{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Analyse - hjælp!
  • #2   3. sep 2013 Jeg kan ikke ligge analysen herind... Det vil den ikke. Men jeg kan skrive det der står på den...

    Tørstof 90,9 %
    Tørstof, beregnet iflg. NorFor 909 g/kg (gennemsnit 747,8)
    Råaske i tørstof, korrigeret med 1,04 54,0 g/kg ts (gennemsnit 73,8)
    Protein 87,9 g/kg ts (gennemsnit 99,7)
    Træstof 387,7 g/kg ts (gennemsnit 308,4)
    Sukker 75,5 g/kg ts
    NDF 635,3 g/kg ts (gennemsnit 562,0)
    In-vitro 50,7 % (gennemsnit 62,1)
    pH >5,8
    Mælkesyre <1,0 (LOQ) g/kg ts
    Eddikesyre 5,4 g/kg ts
    Opløseligt protein 405 g/kg
    Ammonium kvælstof <1
    iNDF (g/kg NDF) 349 g/kg (gennemsnit 244,8)

    Kommentar til analysen:
    "Det er fint tørt, så der er ingen problemer med om det er lager fast. Råaske indholdet er fint, så der er ikke kommet jord på høet, og tørt hø uden jord, har minimal riskiko for svampedannelse. Protein procenten er lav. Enten som følge af lav gødningstildeling eller meget højt udbytte. Men kvaliteten af proteinet ser fint ud, pga lavt opløseligt protein og meget lavt ammonium kvælstof.
    Træstofprocenten er meget meget høj og det viser at det er taget på et meget sent tidspunkt, hvilket gør NDF høj og det er godt for hestene, men fordøjeligheden falder så at det minder mere om frøgræs halm.
    Sukkerindholdet er lavere end normalt, men det er typisk for 2013.
    Der skal 2,68 kg til en FE og det er bedst."

    Nogen der kan fortælle mig om det er godt hø? Syns jeg er lidt forvirret... smiley
    Det skal bruges primært til overvægtige heste og en der ikke kan tåle sukker.



  • #3   4. sep 2013 For mig lyder det fint til de heste, du beskriver - her kan de spise mere, inden de tager på af det smiley

  • #5   4. sep 2013 Jeg kunne godt tænke mig at få analyseret vores hø - hvordan gjorde du og hvor har du fået lavet analysen? smiley

  • #6   4. sep 2013 Jamen så lyder det jo som om mit hø er rigtig fint til formålet smiley Har godt npk også en der skal fedes på, men han kan jo få noget wrap også så.

    Nogen af jer der kan regne hvad sukker % er?

    Analysen er lavet af ham hvor jeg køber høet så jeg ved desværre ikke hvordan han har gjort... Men den kommer fra "Steins" et eller andet.


  • #9   4. sep 2013 Ja det var vist det der stod på den smiley

  • #10   12. sep 2013 Skrev og spurgte hvad sådan en stråfoderanalyse kostede:

    "Wrap/hø analyse til heste koster 1100kr og hvis du ønsker mineralanalyser oveni koster det 1765kr ekskl moms.

    Man skal udtage og indsende ½-1kg prøve til Eurofins
    Og man finder følgesedlen med adresse på følgende link:
    http://www.eurofins.dk/dk/f0devarer-agro/online-bestil/f0lgesedler.aspx


  • #11   12. sep 2013 Okay smiley Mange tak smiley

Kommentér på:
Analyse - hjælp!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce