{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
764 visninger | Oprettet:

For tyk! {{forumTopicSubject}}

Hej! Kan i hjælpe?
Min Islænder og shetlænder/islænder er blevet alt for tykke!
Jeg tror de skyldes for meget hø over sommeren, da græsset ikke ville vokse, og for meget græs nu, hvor græsset ikke er så farligt mere.
Islænderen har haft en forbens-skade, og skal først til at igang med optræningen nu. Han er turhest på 140, og vejer ca. 390-400 kg!
Han har gået på jordfold, imens Shetlænderen var forfangen.(ca. 4 uger) og er nu begyndt at spise døgn-græs igen. Islænderen har aldring været forfangen.
Islænderen bliver fodret med 50 g. vitamin-tilskud (horselux) og 15 g. lucerne hver aften.
Shetlænderen laver ikke noget, og får ikke tilskuds-foder.

Hvad ville være det rigtige at gøre? jeg vil nødigt have dem gående på jordfold hele dagen smiley
På forhånd tusind tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For tyk!
  • #1   6. okt 2013 Min islænder har også været for tyk så nu går de på jordfold hele dagen udentat 2 timer morgen og 2 timer aften. Så får desommer kiks morgenen og aften året rundt. Og det har vores dyrlæge selv sagt vi skal gøre. Hel og lukke

  • #2   6. okt 2013 Puha, det er en rigtig dårlig ide at give en forfangen hest græs på denne årstid. Når temperaturen falder kommer der mere sukker i græsset og så er det at det er farligt.
    Forfangenhed går ikke over. Det er en kronisk sygdom som hesten bærer og du skal altid passe på at det ikke udvikler sig igen.

    Roepiller eller lignende skulle være godt som erstatning for fodder til fede heste og med lidt lucerne og vitamin tilsat trives hestene fint på det. ellers er det vel bare at skære ned på mængden af hø/græs de får og så fordele det bedre over dagen.


Kommentér på:
For tyk!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce