{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
640 visninger | Oprettet:

Udlejning af hestetrailer {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg leger lidt med tanken om at anskaffe mig en billig hestetrailer, så jeg kan leje den ud. Jeg ved, at jeg kan finde en, der er i orden til 16.000 kr.

Hvis jeg tager 350 kr. pr. weekend, så skal den lejes ud i 46 weekender, før de 16.000 kr. er tjent hjem. Hvis den så bliver lejet ud næsten hver 3. weekend, vil det tage omkring 3 år.

Men hvor meget værdi mister sådan en trailer i løbet af de 3 år, og hvor meget koster den årligt at have og vedligeholde? Forsikring, vægtafgift mm. Jeg ved, at reparationer er umulige at forudsige, men har I nogen tommelfingerregler?

Mvh Camilla


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udlejning af hestetrailer
  • #1   26. okt 2013 Kasko forsikring ca 900kr. Vægtafgift ca 220kr.
    Tab på trailer kommer helt an på stand og årgang.
    Vedligeholdelse er der kun dæk, lys og bremser


  • #2   26. okt 2013 Tak for svar.

    Mener du, det vil kunne svare sig?


  • #3   26. okt 2013 Bestemt ikke.. Kun med henblik på du selv vil bruge den.. Til ren udlejning kan det ikke svare sig, og folk passer ikke på det, når det bare er lejet.



  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #4   26. okt 2013 Jeg ville heller ikke mene, det er noget, der er forretning i, slet ikke taget i betragtning af, hvis der sker noget med traileren ved udlejning, men det er da billigt.

    Mener, vi plejer at give det samme + - for et døgn, men de er jo også ret nye, dem man kan leje på tankstationer. smiley


  • #5   26. okt 2013 Tak for Jeres svar.

    Jeg kommer ikke til at køre en masse selv, så det var primært for udlejning. Men det kunne være, man skulle finde noget andet at tjene sine penge på. smiley


  • #6   26. okt 2013 Man kan ha det som en ekstra indtægt hvis man vil, men man skal os huske hvis de kommer til at ødelægge noget, så er de penge hurtigt væk... Der skal ikke skiftes meget baglygte for det... Har en hel ny trailerler til at stå... Og jeg vil aldrig leje dem ud, folk passer ikke en fis på det...

  • #7   26. okt 2013 Jeg købte en ældre trailer i sommers da jeg var træt af at skulle låne naboens hver uge når jeg skulle til træning med hestene. Jeg låner den ud til en anden nabo en gang i mellem nå de skal til stævne, tager 125kr for det og de passer lige så godt på den som jeg selv, men det er jo også fordi de gerne vil kunne låne den igen en anden gang. Jeg ville aldrig låne den ud til hvem som helst !
    Tilgengæld tror jeg snart den har tjent sig ind på det jeg ellers skulle bruge på at leje en hver uge + de ekstra ture vi nu kan kører til stranden smiley


Kommentér på:
Udlejning af hestetrailer

Annonce