{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.039 visninger | Oprettet:

Foderhjælp søges..... {{forumTopicSubject}}

Hej derude.
Jeg har jo den her skønne plag på ca 1,5 år. Jeg har fået lavet en fin foderplan til ham, som jeg har fulgt i 1,5 måned nu. Problemet er så bare, at han ikk er heeeelt begejstret for foderet længere.....

Han får 1,5 horselux grow, 70 g linustar. ( gule hørfrø), og 400 g opblødte fiberpiller.
Samt 11 kg hø/ wrap ( han kan ikk spise mere....)

Jeg ønsker ikke at fodre med korn - og heller ikke med foder der indeholder for meget sukker og stivelse. ( han bliver hævet i benene med det samme)

Samtidigt, har han svært ved at holde huld, så han skal op og have ca 7 FE om dagen.

WHAT TO DO?????
Kan jeg sætte grow ned til 1 kg og supplere med noget andet??? Eller???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foderhjælp søges.....
  • #2   6. okt 2013 Lige pt får han urter ( rød solhat og hyben) - og det ændre desværre ikk på ædelysten.
    Han spiser op, men han er ikk ivrig......hvis i forstår.......


  • #4   6. okt 2013
    Behøves hesten være ivrig hvis han bare spiser op?


  • #5   6. okt 2013 Det er ikk roepiller men fiberpiller den får smiley

    Næh- han behøver ikk være "ivrig", men interessen er ikk overvældende....,


  • #7   6. okt 2013 Han er nu meget glad for sine opblødte fiberpiller. Dem spise han altid først......
    Der er ikke mulighed for wrap/ hø ad libitum, men han får aaaalt det hø/ wrap han kan æde når han kommer i boks.


  • #8   6. okt 2013 Jeg har også fodret med horselux dog ikke grow, min gad ikke spise op til sidst så endte faktisk med at skifte foder. Så det var måske noget du skal overveje?


  • #9   6. okt 2013 Foderskift er bestemt med i overvejelserne. Synes bare det er stor set umuligt, at finde et tilsvarende foder der indeholder alle de gode ting - og ikke indeholder ret meget sukker, stivelse og korn........
    Hvis i kender noget, så sig endelig til.......
    Det skal lige siges, at jeg har haft ham på suregrow - og det fungerede ikke - heller ikke på fase 1.......


  • #10   6. okt 2013 har hørt om nogen der bruger -lidt- æblejuce i fordi hesten var kræsen, men har dog ikke selv prøvet det..... smiley

  • #11   6. okt 2013 Hvad med fiber piller også tilsætte vitaminer og mineraler samt hø/wrap ad libetum.

  • #12   6. okt 2013 Nu begynder man at kunne få gulerødder, så måske hjælper det. Eller 1 DL æblejuice i maden. Måske du kan dele portionerne i mindre og udfodre flere gange om dagen?

    Hvis ikke han kan spise mere stråfoder og han næsten heller ikke kan spise mere af krybefoderet, men stadig ikke holder hul, bliver vi nød til at se på om du give ham noget med mere energi i. Fx olie? Linamix? Lucerne?


  • #13   6. okt 2013 Jeg tænker også bare fiberpiller, lucerne og vitaminer.. Mangler han huld så giv flere fiberpiller

  • #14   6. okt 2013 Lucerne i stedet for fiberpiller!?
    Min gider intet som er opblødt... så hun får bare 200 gram lucerne, 1,2 kg suregrow og warp ad libitum smiley -og 1½ kg gulerødder fordi hun ELSKER dem smiley
    Hvis hun ikk blev for tyk havde hun fået helt op til 1½ kg lucerne... men hun holder fin huld på ovennævnte smiley


    profilbillede
  • #15   6. okt 2013 Skylder måske at sige, at han får foder tre gange om dagen. Og hø og wrap i slowfeeder i boksen.
    Han ser bragede godt ud lige pt, men jeg bekymrer mig selvfølgelig over om han måske går død i foderet......gulerødder var en god ide at tilsætte lidt af. smiley

    Han er vild med opblødt mad, så det tager jeg ikke fra ham.
    Der har været forsøgt med lucerne, suregrow og masser fiberpiller. Det kunne han ikk holde huld på......

    Kunne man tilsætte en smule urte musli af en slags ( måske agrobs alpengrun) for, at få mere duft og smag på det nuværende foder? Uden, at det forstyrre vitamin og mineral balancen?


  • #16   6. okt 2013 Under uddannelsen til elej
    elektronikfagtekniker er det vigtigste jeg har lært... " dont fix it, if it ain't broken"
    Hvis han virker med det han får nu, så for guds skyld lad være med at pille ved det... for hvad gør du hvis han bliver træt af det "gode" smiley
    Min får det hun gør fordi hun fungerer perfekt på det samt ifølge blodprøverne er dækket perfekt ind!


  • #18   7. okt 2013 Man kan sagtens købe alm. juice fra en alm. butik. Men hver opmærksom på sukkerindholdet, hvis det bliver en hverdagsting.

    Hvis du er bange for at han bliver tynd, så giv ham mere wrap/hø, men læg det uden for slowfeederen.

    Ja, til dit spørgsmål om du kan bruge urter. Du kan evt. supplere med st. hippolyt's pre alpin-serie. Der er virkelig mange forskellige. Prøv at se på det smiley


  • #19   7. okt 2013 Jeg er ret vild med st hippolyts agrobs serie smiley
    Indeholder kun de gode sager smiley


  • #20   7. okt 2013 som claire isabelle B skriver, så kan du sagtens købe det i alm butikker... smiley

  • #21   8. okt 2013 bare pas på med sukkerindholdet... og så overvej hvorfor... om det er for din skyld eller hestens... plage må endelig ikk få for meget sukker da deres vækst går mere i gang end ellers og så er det ikke sikkert at de bliver dækket ind, med vitaminer og mineraler... det er jo galimatias, da det jo alligevel varer en evighed før vi kan ride dem og hvis de er vokset for hurtigt risikerer du at hesten ikke holder... det er jo nederen!?

Kommentér på:
Foderhjælp søges.....

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce