{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hesten ligger sig ned
  • #1   6. jul 2013 Nogen gange så hjælper det hvis du bruger nogle timer om dagen på bare at sidde ude på folden uden at gøre noget.
    Hestene er jo ofte vandt til at når vi kommer ud til dem, så er det fordi der skal ske noget, og derfor ved de ikke at det er okey at blive liggende.

    Ellers kan det jo også være et tillids spørgsmål.


  • #2   6. jul 2013 Det var jo faktisk en ret god idé smiley
    Ja det er jo self rigtigt
    Tak for det smiley
    Hvad mener du med tillids spørgsmål?


  • #3   6. jul 2013 Det hun mender med tillidsmål er at det kan være hesten ikke har nok tillid nok til dig smiley Men gør det som hun diger det virker! smiley

  • #4   6. jul 2013 Ja, at hesten ikke har nok tillid til dig.
    Det er ikke noget man sådan lige kan fikse, eller "træne". Det er dig selv du skal arbejde med i fald det er problemet. Du skal være konsekvent overfor hesten men behagelig for den at være sammen med altid. Det er vigtigt at hesten ikke føler at du er utilregnelig.
    Ja, det er ikke helt nemt at forklare hvordan du gør det, men der er skrevet masser af bøger om emnet, så det er bare at finde læsebrillerne frem og se om du kan finde en træner du er enig med. Der er mange forskellige holdninger om det nemlig.


  • #5   6. jul 2013 Mange tak
    Jeg er også op ved min hest/pony rimelig tit smiley
    Hvor lang tid kan tage at hesten/poyen får tillid til sin ejer??


  • #6   6. jul 2013 Det kan være forskeligt smiley Ved mig tog det ikke særlig lang tid men ved nogle tager det år at bygge det op smiley

  • #7   6. jul 2013 "Ja, at hesten ikke har nok tillid til dig."

    absolut nej. Tillid er et spørgsmål om habituering og vane. Det forhold mellem dig og din hest handler om at din hest kender dine vaner, bevægelser, duft og stemme - at den kender dig, og derfor er vant til dig.

    At få hesten til at blive liggende eller lægge sig hvorend man ønsker er et spørgsmål om signalstyrke og repetition. Det kommer helt an på hvordan hesten har lært at ligge ned, og derefter bruge signalet til at kommunikere til hesten den skal blive liggende. Det er jo meget usædvanligt heste ligger ned hvis de ikke er syge eller skal sove.


  • #8   6. jul 2013 Ja der er jo mange forskellige holdninger til det med tillid.

    Man kan ikke sige noget om hvor lang tid det tager, det er forskelligt alt efter hesten og rytteren.


  • #9   6. jul 2013 Jeg har haft min hest i 2 år.
    Mange tak for jeres svar smiley
    Er der andre ting som man kan træne med sin hest, så man bliver lidt tættere på sin hest?


  • #10   6. jul 2013 Tjae, arbejde fra jorden uden tov på hesten kan hjælpe til at styrke samarbejdet og lære dig at læse hesten bedre, så det kunne måske være en ide.

  • #11   6. jul 2013 Tak for det smiley

  • #12   6. jul 2013 Agility, tilvænning og groundwork ( start,stop,drej,bak,sidebevægelser,overgange,longering), med hvad end udstyr du og hesten finder behageligt for jeres niveau.

  • #13   6. jul 2013 Har det modsatte problem - min pony rejser sig op når jeg går væk fra ham, fordi han vil med xD! Ville nu ikke have noget imod at han blev liggende, så går ikke ind til ham når han ligger ned mere, har ikke lyst til at forstyrre ham :3! Han bliver alt for fokuseret på mig og helt "Yay! Nu skal vi lege :D!"

  • #14   7. jul 2013 Altså jeg har fundet ud af, at hvis en hest ligger ned i enden boks eller på fold og hvis du så åbner leddet eller boksen hurtigt og vildsom og går direkte over til hesten, så rejser den sig, men hvis du gør alting meget forsigt, så bliver den liggende. Jeg har også erfareret, at hvis du går oprejst mod en liggende hest så rejser den sig også, så hvis du bukker dig i ryggen og knæene og går langsomt over mod hesten imens du snakker blidt til den, så bliver den liggende smiley

  • #15   7. jul 2013 Selvfølgelig kan den også rejse sig ved at gøre det jeg siger, dog har jeg ikke oplevet det og har forsøget med en del forskellige heste smiley

  • #16   8. jul 2013 Min hest rejser også op, hvis jeg gør de ting som du siger smiley

  • #17   8. jul 2013 Mange tak alle sammen smiley

  • #18   8. jul 2013 Det tager tid.. Hvis du ser hesten ligge ned på folden en dag hvor den ikke rejser sig med det samme, så sæt dig ned på folden i god afstand og bliv siddende til hesten selv rejser sig. Lad være med at gå helt hen til den med det samme. Med tiden kan du gå tættere på, og til sidst kan du kravle helt hen til den uden at den bliver utryg.

  • #19   9. jul 2013 Tak fordi i er så søde at hjælpe mig med mit problem smiley

    Tror at det vil jeg prøve smiley


Kommentér på:
Hesten ligger sig ned

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce