
________________________________________________________

Det var en tidlig morgen, en af de sidste dage i sommerferien. Sofie vågnende tidligt. Hun skyndte sig og stå op, selvom hun egentligt syntes det var lidt tidligt, men det var jo heller ikke hvilken som helst dag, det var i dag hun skulle ud at hente hendes nye pony ”Polle”. Polle var en pony som Sofie havde redet på, og nu havde Sofies mor og far købt den til hende. Hun var så glad, for hun elskede Polle over alt på jorden.
Hun gik ud til bordet og slugte sin morgenmad. ”Hvad så Sofie, glæder du dig” lød det fra mor, Sofie sagde bare et hurtigt ”JA”, imens hun spiste videre. Da hun var færdig gik hun ind og smuttede i ride tøjet og tog et træktorv. Så råbte hun ”hej hej ”. Så kom mor ud ” hov hov Sofie ikke så hurtigt”, så gav hun Sofie et kys og sagde god fornøjelse. Så gik Sofie, der var ikke særligt langt op til rideskolen så hun gik derop. Hun gik ind i boksen til Polle og trak ham ud, hun vidste ikke hvad der skete, men Polle begyndte at løbe. Polle løb hurtigere og hurtigere, Sofie kunne ikke holde Polle mere, hun var nød til at give slip. Sofie gik rundt for at lede efter Polle men Polle var væk? ”Hvad har jeg dog gjort” tænkte Sofie. Hun ledte i lang tid uden held. Så gik hun hjem med tåre i øjnene, hun turde ikke sige det til nogen, så hun valgte at lyve om det. Da hun kom hjem sagde hendes mor ” det var godt nok hurtigt?” Sofie tøvede" ja det var bare øhh fordi, da jeg kom derop vat Polle ikke i boksen"." Nå da, jeg ringer lige til rideskolen og fortæller det”, sagde mor. Sofie gik ind i sin seng og lå og tænkte ”hvad skal jeg gøre hvis de nu finder ud af at jeg ikke kunne holde Polle”. Sofies mor kom ind " Jeg har snakket med lederen på rideskolen han siger, at han gerne vil have at du kommer der op nu". "Okay" sagde Sofie og gik ud og tog sin cykel og cyklede af sted. Da hun var på rideskolen gik hun ind til Lars som styrede rideskolen, "godt du kom hvad skete der?" lød det fra Lars, Sofie bildte nu også Lars ind, at Polle ikke var i boksen da hun kom. "okay” sagde Lars, det lyder da mystisk jeg skal nok finde ud af noget". Så kom alle pigerne på rideskolen straks " ej hvor er det bare synd", "det er helt sikkert Martine som har taget ham"," jeg føler med dig" Alle pigerne snakkede i munden på hinanden. Da Sofie var kommet hjem var hun så træt, at hun lagde sig i seng. Hun faldt i søvn… Hun vågnede ved lyden af hendes mor stemme ”vi skal have aftensmad nu så du bliver nødt til at stå op". Sofie gik ned til bordet, og spiste aftensmad så gik hun op på sit værelse og tændte fjernsynet. Hun zapper forbi nyhederne, men zapper hurtigt tilbage, ”hvad?, hvorfor er Polle i fjernsynet?” Så skruede hun lidt op for fjernsynet ” vi efterlyser en lille pony der hedder Polle, den er hvid, hvis i har set den skal i henvende jer til politiet. Da TV udsendelsen var slut, lagde Sofie sig i sin seng. Hun lå og tænkte ”hvis jeg dog bare havde sagt sandheden var jeg ikke kommet ud i den her løgn, jeg er sådan et fjols".
Næste dag, da hun var stået op ringede hendes mobil, det var hendes veninde Lærke, ”Hej Sofie jeg ville bare lige høre om i har fundet Polle”. Sofie havde det virkeligt dårligt med sig selv, så hun valgte at lyve igen ” øhh ja han er fundet, han står oppe på rideskolen” sagde Sofie ” ej hvor godt så tager jeg da lige op til ham” svarede Lærke. Sofie lagde på, ”nej nej nej” hvad har jeg nu gjort. Sofies telefon blev ved med at ringe, det var stadig Lærke, men hun tog den ikke, der gik et par timer, og så kom der en besked fra Lærke ” Har Polle fået ny boks for jeg kan ikke se ham” Sofie tænkte lidt, så skrev hun ” Ja han har flyttet boks”. Så slukkede hun sin telefon, for hun havde ikke lyst til at presse flere løgne ud.
