{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.688 visninger | Oprettet:

Piercinger og tatoveringer {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg for Gud ved hvilken gang besluttet mig for en ny piercing - en medusa. Men mine forældre er bestemt ikke vilde med ideen. Ikke at de bestemmer, men så længe jeg bor hos dem så skal jeg høre på dem. Øv.
Men de to gamle nisser mener, at piercinger og tatoveringer er tegn på at man er umoden. Altså man er først voksen når man ligner alle andre(groft sagt). Min far sagde samtidig, at han ikke vidste hvor hans opdragelse af mig var gået galt og at han slet ikke forstår hvorfor jeg vil have flere piercinger. De snakkede også om, at normen vil mene at man er umoden og dømme én.
Jeg mener dog derimod bare, at det er en del af mit udtryk og en del af mig at synes om sådan nogle ting. Jeg skal også tatoveres når jeg flytter hjemmefra. Jeg synes det er super flot. Jeg gider ikke at leve livet og være bange for ar og så videre. Det er jo en del af det.

Men hvad mener i? Er man bare umoden hvis man vil have piercinger som 19(eller ældre) eller kan man være et yderst velfungerende menneske, der både er moden og ansvarsfuld, til trods for et par ekstra stykker metal i hovedet? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Piercinger og tatoveringer
  • #1   1. nov 2013 Det er udsmykning. Ligesom øreringe, halskæder og armbånd.. Hvis man med smykker/udsmykning er umoden så er alle mennesker vel en smule umodne.

    Er sikker på at dine forældre måske bare tænker lidt gammeldags.. smiley


  • #2   1. nov 2013 Jeg elsker piercinger og har haft dem siden mit 15 leveår. På Mandag kommer der en smiley til i samlingen.
    Min mor har altid bare støttet det, og synes det er fedt.
    Ligesom jeg nok ender med at blive sort af tusser en dag.

    Kan virkelig ikke se hvad det har med modenhed eller lign at gøre. For mig er det en passion, ligesom hest. Jeg behøver ikke en grund til mine tusser eller piercinger, de skal bare være smukke i mine øjne.

    Om jeg en dag fortryder ved jeg ikke, men så har jeg da levet livet som ung smiley


  • #4   1. nov 2013 Hvad har det med modenhed at gøre ?
    Har selv en del tudser, og har da bestemt ikke fået min sidste endnu.
    Har haft mange piercinger, men med alderen har jeg taget dem ud, da jeg ikke længere syntes de passede til mig. Det jo det herlige ved piercinger. Har dog stadig en i brystet


  • #5   1. nov 2013 Mine forældre har også altid været i mod piercinger, men er da alligevel gået med til de tre jeg har i dag, udover de fire i ørerene.. Men synes du skal lytte til dine forældre, så længe du bor under deres tag, er det deres regler der gælder.. smiley Selvom det er pisse træls.

  • #6   1. nov 2013 Det er lige præcis det jeg mener, men mine forældre er bare gammeldags og mener, at resten af verden tænker lige som dem. Øv altså smiley Men det er skønt at vide, at der er andre der også ser det som en del af ens identitet istedet for et fesent ungdomsoprør! smiley

    Jeg gør som jeg vil, mine forældre må gerne sige deres mening men jeg retter mig ikke altid efter det. Især fordi det bare er deres mening og de giver mig intet forbud eller noget smiley


  • #7   1. nov 2013 ingen af mine piercinger kan ses og mine tatoveringer sidder på håndled skulder og nakke smiley

  • #8   1. nov 2013 Jeg kan godt følge deres tanke, men ikke deres måde at forklare det på. Dine smykker og tusser er netop en måde at udtrykke sig på. Problemet er at der er en signalværdi i disse udtryk og du risikerer at blive begrænset af det når du fx skal søge job. Det er ikke i alle henseender ønskværdigt at udtrykke sig på den måde. Af samme årsag har jeg mine tattoos placeret skjult, men det forhindrer ikke min mor i at ytre sig om hvor grimt og primitivt det er. Jeg er ret træt af at høre på det....seriøst jeg er 32 og min krop har født to børn og så er det mine tattooveringer der ødelægger den; næppe!!!!
    Vær bevidst om ovenstående og lær at leve med dine forældres holdning. Du kan ikke ændre den


  • #9   1. nov 2013 Tine B - Vise ord! Jeg kan godt følge dig, jeg er dog så heldig at have et job som lærervikar på en skole. Jeg har tænkt mig at forhøre mig hos min chef om en ny piercing ville være okay(jeg har septum i forvejen og stretch på 14mm i begge ører)
    Og jeg er også glad for at mine forældre siger deres mening og endda uden at fare op og blive sure eller noget. De respekterer jo også min, til trods for at de ikke forstår den smiley


  • #10   1. nov 2013 Tusser* (skod telefon) smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #13   1. nov 2013 Jeg tror i bund og grund det handler om generation..

    Ingen i min familie har tatoveringer eller piercinger, så jeg kan udemærket godt følge deres tankegang når de siger at de syntes det er dumt og mærkeligt...

    For det er jo rigtig nok, tatoveringer -især- er pisse dumt.
    Og "dengang" var man nok lidt mere "fornuftig" af en art, og tænkte meget mere på sit udseende ud af til.

    Hmm, hvad piercinger angår hover jeg dine forældre lidt ret, men det er jo kun fordi jeg selv syntes det er grimt, og noget som udelukkende minder mig om små irriterende teenage unger.. Men det er en smagssag - nøjagtig som tatoveringer..

    Det skal lige siges at jeg har to store tatoveringer på hver arm, og planer om at venstre arm skal blive et full color sleeve smiley


  • #14   1. nov 2013 Tja, jeg er 23 og jeg regner med at være overtusset når pengene er til det smiley

    Og jeg har selv 7 piercinger og overvejer to mere smiley

    Man er ikke umoden fordi man udsmykker sig :b


  • #15   1. nov 2013 En medusa piercing er en piercing, som sidder lige ovenover midten af ens læbe. http://www.tattooeasily.com/wp-content/uploads/2013/09/tumblr_mfv940GtkX1qdgfy8o1_500.jpg
    Jeg synes selv at det er en flot piercing, der fremhæver ens læber smiley

    Jeg kan godt forstå, at nogle kan se piercinger som værende lidt fjollet teenageidé, sådan har jeg det selv med øjenbrynspiercinger. Men ja, det er en smagssag! Og det er interessant at høre folket fra HG ytre sig om dette emne smiley

    Melanie - So true! Det er jo bare en anderledes version af halskæder og ringe! smiley


  • #17   2. nov 2013 White Lies - Nemlig smiley

    Mine tat's fortæller hvem jeg er (og var engang) og jeg kan se dem og smile når jeg er gammel og tænker på hvorfor og hvornår jeg fik mine tusser..

    Jeg går ikke rigtigt med smykker som sådan, jeg vil hellere sætte det permanent på min krop og smide lidt ringe og stave i hist og her :b


  • #18   2. nov 2013 Jeg fik min første tatovering for 3 år siden - som 25 årig smiley Nu har jeg 5 i alt - og jeg er ikke færdig endnu smiley

  • #19   2. nov 2013 Jeg glææææder mig til at jeg kan blive tatoveret! Så jeg kan få noget med mig, som jeg altid vil kunne se tilbage på og huske hvorfor jeg fik lavet. Og det vil altid være med mig. Og jeg frygter ikke at blive gammel med tatoveringer - for jeg vil blive en seriøst cool mormor eller farmor! smiley

  • #21   2. nov 2013 Nu bliver jeg aldrig hverken mormor eller farmor, men jeg så kan jeg blive en favorit på plejehjemmet smiley

  • #22   2. nov 2013 Hahahahahah du bliver den sejeste på det plejehjem, det er helt hundrede, Melanie! smiley

  • #23   2. nov 2013 Det er ikke helt utænkeligt ihvertfald :b

  • #27   2. nov 2013 http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/off_topic/411092-mit_kunst_p

    Abum fra mig så. 3 tusser, helix, rook, dermal, læbe, tunnel 8mm, tunnel 6mm og 5 normale øreringe.

    På mandag kommer der en smiley og efter jul endnu en tus. Har desjden haft navle piercing 2 gange.


  • #28   2. nov 2013 AS: Du kan da godt få lov at se en af mine:


    profilbillede
  • #29   2. nov 2013 Jeg har selv et par stykker, med flere på vej. Jeg har snakebite, nostrill, øjembrynet, industrial, og en del i ørene + to stretch.
    Jeg snakkede med min mor omkring tattooveringer før jeg blev 18(i know the law), og det var hun hel cool med, bare så længe det ikke var i panden(og andre mega synlige steder). Hun har selv en del tattooveringer, det samme har min stedfar, og vi er alle sammen lidt alternative, undtagen min storebror og to små søstre.

    Men piercinger er hun ikke heeeelt så vild med, men der er stadig en medusa/philtrum, kinderne og en earl bridge på vej. Måske også en one point butterfly!


  • NatasiaU
    NatasiaU Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 3 Emner: 21 Svar: 87
    #30   2. nov 2013 Synes ikke der er noget umodent i det!
    Hvis man selv finder det pænt skal mangel gøre det, men du skal passe på! Jo flere pircinger i hovedet du får eller synlige tatoveringer kan sandsynligvis komme til at bide dig i røven en dag, når du kommer ud på arbejdsmarked, hvis du ikke allerede er der.
    Det er sikkert pænt at have piercinger, men der følger altid konsekvenser med det!


  • NatasiaU
    NatasiaU Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 3 Emner: 21 Svar: 87
    #31   2. nov 2013 Skal man vel gøre det*

  • #32   2. nov 2013 Man er da bestemt ikke umoden, det er jo udsmykning og nogen vil bare have flere end andre smiley

  • #33   2. nov 2013 Det er pisse træls, når du nu så gerne vil.. Men jeg må indrømme, at jeg godt kan forstå din far.. Han er selvfølgelig bekymret for, dels om du vil komme til at fortryde det og om det udtryk du vil signalere, om det nu passer til dig og omverden... Det skal lige siges jeg kke rigtig kender til så mange pierceringer, heller ikke denne. Men når man nu selv er forældre, så bekymre man sig bare om sine børn, også selvom de bliver voksne, det følger med resten af ens liv. Han må vel have en holdning og mening omkring det uanset om du kan lide det eller ej, og ja så længe du bor hjemme er det dine forældres regler, bad Luck! men bagefter, kan han jo ikke bestemme. Måske håber han bare på, at du med tiden ændre mening, fordi HAN ikke kan lide det. Men uanset hvad,så vil han jo elske dig, med eller uden piercing:-)

  • #34   2. nov 2013 Mitte - Jeg er også glad for at mine forældre har en holdning til det og jeg respekterer deres meninger smiley De formåede også at holde det i en pæn tone, hvilket også var rigtig rart.
    Men der er intet forbud fra mine forældres side. Der intet ja eller nej, for jeg bestemmer helt selv smiley Så der er respekt for deres meninger og deres ret til at mene noget, men jeg vil ikke gøre noget forkert hvis jeg fik den lavet smiley

    Natasia - jeg er på arbejdsmarkedet og regner med at spørge min chef om det er ok i nærmeste fremtid smiley Jeg har endnu ikke oplevet negativ respons på de piercinger jeg har eller min frisure(undercut) så det er jo meget rart smiley

    Göllnitz - du er heldig at have en lidt alternativ familie! De er oftest mere tolerante over for sådan nogle ting smiley Gid jeg havde det..


  • #35   2. nov 2013 Må ærligt indrømme at jeg syntes piercinger er No go .folk har tit en tendens til lege med den, hvilket jeg synes er klamt smiley men tatoveringer syntes jeg er utrolig flotte! Men igen, din krop dit valg. Bare sørg for at det ikke :-)ødelægge din kommende fremtid

  • #36   2. nov 2013 jeg smider altså ikke billeder op af mine piercinger de sidder steder der ikke skal vises på offentlig forum smiley

  • #37   2. nov 2013 Jeg synes det er så grimt!
    Både piercinger og tatoveringer.

    Synes det er rosset og trashet.

    Sorry min mening



  • #38   2. nov 2013 Altså min mor på 44, med 3 børn, har aldrig haft andet end huller i ørene.
    Indtil for et par år siden, hvor hun fik en tattoo på anklen.
    Nu har hun så 3 i det hele, godtnok nogle små nogle, men er hun så pludselig umoden? Haha, dagens joke xD

    Jeg er også selv 19, med almindelige huller i ørene, men jeg vil da også have tatovering på et tidspunkt. Jeg ved, hvor den skal sidde, bare ikke, hvad det skal symbolisere smiley


Kommentér på:
Piercinger og tatoveringer

Annonce