{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
820 visninger | Oprettet:

Hvordan bliver håret lækkert? {{forumTopicSubject}}

Jeg er simpelthen SÅ uendelig træt af mit hår!

Det er tørt, livløst, filtret, kruset og alt muligt andet fis!

Jeg har ikke farvet det i omkring tre måneder nu, da den farve jeg farvede med sidst mindede så meget om min egen, men jeg overvejer stærkt at farve det i en mørk varm chokolade brun lige inden min grønlands tur.

Men mit spørgsmål til jer, er;
Hvordan bliver mit hår friskt og lækkert igen?

Jeg skal i hvert fald snart klippes, det er helt sikkert! Men jeg vil gerne have det langt igen. Lige nu er det over skulder længde, det går helt ned til mine bryster dog ikke under.

Jeg vasker mit hår hver anden dag, kan det holde en dag mere gør jeg det. Jeg bruger bare det min mor køber som for det meste er til farvet og slidt hår fra Swarskopf *Staves*.
Derefter bruger jeg olie, lige nu bruger jeg en fra Syoss.

Jeg har det sjældent sat op, heller ikke om natten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan bliver håret lækkert?
  • #1   10. okt 2013 Jeg bruger samme shampoo og balsam smiley
    De røde bruger jeg.
    Nogle gange (tit) skifter jeg dog balsamen ud, med en rød hårkur, mod farvet og slidt hår, som også er af samme mærke (virker UTROLIG godt!) og så tærer jeg det med hårtørrer, og bruger også en olie fra loreal, som bare er sk**e go' bare 2 dråber af det, og starter i bunden, så det ikke kommer til at se så fedtet ud.
    Det er super godt, fordi jeg også har problemer med tørt, kedelig, glamsløst og fedtet hår.
    Vasker det også selv med 2-3 dages mellemrum, og bruger kun olien første dag.


  • #2   10. okt 2013 Har du prøvet en hårkur?

    De virker super godt. Men i stedet for at lade det sidde i bare 3-5minutter som de anbefaler så put det i håret, sæt håret op i en knold, sæt en plastikpose rundt om hele håret og så et håndklæde rundt om og så sæt dig en 30-45 minutter med det. Du kan f.eks. se et afsnit af en serie eller noget lign. Det virker super godt - det var et råd jeg fik af min veninde som er frisør smiley


  • #3   10. okt 2013 Køb en lækker hårkur fra Loreal Paris.. Brug den en gang hver 14. dag, så bliver dit hår dejlig blødt:)

  • #4   10. okt 2013 Jeg har haft samme problem i lang tid, jeg farver mit hår rigtig meget og derved er det også blevet meget tørt m.m. Jeg har skiftet til shampooen orofluido, som fungere utrolig godt for mig! Jeg ar kun være positiv over at bruge den, så kan helt klart anbefales. Ud over det tager jeg en hårkur en gang i mellem. smiley

  • #5   10. okt 2013 Jeg bruger også hårkur, forskelligt hvilken jeg bruger. Lige nu er det en Argan Oil hårkur, jeg dog ikke synes så godt om. Men mit hår er kun blødt og lækkert de første to dage, også er det skam træls igen! smiley

    Jeg føntørre sjældent mit hår, det er kun hvis jeg skal et eller andet og skal skynde mig at have mit hår tørt og klart.

    Jeg glatter det dog engang imellem, men det er sjældent efterhånden


  • #6   10. okt 2013 Ingen hårfarvning, hvis dit hår er tørt! det ender bare med at knække fuldstændigt..
    Jeg havde rødt hår i en periode og der, farvede jeg det hver tredje måned og det blev så grimt.... Men så farvede jeg det sort, også blev det meget hurtigt pænt igen ved hjælp af shampoo og balsam..
    Jeg ville foreslå en heeeeeeelt almindelig hårkur fra Garnier, også måske købe nogle silkedråber, som du bruger hver dag eller sådan noget. smiley


  • #7   10. okt 2013 Jeg har det på samme måde med mit hår, og nu har jeg altså besluttet mig for at mit hår det ryger på mandag, så jeg bliver ret så korthåret smiley

  • #8   10. okt 2013 Har altid været godt tilfreds med Garnier hårkur. smiley
    Jeg farvede meget tit hår og det er nok derfor det er blevet sådan, men ja sådan er det desværre. Det er derfor jeg overvejer ikke at farve det i meget lang tid nu da det næsten er min egen hårfarve smiley


  • #9   10. okt 2013 jeg bruger den shampoo og balsam der hedder garnier fructis repair 3, og den synes jeg fungerer rigtig godt!
    og så en hårkur fra orofluido engang imellem (sjældent) og en hårolie fra orofluido smiley det fungerer perfekt for mig - næsten for godt, haha smiley


  • #10   10. okt 2013 Kan kun anbefale moroccanoil
    Det er så meget pengene værd


  • #11   10. okt 2013 Lad være med at vaske dit hår så tit, det får det til at være livløst og tørt, fordi det stripper hårets naturlige olier. Vask det højest 3 gange i ugen, så skal du så løjer. Ja, det er ulækket i starten, men det er kun indtil dit hår vænner sig til det og så er det det hele værd.

    Ellers så sørg for at pleje det godt, der kan, som andre har nævnt, Morrocan oil anbefales og er pt. meget populært.


  • #12   10. okt 2013 Når de bruger enten føntørre eller glatte/krøllejern, så HUSK! for guds skyld, at bruge en varmebeskyttende spray! Hvis du kan, så drop at brug noget af det, det er meget til at udtørre håret og ødelægge det.

    Og ja, en klipning så du får alt det slidte af og måske få lidt etager i det, det vil gøre underværker (:


  • #13   10. okt 2013 Jeg vasker det som skrevet kun hver anden dag, og hvis det kan holde så hver tredje smiley Men jeg nægter at rende rundt med fedtet hår, bvadr!

  • #14   10. okt 2013 Det kan jeg sagtens følge dig i, men så må du prøve et alternativ som en tør shampoo, da det netop er fedtet (hårets naturlige olier) der er RIGTIG godt for håret og sørger for at pleje det. Evt. sæt det i en hestehale, så holder du det væk fra ansigtet som også afgiver fedt og det bliver ikke nær så fedtet, som hvis du har det løst.

  • #15   10. okt 2013 Men ''kun'' hver anden dag er også meget. At du vasker det så tit er med til at gøre dit hår enormt tørt.

  • #16   10. okt 2013 Jeg brugte tørshampoo før, men efter den er blevet opbrugt så har jeg bare ikke fået købt en ny. smiley Mit hår blev helt gråt agtig af det, tror bare jeg havde købt en forkert?

  • #17   10. okt 2013 hvis du har mørkt hår kan du få en tørshampoo beregnet til mørkt hår, som ikke gør det lyst/gråt - og nogle almindelige går også i mørkt hår.
    batiste's tørshampoo'er er skiiide gode! og dufter herligt, og efterlader ikke noget hvidt i håret, synes jeg smiley


  • #18   10. okt 2013 Man kan købe tørshampoo der passer til ens hårfarve, min mor har meget mørkt hår, og bruger en speciel en til brunetter der får samme farve som ens egen hårfarve smiley
    Og som Sandra siger, så vask håret sjældnere, efter lidt tid plejer håret at vænne sig til det, og så går der længere tid før det bliver fedtet. Jeg vasker kun hår, hver 3-4. dag nu og den sidste dag, sætter jeg det op, så man ikke kan se det er lidt fedtet (er virkelig også sart med sådan noget!) smiley Men det er selvfølgelig forskelligt fra person til person.


  • #19   10. okt 2013 Tja jeg har farvet mit hår meget og derfor er det slidt. Jeg besluttede mig for at klippe det ret kort, og så pleje det ordenligt. Jeg vasker hår ca. Hver tredje dag. Den dag har jeg det oppe, så man ikke kan se at det er blevet fedtet smiley
    Jeg fik at vide af min frisør at det var klogt at holde sig til samme shampoo og balsam, så jeg droppede bare at bruge den min mor nu engang køber, og så holde mig fast til aussies miracle moist! smiley bagefter for spidser en gang med john Masters organics detangler med citrus. Selvom det er en detangler, skal de ikke lade dog skræmme, den efterlader mine spidser bløde og velfugtede, så de ikke spalter, og så dufter den skønt.
    Hver anden uge bruger jeg en hårkur fra det Body shop. Og tja, det er blevet en hel del bedre. Jeg har lidt den forståelse at når håret først er slidt, er skaden sket. Derforhellere forebygge det, ved at fugte sit hår godt, hvis mam ved det bliver tørt og slidt.


  • #20   10. okt 2013 Nå kan se Stephanie også lavede tricket med at sætte det op d: og ja, jeg kan virkeligt anbefale batistes tørshampoo, dufter skønt og virker i mit mørkebrune hår, uden at gøre det gråt. Man skal bare huske at massere det lidt ind.

  • #21   10. okt 2013 Jamen jeg vil da prøve alle jeres fantastiske råd! smiley

    Så må jeg hellere komme ud og ofre nogle penge i nogle gode hårprodukter, så jeg kan få drømme håret smiley


  • #22   10. okt 2013 Det her virkede for mig.
    Aussie shampoo til tørt hår. (Dufter fantastisk og er dejlig drøj i brug)
    Hårkur 1-2 gange om ugen. (sådan onsdag og søndag)
    Hårolie fra milkshake (Er også drøj i brug, og nærer håret perfekt uden at gøre det fedtet overhovedet!)
    Whipped conditioner cream fra milkshake. Istedet for at bruge balsam i badet bruger jeg den her mousse når jeg kommer ud og håret er fugtigt. Lader det sidde i håret i et halvt til et helt minut og så får man det blødeste hår.
    som en sidste ting bruger jeg milkshakes shine spray som giver håret den flotteste glød!

    - Det skal lige siges at alle milkshakes produkter er varmebeskyttende. Altså hvis du skal glatte/krølle/føntørre hår, behøver du ikke putte andet varmebeskyttende i.
    Milkshakes produkter er virkelige billige ved frisøren i forhold til andre serier.
    Ved shampooen kan du jo også bruge Aussies shampoo til tørt og farvet hår. Den er lidt i den dyre ende, men som skrevet er den drøj i brug smiley


  • #23   10. okt 2013 Det lyder lækkert! smiley hvad koster det omkring? Bare sådan cirka hvis du ikke ved det helt præcis?

  • #24   10. okt 2013 jeg fik at vide af min frisør, at man kunne brug Mayonaise... har ikke selv prøvet det men det skulle være godt smiley man skal bare smøre mayo i alt håre og hovedbunden også for den sags skyld, lade det side i ca. 50 min og så skal det VASKES ud, altså med sæbe smiley

  • #25   10. okt 2013 Ad.. Det lyder godt nok ulækkert! smiley
    Ikke lige det jeg har aller mest lyst til smiley


  • #26   10. okt 2013 haha nej det forstår jeg godt :)!

  • #27   10. okt 2013 Aussie miracle moist (den til tørt hår) kan mange steder på nettet køber til omkring 85-95 kroner for 300 eller 250 ml :)! Jeg har med fordel købt de store med 500 ml i London for omkring 40 kroner, men det kræver ko du snart kommer et smut til England, hvilket jeg ikke formoder, men det kan være der er penge at spare på eksempelvis amazon? smiley

  • #28   10. okt 2013 Jeg vil lige sige at selvom jeg vasker mit hår men shampoo og balsam mellem hverdag og hveranden og glatter det ihvertfald 4 gange om ugen, så har jeg det blødeste og skinnende hår. Så nej man får ikke grimt hår af det i siger. Nogle gør måske, men ikke alle.

  • #29   10. okt 2013 Eifos; Øv, skulle du have sagt sidste sommerferie smiley Der var jeg i England.
    Og det bliver KUN meget dyrere på Grønland, så!


Kommentér på:
Hvordan bliver håret lækkert?

Annonce