I morgen var det den første dag i skolen efter sommerferien, Sofie glædede sig slet ikke, fordi Lærke havde helt sikkert set at Polle ikke var der. Da Sofie kom hen i skolen den næste dag var hun den første der kom. Der gik et stykke tid så kom Lærke " hey Sofie Polle var der ikke i går? ”Sofie pressede et lille "nå" ud af munden, hun kunne slet ikke holde det ud mere, hun sad stille et stykke tid, hun røg ind i en helt anden verden, hun mumlede til sidst, så stille så ingen kunne høre det " nu må det være nok ". Hun tog sin taske og løb, nogle af pigerne råbte " hvor skal du hen " men Sofie ignorerede dem, hun var ligeglad, hun ville væk. Hun løb ned til byen, hun fandt 20 kr. i sin lomme, dem brugte hun på en lille is. Da der var gået et par timer gik hun hjem, hun håbede ikke at hendes mor ville vække mistanke. Da hun var kommet hjem, sagde hendes mor " Sofie jeg vil gerne have en alvorlig snak med dig" Sofie gik med sin mor, men hun vidste inderst inde egentligt godt hvad klokken havde slået. De satte sig i sofaen hvor Sofies mor sagde "Sofie jeg føler, at der er noget du ikke helt fortæller mig, jeg så dig nede i byen i dag , og så ringede jeg til din klasselærer, som fortalte at du var løbet væk, er det rigtigt?" Sofie brød sammen i gråd og fortalte hendes mor den lange historie om hvordan det hele var gået til med Polle og det hele. "Jamen lille skat da, det skulle du da bare have sagt, det var jeg ikke blevet sur over, vi kan gå op på rideskolen og snakke med Lars når du lige har tørret øjnene. Så gik Sofie og Sofies mor op på rideskolen. De snakkede med Lars og Lars sagde, at de nok skulle finde Polle og det skulle Sofie ikke være ked af. Næste dag, da Sofie spiste morgenmad sagde Sofies mor, at Lars havde haft ringet i aftes og sagt, at der havde været en gammel kone med Polle, den gamle dame havde fundet ham stå og græsse ude i deres have. Hun havde beholdt ham i et par dage men så så hun efterlysningen i fjernsynet i går og så havde hun gået hen med Polle. Sofie blev meget glad, og Sofie og Sofies mor aftalte, at de gik sammen op, efter skole, for at hente Polle. Da Sofie var kommet hen i skolen sagde Lærke, at Lars havde fortalt det med Polle, og hvorfor hun dog ikke bare havde sagt det. Da det ringede ud efter sidste time skyndte Sofie sig ud til hendes mor som holdte klar på parkeringspladsen, så de kunne køre op til Polle. De kørte op til Polle og Sofie krammede Polle mange gange. Denne gang trækket Sofies mor Polle, da Sofies mor tog Polle ud af boksen, skulle han lige til at løbe, men så satte Sofies mor, lige Polle på plads. Da de var kommet hen på gården med Polle, tog de Polle ud på folden, sammen med en hoppe som hed ”Fiona”. Polle tog det helt fint, og vendte sig hurtigt til stedet. Efter et par dage begyndte Sofie at ride Polle, det gik så godt, Polle havde også fået rigtig mange gode ”foldkammerater” Og om tre uger skulle Sofie allerede til sit første dressurstævne på Polle. Da Sofie gik i seng den aften, lå hun i sengen og sagde til sig selv: ” Sofie det er sidste gang du lyver sådan, du får ikke noget ud af det!”

Og ja den var lidt lang men hvad syntes i? og tænk lige på at jeg kun er 10 år!:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Læs min historie "hvor er Polle"
Kommentér på:
Læs min historie "hvor er Polle"

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce