{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
985 visninger | Oprettet:

Hovedløs pony fundet på stranden {{forumTopicSubject}}

En død hest uden hoved er fundet på stranden i Tisvildeleje, oplyser Nordsjællands politi, der fik anmeldelsen lørdag kl. 23:56. Tre formodede gerningsmænd, som er set slæbe af sted med hesten, er nu fundet, men ingen er blevet anholdt.

- Der er noget personkendskab mellem ejeren og dem, der trækker med hesten. Sagen kører videre i vores afdeling for dyreværnssager. Sådan en opførsel er helt utilbørlig, og det kommer der også et efterspil på, siger Mogens S. Mogensen, vagtchef i Nordsjællands politi.

Han kender ikke noget til motivet for drabet på den lille hest, som muligvis var en pony. Den blev fundet nedenfor en mindre sti, der går i forlængelse af Ved Stranden og ender med en cementtrappe.

- Hesten manglede hovedet og var skåret op i bugen. Indvoldene var fjernet og blev fundet i umiddelbar nærhed. Patruljen traf anmelderen, der oplyste, at hun omkring kl. 21:00 havde set tre personer, der kom gående sammen med hesten, siger Mogens S. Mogensen.

Hesten, der af anmelderen beskrives som en ”Shetlandspony”, blev trukket af en ung mand, mens en anden mand tog billeder med et spejlrefleks kamera. Der var desuden en kvinde.

Vidnet fandt ”optrinnet” specielt, da personerne tilsyneladende ikke havde lyst til at tale med nogen, endsige lade nogen hilse på hesten. Senere på aftenen blev vidnet kontaktet af en bekendt, der fortalte, at han havde set nogen slå en hest ihjel nede på stranden.

Vidnet bad sin mand undersøge forholdet. Han vendte kort tid efter tilbage, hvor han kunne bekræfte, at der lå en død hest på stranden, hvor på de tilkaldte politiet.

<b>Kilde:</b>
<i>- Ingen markabre billeder</i>
http://www.bt.dk/krimi/hovedloes-hest-fundet-paa-stranden-i-tisvildeleje


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hovedløs pony fundet på stranden
  • #1   24. jun 2013 Du godeste!! Hvilke mennesker kan dog finde på at gøre sådan noget????

    Verden bliver da også mere og mere grusom... smiley Noget kunne tyde på, at der er tale om personlige stridigheder mellem hestens ejer og "drabsmændene", men helt ærlig... hvordan pokker kan man så meget som bare OVERVEJE at lade interne stridigheder gå ud over et uskyldigt dyr?? smiley

    Nogle mennesker er sindssyge... smiley


  • #4   24. jun 2013 Det væreste er, at det ikke er første gang det er sket ..

    En mand gjorde det for mange år siden, en vinter ude på stranden. Grunden var at han skulle have taget et billede som han kunne lave et maleri udfra ....... idiot..


  • #5   24. jun 2013 Puha mangler ord ! Hvor er danmark dog blevet et sygt sted efterhånden ! FØJ hvor jeg væmmes...

  • #6   26. jun 2013 Åh god dog smiley Hvem kan finde på sådanne ting?:'(

  • #7   27. jun 2013 Hader denne historie... specielt nu hvor afslutningen er kommet...

    Det er Camila Plums Pony, Thor, og det er Camilla Plums søn som har gjort dette, idet han gerne ville have noget hest at spise nytårsaften...
    og grunden til at den er blevet slagtet for at skulle blive spist, var fordi den var adfærdsvanskelig. den havde bla. været gået ind i hendes sommerhus, og spist af frugten i en frugtskål.. (ja undskyld mig, hvad F... er det for noget pis at sige)

    Jeg har personligt intet imod at man spiser hest eller pony, men jeg må sige at man bliver en tand for alternativ når man vælger at slagte sin pony på en offentligt strand.....
    Der er sgu en grund til at man uddanner slagtere, og at der er regler for hvordan en slagtning må finde sted, hvordan kan man finde på at gøre sådan noget....
    en skam at vi ikke befinder os i USA, der har de nogle ordentligt strafferammer for mennesker som gør sådan noget...


  • #8   27. jun 2013 Jeg tilslutter mig Pernille J her... og må samtidig også sætte spørgsmålstegn ved, hvorfor man slagter med henblik på at spise for at sprede hestens hoved og indvolde ud forskellige steder og så i øvrigt lader resten af kadaveret ligge, hvor man har slagtet den?

  • #9   27. jun 2013 Sønnen har sagt, at grunden til at han ikke blev færdig, var fordi der kom folk forbi og forstyrede ham...
    Mærkeligt, på en offentlig strand...


  • #10   27. jun 2013 jeg er dybt rystet..

    Det gør man bare ikke..

    Han kunne være gået ind til en slagter og købt et par hestebøffer, istedet for at slagte en pony/hest på en offentlig strand, sikkert uden kendskab til de regler der foreligger vedr. aflivning af dyr.

    Jeg håber at han får den straf der tilkommer ham, selvom strafferammerne herhjemme er mange gange for "milde" i forhold til forbrydelsen..

    lille pony/hest hvil i fred.


  • #11   28. jun 2013 undskyld, lavede en lille fejl igår.... Ponyen hed Tarsan... smiley
    Og sønnen forklaring har nu ændret sig, det var ikke kun fordi de skulle spise den, det var af medlidenhed, den havde nemlig ikke nogen mage, og det var ikke er rigtig hesteliv for den...

    jeg er så forfærdet, forarget og rystet.... jeg håber og beder til at han får max straf af 1 år, og det er ikke engang bare i nærheden af at være nok, og så skal han forbydes at være i nærheden af dyr...


Kommentér på:
Hovedløs pony fundet på stranden

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce