{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
445 visninger | Oprettet:

Ris/ros billede + hjælp til redigering {{forumTopicSubject}}

Hej foto-freaks smiley

Jeg tog dette billede (faktisk en smule tilfældigt) af min lillesøster i weekenden og synes egentligt det blev okay smiley
Men vil nu alligevel have noget konstruktiv ris/ros på det :))

Jeg er også en smule i tvivl ang. redigeringen af billedet, ligger nedenunder to forslag, hvad synes I er bedst og evt. andre forslag?(:

Er nybegynder smiley

-Grøndahl

F/7.1
1/1000sek
ISO-800


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ris/ros billede + hjælp til redigering
  • #1   28. aug 2013 2. redigering

    profilbillede
  • #2   28. aug 2013 Jeg synes at det hår som hænger ned over hendes øje, er lidt træls at se på smiley men ellers fine billede.

  • #3   28. aug 2013 Det er egentlig mere spændende at se på når det ikke er redigeret, selv om det ser ret fladt ud smiley

    Jeg ved desværre ikke hvad du kan gøre ellers smiley


  • #4   28. aug 2013 1 redigering

    profilbillede
  • #5   28. aug 2013 Her er lidt konstruktiv kritik, håber du tager det til dig, og at det kan hjælpe dig fremover smiley

    Billedet er undereksponeret = for mørkt.

    Hvis du tager et kig på dit exif-info, vil du spotte en anden fejl:
    F/7.1
    1/1000sek
    <b>ISO-800</b>

    Jo højere ISO, des mere bliver kvaliteten forringet. Men i nogle situationer er vi bare nødt til at gå op i ISO, når det er "sidste udvej" - dette billede er <i>ikke</i> sådan en situation.
    Du fotograferer et stillestående motiv - der er ingen grund til at gå så højt op i lukkertid, du kunne sagtens have været helt nede på 1/160 sek., hvilket ville have givet dig mulighed for at gå ned i en lavere ISO, og mulighed for at få et korrekt eksponeret billede, i stedet for det undereksponerede du er endt op med.

    Hvis du skulle have brug for yderligere lys, kunne du uden problemer overveje at gå ned i blændetal - dit motiv er rimelig jævnt, så jeg er sikker på det kunne holde sig skarpt ved et lavere blændetal.


    Når alt det så er sagt, så er det et super fint motiv, og du kan rette undereksponeringen op i et billedbehandlingsprogram.. smiley
    Håber du kan bruge min kritik til noget


  • #6   29. aug 2013 Mange tak for kritikken, der er klart noget der kan bruges fremover!:D

  • #7   29. aug 2013 Godt smiley

Kommentér på:
Ris/ros billede + hjælp til redigering

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce