{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.327 visninger | Oprettet:

emilie
emilie
Tilmeldt:
13. mar 2012
Følger: 1 Emner: 25 Svar: 99

kan p piller stoppe graviditet? {{forumTopicSubject}}

ja vi har om p piller og graviditet i skolen, og derfor spørg jeg om p piller kan stoppe en graviditet? hvis personen ikke er er mere end en uge henne?

det er bare et spørgsmål så lad vær med at gå amok... tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan p piller stoppe graviditet?
  • emilie
    emilie Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 25 Svar: 99
    #1   7. nov 2013 altså hvis man ca en uge efter man er blevet gravid begynder på p piller??

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #2   7. nov 2013 Prøv at google det smiley

  • #3   7. nov 2013 Hvis du er blevet gravid, så nej..

    Tag hellere en fortrydelsespille.. Men de er kun 90% sikre.


  • #5   7. nov 2013 Nope, hvis du er gravid , så kræver det en abort.


  • #6   7. nov 2013 Nope. P pillerne har en anden funktion, noget med hormon niveauet, men kan ikke sådan ummildbart huske det udenad smiley

  • #7   7. nov 2013 Hvis man er blevet gravid, så er man gravid. Det kan en abort gøre noget ved, fortrydelsespillerne er så absolut ikke til at regne med efter bare 2 dage.

    Så nej, p-piller kan ikke gøre noget ved det.


  • emilie
    emilie Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 25 Svar: 99
    #8   7. nov 2013 men en fortrydelsespille skal da tages inden 48 timer, ik?? smiley

  • #10   7. nov 2013 Men det er ikke sikkert de virker... Min lærerinde fik en datter, fordi hendes fortrydelsespille ikke virkede..
    Så smut hellere til lægen, og få det fjernet, også være sikker på det er væk, end at du pludselig står med en barn...

    Og til en anden gang, så husk kondomet også. P-piller er ikke altid nok, plus man forhindre kønssygedomme... smiley


  • #11   7. nov 2013 P piller gør noget med slim hinden så ægget ikke kan sætte sig fast og derfor kan man ikke blive gravid smiley
    Men den første måned man bruge piller er de ikke sikre som fremadrettet og du kan derfor ikke bruge den som abort smiley


  • #12   7. nov 2013 P-piller fungerer ikke som abortpiller, nej. :o)

  • #13   7. nov 2013 Hvis du er en uge henne, skal du nok snakke med din læge smiley

  • emilie
    emilie Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 25 Svar: 99
    #14   7. nov 2013 okay så intet andet end en abort kan få det fjernet? når der er gået 1 uge?

  • #15   7. nov 2013 Undskyld jeg siger det venner - men læs lige TS opslag - de har om det i skolen det er ikke hende selv der har forsøgt med P piller som fortrydelsesret pille - hun spørg bare af skole grunden smiley

  • #16   7. nov 2013 Nej smiley

  • #17   7. nov 2013 Jeps, men der findes vist medicinske aborter, det ved din læge en masse om smiley
    Snak med din mor? smiley


  • emilie
    emilie Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 25 Svar: 99
    #18   7. nov 2013 okay mange tak smiley

  • #19   7. nov 2013 Helt ærligt, så er hverken HG-brugere eller din mor særlig troværdige kilder, hvis det skal bruges i en skoleopgave. :o)

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #20   7. nov 2013 Det mest sikre er kondom smiley selv med p-stav kan man blive gravid..

    Men hvis man først er gravid (hvilken sjældent vides efter en uge) erderkun en ting at gøre, og det er at skynde sig til læge, og få en snak om hvad der skal ske.

    En p-pille, er ikke en fortrydelsespille, og bør ikke indtages hvis man tror man er gravid. Derfor virker den heller ikke hvis du færst er blevet gravid smiley


  • #21   7. nov 2013 Nej. Det hedder:

    Fortrydelsespille inden 72 timer HELST inden 12-24 timer.
    Medicinsk abort til og med 8 uge i graviditeten
    Og den kliniske abort indtil og med 12. uge - altså 3. måned.

    I særtilfælde (voldtægt eller misdannelser), kan man søge om abort op til 20. uge.

    Men nej p-piller er ikke abort-piller, de er udelukkende forebyggende, men jo ikke mod kønssygdomme smiley


  • emilie
    emilie Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 25 Svar: 99
    #22   7. nov 2013 kan man enlig bruge en graviditetstest flere gange? smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #23   7. nov 2013 Emilie: nej, den fungere kun en gang.

  • emilie
    emilie Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 25 Svar: 99
    #24   7. nov 2013 okay så man kan få en medicinsk abort hos lægen? altså piller eller hvad?


  • #25   7. nov 2013 nej.. smiley til dit spørgsmål om man kan bruge den samme test flere gange.
    i gamle dage, da piller fik nogle andre hormoner, kunne man tage 4 p-piller på engang om det virkede som en fortrydelsespille.. i dag er der så lavt hormonindhold i en p-pille at det ikke kan lade sig gøre. smiley

    En fortrydelsespille skal tages inden for 72 timer, efter endt samleje, men virker bedst inden for de første 24 timer.

    en graviditets test kan udover det ikke spore om du er gravid så tidligt i forløbet.. mener der skal være gået minimum 4 uger. (har ikke taget en test i evigheder)
    Hvis du er i tvivl om du er gravid, så smut op til lægen og få lavet en blodprøve.. smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #26   7. nov 2013 Emilie: det kan du på sygehuset.

    Dog skal du først til en scanning for at se om du virkelig er gravid. Der efter får du 1-2 piller som du skal tage, også abortere du.


  • emilie
    emilie Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 25 Svar: 99
    #27   7. nov 2013 okay, skal man have forældre inden over?? smiley

    altså skal de med til at få tjekket blodprøve om man er gravid?
    og hvis man er så til scanning inden man får piller?


  • #28   7. nov 2013 Det er nok bedst at have forældre ind over. Men om de skal være med ved blodprøver og scanninger, ved jeg ikke.. smiley

  • emilie
    emilie Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 25 Svar: 99
    #29   7. nov 2013 okay tak smiley

  • #30   7. nov 2013 Om de skal med, kommer an på alderen. :o)
    Så vidt jeg lige husker, siger abortloven, at alle under 18 år skal have forældretilladelse, til at få abort. Det vil altså sige, at man skal have sine forældre med ind over, hvis man er under 18 år og vil have abort.

    Men det kan du med garanti finde mere om, hvis du søger på google.


  • #31   7. nov 2013 Lige til Info så er p-piller mere sikre end kondom. Men kondom er 93% og p-piller 99%

  • #33   7. nov 2013 De tjekker ikke med blodprøve. Du kan selv teste ved at tisse på en graviditets test og de scanner dig på sygehuset.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #34   8. nov 2013 Anne sofie: ikke helt korrekt smiley kondom er det mest sikre

  • #35   8. nov 2013 er man under 15, skal forældrene med indover, for at få en abort. Er man over, er det jo op til en selv, men kan da kun anbefale at få en eller anden med, omd et så er forældre, en veninde eller hvem man nu har det godt med.
    -det er jo trods alt ikke et ligegyldigt tjek sådan en abort, så det er nok ikke så tosset at have en at snakke med og støtte såfremt det bliver nødvendigt.

    I øvrigt mener jeg at huske fra en veninde (det er dog en del år siden, så det kan være anderledes nu) at man ved medicinsk abort skal have en hos sig den dag pillerne tages. Hun fik udleveret pillerne, og skulle så tage dem (hjemme hos sig selv) med en hos sig, i tilfælde af at der skulle være bivirkninger.
    Og så ellers til kontrol efter nogen tid, for at tjekke at alt er ok, og at man ikke længere er gravid



  • #36   8. nov 2013 Astrid -det er faktisk ikke korrekt... jo i forhold til kønssygdomme, er det jo kun kondom der beskytter, så regner man det med, er det bestemt mest sikkert.
    Men tager man dem korrekt, er p-piller næsten 100% sikre mod graviditet, og meget mere sikkert end det bliver det jo ikke


  • #37   8. nov 2013 P piller er ikke mere sikkert end et kondom der er anvendt korrekt søg på nettet

  • #38   8. nov 2013 Tina -tja netdoktor siger 99% vs 97% til p-pillernes fordel.. med det sagt, begge dele er meget sikre metoder, hvis ellers man bruger dem korrekt, Og de mange mange historier man hører om "gravid på p-piller" "kondomet sprang" osv, vil jeg vove at sige for de flestes vedkommende handler om at man ikke har brugt dem korrekt -f.eks. er p-pillen jo ikke så sikker hvis man kaster op kort efter at have taget den (måske i forbindelse med en bytur hvor man ikke lige tænkte så langt)

  • #39   8. nov 2013 Jeg vil så lige springe ind og sige, at jeg har været, og kender, plus har hørt om mange, som er blevet gravide på p-piller... Så den der 99%, kan de stikke skråt op...

    Og den medicinske abort går op til 9 uger, ikke 8, som en anden sagde, hvor du kan få en udskrabning til slutningen af din 12. uge..


  • #40   8. nov 2013 Stinne -så vil jeg vove den påstand at de ikke hartaget dem korrekt, for de er altså ikke kun en glemt pille der kan gøre dem mindre sikre

  • #41   8. nov 2013 Det med medicinsk abort:
    Den første pille tages på hospitalet (når man er blevet erklæret gravid). Dette er for at man ikke fortryder når man kommer hjem. Når man kommer hjem mener jeg at pille nr to skal tages dagen efter (så vidt jeg husker) og der skal være en der er sammen med en når dette gøres. Og det kan klart anbefales at man har en støtteperson! Det er absolut ikke sjovt eller nemt at få gennemført og det tog det meste af dagen. Derfor er det vigtigt at have en støtteperson der kan sige at man har gjort det rigtige, kan varte op omkring en og trøste en hvis det bliver nødvendigt smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #42   8. nov 2013 Man kan både blive gravid med p-pille, p-stav og andre præventioner, især p-pille vil jeg mene er sådan lidt, 50/50 og det er et godt prævention, da man hurtig man komme til at misse nogle piller smiley

    Men uanset hvad, bør der altid bruges kondom selvom det kan være træls - men så er man sikret.. For en abort er ikke særlig sjov


  • #43   8. nov 2013 Det er meget svært at måle en graviditet en uge henne.

    En graviditetstest måler HCG niveauet (hormoner) i kroppen. De fleste har først et HCG niveau der får en test til at reagerer omkring 4. uge.


  • #44   8. nov 2013 Jeg vil mene at kan du finde ud af at strukturere din hverdag kan du også finde ud af tage en pille om dagen. Det er sku ikke så svært smiley Jeg har været på dem p-piller i snart 5 år og det kan tælle på to hænder hvor mange gange jeg har misset en de sidste 4½. Det eneste problem er hvis jeg har glemt at putte dem i min toilettaske, men så har jeg en ekstra pakke ved kæresten. Så det kommer an på så meget

  • #45   8. nov 2013 Jeg troede for et års tid siden, at jeg var blevet gravid på p-piller, tog til lægen og fik en snak med dem.

    Der fortalte lægen mig, at hun var blevet gravid på p-piller, men at det var hendes egen fejl, da hun havde glemt at tage nogle stykker. Hun tilføjede at, når man tager sine p-piller korrekt, dvs. en om dagen, så er p-pillerne det mest sikre. Så hun ville vove den påstand, at blev man gravid på p-piler, så var det ens egen skyld.


    Og helt ærligt. Vi husker da sagtens at børste tænder hver dag, så mon ikke det skulle være muligt at huske en enkelt pille hver dag?

    Jeg tog min hver morgen, når jeg alligevel var på badeværelset.
    -Nu er jeg i en planlagt graviditet, og må indrømme jeg tager flere piller om dagen nu, end inden jeg blev gravid.
    1 vitamin pille, 1 jern pille, 1 kalk pille og en med fiske olie.

    Så hvis man har svært ved at huske sin p-pille, så får man det godt nok svært senere...


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #46   8. nov 2013 Pernille: og jeg er blevet gravid med p-stav smiley

    Det var bare sket ikke meningen men nu venter vi en dejlig dreng til januar..

    Men det må bare være et ment to be barn smiley


  • #47   8. nov 2013 Jeg ved ikke mere, end hvad lægen fortalte mig. Men nu er ingenting vel 100% sikkert.

    Og tillykke med baby. smiley Vi må lave en baby klub herinde. smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #48   8. nov 2013 Pernille: god ide !!! smiley

  • #49   8. nov 2013 Astrid -jeg ved ikke hvor sikker p-stav er i forhold til p-piller, men uanset hvad man bruger er det jo ikke 100% sikker. Men 99%er altså meget, og med alle de historier man hører om folk der er blevet gravid på p-piller, vil jeg altså holde fast i min påstand om at det i næsten alle tilfælde handler om at man ikke har taget dem korrekt
    -om det så har været en glemt pille, at man har været syg (opkast mm kan jo mindske virkningen) eller hvad det nu måtte være...

    Jeg har kendt mange på p-piller som er ret sløsede med at få den taget rigtigt, så det hænder at en bytur betyder at pillen lige blev udskudt til dagen efter f.eks.



  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #50   8. nov 2013 Michelle: har hørt p-stav skulle være det sikreste ud over kondom smiley

    Men når ting ikke er 100% sikre, så kan det jo gå galt


  • #51   8. nov 2013 jep -og derfor skriver jeg osse kun "næsten alle" istedet for "alle" tilfælde smiley

    Men med det antal historier man hører om folk der bliver gravide på p-piller, skulle man jo tro man ligeså godt kunne lade være at bekytte sig overhovedet... Hvis altså det var sandt at de var taget helt korrekt osv smiley


Kommentér på:
kan p piller stoppe graviditet?

Annonce